מיודדות עם הסביבה: סט מזוודות רכות מדגם Lykke מבית המותג הבריטי It Luggage. אלו מזוודות Eco friendly, כלומר ידידותיות לסביבה, כך שגוף המזוודה עשוי 100% מבקבוקי פלסטיק. המזוודות מצוידות בגלגלים כפולים ועשויות מבד איכותי ועמיד בצפיפות גבוהה. בשלושת גודלי המזוודות קיימת האפשרות להגדלת הנפח. לכל מזוודה שני תאים חיצוניים לאחסון פריטים המיועדים לשליפה מהירה, מנגנון טלסקופי ארגונומי, מנעול TSA אינטגרלי לנעילה עם קוד אישי ועשר שנות אחריות יצרן. נפחי המזוודות: 121 ליטר, 85 ליטר ו־42 ליטר (טרולי). צבעי המזוודות: שחור וירקרק. המחיר: 1,199 שקל. ניתן להשיג בחנויות ממסי בתל אביב ובמודיעין וכן באתר החברה memsi.co.il.

: סט מזוודות רכות מדגם Lykke מבית המותג הבריטי It Luggage  (צילום: It Luggage)
: סט מזוודות רכות מדגם Lykke מבית המותג הבריטי It Luggage (צילום: It Luggage)

התנועה חלקה ושקטה: עוד מותג בריטי מממסי - Antler, המתמחה בייצור ובעיצוב של מזוודות פרימיום, מציע מזוודת עלייה למטוס חזקה, עמידה, קלת משקל וגם מאופיינת בעיצוב רענן וצעיר, עשויה מפוליפרופילן ובעלת ידית נשיאה טלסקופית לנוחות מקסימלית וידית נשיאה עליונה. יש לה מנעול TSA אינטגרלי בתקן אמריקאי, כיסים פנימיים לאריזה חכמה וארבעה גלגלי גומי לתנועה חלקה ושקטה. האחריות לעשר שנים. מידות המזוודה: 55X40X20 ס"מ; נפחה: 44 ליטר; משקלה: 2.4 ק"ג; צבעיה: טורקיז וסגול. המחיר: 359 שקל (במקום 549 שקל). ניתן להשיג בחנויות ממסי בתל אביב ובמודיעין וכן באתר החברה memsi.co.il.

מזוודה של Antler  (צילום:  Antler )
מזוודה של Antler (צילום: Antler )

לא ניתנות לשבירה: מזוודות קשיחות מדגם ALPINE של DESERT SNOW עשויות מפוליפרופילן, שייחודו בחוזקו ובעמידותו לחום (מזוודות העשויות מחומר זה הן חזקות במיוחד ולא ניתנות לשבירה). מידות כל מזוודה: 20, 24 ו־28 אינץ', ובשתי המזוודות הגדולות קיימת אפשרות להרחבה. המזוודות בעלות ארבעה גלגלים כפולים, בטנה איכותית ומנעול TSA שקוע למראה יוקרתי. צבעי המזוודות: שחור, אפור ונייבי. מחיר מבצע לחודש יוני: 669 שקל לשלישייה. ניתן להשיג ברשת חנויות ריקושט ובאתר. 

מזוודות קשיחות מדגם ALPINE של DESERT SNOW (צילום: סטודיו ריקושט)
מזוודות קשיחות מדגם ALPINE של DESERT SNOW (צילום: סטודיו ריקושט)

אקשן עם בונד: סט מזוודות Bond בשלושה גדלים: 28 ,24 ו־20 אינץ'. כל אחת מהן קלה במיוחד, עשויה מבד פוליאסטר, מתכווננת, נחלקת לתאים ובעלת ארבעה גלגלים כפולים איכותיים מסיליקון, רוכסן הרחבה פונקציונאלי וידית טרול אלומיניום. האחריות לשנתיים. משקל כל מזוודה: 28 אינץ' - 3.5 ק"ג, 24 אינץ' - 3.2 ק"ג ו־20 אינץ' (טרולי) - 2.5 ק"ג. המחיר: 849 שקל לסט של שלוש מזוודות. ניתן להשיג ברשת תיק התיקים ובאתר. 

סט מזוודות Bond בשלושה גדלים (צילום: יח''צ)
סט מזוודות Bond בשלושה גדלים (צילום: יח''צ)

העיצוב אופנתי: מזוודת Luan האמריקאית מגיעה בתבליט מורכב ואופנתי מבית go luggage בארבעה צבעים: קרם מסוגנן, ורוד פסטל, כחול נייבי ושחור קלאסי עם תבליט. היא מרופדת ב־ABS ייחודי להגנה מלאה, ובקרת הגלגלים מבטיחה את הביצועים. המזוודה בעלת פתח מרכזי לאריזה מאורגנת וידיות אחיזה קלות. היא מגיעה עם אחריות לשנתיים. המחיר לסט של שלוש מזוודות: 899 שקל. ניתן להשיג באתר goluggage.co.il ובדוכן בקניון רננים (רעננה) מול חנות זארה בקומה 1.

מזוודת Luan האמריקאית מבית go luggage (צילום: יח''צ)
מזוודת Luan האמריקאית מבית go luggage (צילום: יח''צ)

קיץ בבית האח: סמסונייט משיקה מזוודות רכות וקשיחות בצבעי קיץ ססגוניים ובמהדורה מוגבלת. מדובר בקו צבעים אופנתיים, כמו ירוק־קקטוס, כתום, סגול, כחול־ים, צהוב וטורקיז. הקולקציה החדשה של המזוודות האייקוניות S'CURE, שהושקה עם כניסת הדיירים לבית האח הגדול, מגיעה במגוון רחב של גדלים ומידות - מטרולי עלייה למטוס ועד למזוודות גדולות המתאימות כולן לטיולי משפחות. כל מזוודה בעלת ארבעה גלגלים ומערך פנימי דו־צדדי נוח לאריזה. יש חמש שנות אחריות בינלאומית של היצרן. טווחי מחירים לצרכן: 690־1,220 שקל. ניתן להשיג בסניפי חנויות סמסונייט.

הקולקציה החדשה של המזוודות האייקוניות S'CURE של סמסונייט (צילום: אסף לוי)
הקולקציה החדשה של המזוודות האייקוניות S'CURE של סמסונייט (צילום: אסף לוי)

הכי דקה בעולם: חברת המזוודות החכמות הישראלית ROLLINK, שזכתה בשני פרסי חדשנות בתערוכת המזוודות הגדולה בעולם ומוצריה נמכרים ביותר מ־20 מדינות ברחבי הגלובוס, מציעה את מזוודת FLEX AURA החדשה. בזמן מנוחה מזוודה זו מתקפלת לעובי של חמישה ס"מ בלבד - מה שמאפשר, נוסף על קלות האחסון ועל החיסכון במקום, לקחת אותה כמזוודה נוספת בתוך מזוודה גדולה יותר למסעות השופינג בחו"ל. היא שוקלת רק 2.5 ק"ג ובעלת נפח של 40 ליטר. המחיר: החל מ־269 שקל. ניתן להשיג באתר ROLLINK.

מזוודת AURA FLEX החדשה של ROLLINK (צילום: יח''צ)
מזוודת AURA FLEX החדשה של ROLLINK (צילום: יח''צ)

היישר מהרי האלפים: שלישיית מזוודות העשויות מחומר ABS של המותג SWISS ALPINE בצבעוניות קלאסית של שחור, כסף וזהב. כל שלישייה כוללת מזוודות במידות: 20, 24 ו־28 אינץ'. המזוודות מצוידות בארבעה גלגלים כפולים המאפשרים סיבוב של 360 מעלות, ברוכסנים איכותיים, במנעול קומבינציה ובשתי ידיות אחיזה - עליונה וצדית. המזוודות קלות משקל עם בטנה איכותית ועבה. במזוודה הגדולה יש אפשרות הרחבה של עד 20%. מחיר מבצע: 600 שקל, כולל אחריות לשנה. ניתן להשיג ברשת H&O ובאתר החברה. 

שלישיית מזוודות העשויות מחומר ABS של המותג SWISS ALPINE (צילום: אסף לוי)
שלישיית מזוודות העשויות מחומר ABS של המותג SWISS ALPINE (צילום: אסף לוי)

המזוודה שהיא בימבה: אמריקן טוריסטר, חברת הבת של סמסונייט המתמחה במזוודות קשיחות ורכות עם הדפסים, משיקה סדרת מזוודות רכיבה לילדים - מזוודות בימבה DREAM RIDE, המיועדות לגילי 3־8 עם דמויות אהובות של דיסני ומארוול, כמו מיני ומיקי מאוס, דונלד דאק וספיידרמן, או דמויות של חיות. כל מזוודה קשיחה וקלה, מותאמת לרכיבה ובעלת נפח אחסון דו־צדדי גדול של 28 ליטר. למזוודה ידיות אחיזה לילד ורצועה ארוכה להורה ושני מנעולים, והיא משמשת גם כטרולי עלייה למטוס. לליין החדש יש שנתיים אחריות בינלאומית מטעם היצרן, והוא עשוי ללא PVC ועל פי תקן אירופאי מחמיר. המחיר לצרכן: החל מ־375 שקל (דמויות החיות) ועד 400 שקל (למוצרי דיסני). ניתן להשיג ברשת חנויות סמסונייט.

מזוודות בימבה DREAM RIDE של אמריקן טוריסטר (צילום: יח''צ,אסף לוי)
מזוודות בימבה DREAM RIDE של אמריקן טוריסטר (צילום: יח''צ,אסף לוי)

אל תהיו פראיירים: פטנט ישראלי של חברת FUGU מוביל את ייצור מזוודת ROLLUX שמטרתה לחסוך את התשלום עבור שילוח לפחות בכיוון אחד. בעידן הלואו קוסט תוכלו לעלות עם המזוודה כטרולי בגודל 21 אינץ' למטוס, ובחזרה הביתה, כשתצטיידו בקניות שרכשתם, תוכלו לפתוח אותה ל־31 אינץ') הגדולה ביותר בישראל( שמכילה 93 ליטר. למעשה, תטוסו עם מזוודה קטנה בהלוך ותוכלו לשוב עם מזוודה גדולה בחזור. המזוודה זכתה לשבחים בכלי תקשורת רבים בארה"ב, בהם "הניו יורק טיימס", "איי־בי־סי ניוז", "פורבס", "דיסקברי" ו"וושינגטון טיימס". המזוודה בעלת ארבעה גלגלים כפולים נשלפים, ידית נשיאה איכותית ונוחה, יציאת USB לטעינה ותא נסתר חיצוני. האחריות ל־24 חודשים. המחיר: 199,1 שקל. ניתן להשיג באתר SWAGG ובחנות הדגל ברחוב האומנות 12 בנתניה.

מזוודת ROLLUX של FUGU (צילום: יח''צ דג הזהב)
מזוודת ROLLUX של FUGU (צילום: יח''צ דג הזהב)

גידול של 1,240% בהזמנת נופש בחו"ל

לאחר שרוב מגבלות הקורונה הוסרו והשמיים נפתחו לחלוטין, הישראלים, שצמאים לחופשות ולטיולים, ממהרים לסגור חופשות ביעדים שונים. אתר GROO (לשעבר גרופון), אתר הדילים של ישראל, מדווח על עלייה של 360% בהזמנות של דילים בתחום התיירות בארץ ובעולם בהשוואה לשנה שעברה.

מהנתונים עולה כי ההעדפה המובהקת של הישראלים היא חופשות בחו"ל, ויש עלייה של 1,240% בהזמנת נופשים ליעדים שונים בחו"ל, כשהמבוקשים ביותר באפליקציה ובאתר הם איי יוון, אנטליה, קפריסין הטורקית וסיני. כמו כן, לפי הנתונים, אחרי שנתיים וחצי של לחץ וחוסר ודאות אנשים מחפשים להירגע ולהתפנק, ואכן יש עלייה של 260% בהזמנת חופשות בטן־גב לעומת השנה שעברה, ואף רואים עלייה בחופשות הכל כלול וגם ביעדים הכוללים פארקי מים.

מגמה נוספת: ישראלים כבר לא מחכים לאוגוסט כדי להזמין חופשה, אלא מזמינים חופשות כל הזמן - גם בחודשים מאי־יוני ולאו דווקא חופשות שנופלות על סופי שבוע, אלא גם באמצע שבוע.

סמנכ"ל תיירות ב־GROO יואב מירון מסר: "אחרי שנתיים וחצי לחוצות ומלאות חוסר ודאות אנחנו רואים עלייה חדה בביקושים ואלפי חיפושים אחר דילים לחו"ל באתר ובאפליקציה. אנו קשובים לצרכנים שלנו, המחפשים לצאת לחופשות מפנקות ביעדים קרובים במרחק של שעות טיסה בודדות ובמחיר אטרקטיבי ונגיש, ובהתאם לכך, הדילים נחטפים במהרה".

בעקבות העלייה בביקוש לחופשות עולה גם הביקוש למזוודות. על פי נתוני אתר GROO, בשנת 2022 נרשמה עלייה של כ־90% בקטגוריית המזוודות לעומת שנת 2021. יתרה מכך, גם לעומת שנת 2019, שנה טרום הקורונה,  ניכרת עלייה של 25%. כמו כן, המחיר הממוצע שמשקיעים כיום ישראלים במזוודה עלה ב־35% לעומת שנת 2021.

מנכ"ל GROO תומי שנפלד אמר: "שינויים אלו אפשר לייחס לכמה דברים: הצורך של הישראלים לפצות את עצמם לאחר שנתיים של מגבלות והתייקרות המחירים הכללית הן על חומרי גלם והן על עלויות שינוע וייצור".

זאת ועוד, מהנתונים עולה כי יש הרבה ביקוש לתיקים מתקפלים כחלק מהטרנד של טיסה עם מזוודה קטנה ליעד שבו עושים הרבה קניות וחזרה עם יותר כבודה. עוד נמצא כי אנשים מעדיפים לקנות מזוודות קשיחות וצבעוניות בסטים של שלושה גדלים שונים, וכיום רואים במזוודה כאקססורי לכל דבר ואף מחפשים צבעים בוהקים ואופנתיים, כמו כתום, סגול, כסוף, מנטה וטורקיז.