בעוד ימים ספורים יצטרפו ילדי בית הספר היסודי לתלמידי התיכון וחופשת הקיץ תתחיל באופן רשמי. חודשים יולי־אוגוסט מהווים נטל כלכלי כבד על כל משק בית: ההורים עמלים רבות על מילוי הזמן הפנוי של הילדים בשלל אטרקציות ופעילויות. תוסיפו לזה חופשה משפחתית שמאלצת את ההורים להוציא סכום לא מבוטל על יעד בארץ או בחו"ל - והקופה המשפחתית מתרוקנת במהרה. כדי שנעבור את הקיץ עם הכי פחות נזק לארנק, קבלו כמה הצעות לחופשות, אטרקציות ופתרונות לחודשי הקיץ הלוהטים.

וילות במחיר שפוי

לקראת החופש הגדול, גם אתר הנופש “צימר לנד" מצטרף למאבק ביוקר המחיה ומציע חבילות נופש משפחתיות במחירים שפויים בצימרים ובווילות יוקרה במהלך חודשי יולי־אוגוסט. חופשה בכפר הנופש ביאנקיני בים המלח כוללת צימרים וסוויטות, מתחם קמפינג, חצר ענקית עם מדשאות, בריכת שחייה, חוף רחצה פרטי ומסודר ועוד, ובטווח מחירים של 650־1,150 שקלים ללילה, כולל ארוחת בוקר. אם אתם רוצים להיות קרובים לים אחר, האתר מציע לינה בסוויטת נופש יוקרתית ומאובזרת בקיסריה, הכוללת ג'קוזי וספא פרטי, בעלות של החל מ־900 שקלים ללילה.

ביאנקיני ים המלח (צילום: באדיבות צימר לנד)
ביאנקיני ים המלח (צילום: באדיבות צימר לנד)

בטן־גב באילת

חופשה באילת הפכה בשנים האחרונות לסיפור יקר, אך זה לא חייב להיות ככה. אם בא לכם על חופשה קסומה במלון המעניק חוויה אולטימטיבית לאורחיו ובמיוחד למשפחות - נסו את "פרימה מיוזיק". המלון הייחודי יאפשר לכם לבחור חדר בהתאם לסגנון המוזיקלי האהוב עליכם, ומנגינות לבחירתכם ילוו אתכם בכל כניסה ויציאה מהחדר. אחרי ארוחת בוקר המוגשת עד השעה 12:00 בצהריים תוכלו להתמקם בקרבת הבריכה או בקבנות שצופות אל הים האדום. גם לילדים ממתינה פעילות עשירה וחווייתית באווירה מוזיקלית - במועדון מיוזיקלאב ובאולפן ההקלטות המקצועי. מחירים לפני מבצעים: 850־1,100 שקלים ביולי, 850־1,400 שקלים באוגוסט (המחיר לזוג ללילה וכולל ארוחת בוקר).

אגב, אם אתם כבר באילת, כדאי שתדעו שתאגיד התיירות המקומי יציע במהלך החודשים יוני עד אוגוסט מגוון סיורים ללא תשלום. הסיורים יתקיימו בימים שני־חמישי בשלוש קטגוריות תוכן: סיורים בעקבות הקולינריה המקומית, סיורי נוסטלגיה גדושים בזיכרונות ובסיפורים מרגשים מפיהם של תושבי אילת וסיורי השראה שכוללים היכרות עם אומנים ויוצרים מקומיים. ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש באתר “אילת פלוס".

סיורים באילת (צילום: יעל לרנר)
סיורים באילת (צילום: יעל לרנר)

מפלט יווני

נופש בחו"ל הוא פתרון אידיאלי עבור משפחות עם ילדים. טיול משפחתי נתפס כחוויה מגבשת שהזיכרונות ממנה מלווים אותנו שנים רבות. ריכזנו עבורכם פרטים לגבי הזמנים שבהם כדאי לטוס והיעדים הקרובים והזולים למשפחות במלונות עם פארקי מים במרחק טיסה קצר. חשוב להבין שהמחירים רק יעלו, כך שאם אתם יודעים לאן אתם רוצים לנסוע, לא כדאי להתמהמה. טלי נוי, סמנכ"לית שיווק ומכירות של איסתא, מאשרת: “ככל שנתקדם לתוך יולי־אוגוסט, הביקוש ימשיך להתחזק והמלאי רק ילך ויקטן. המחירים עולים מדי יום וימשיכו לעלות משמעותית בהמשך הקיץ".

חופשה משפחתית עם איסתא לרודוס, שאהובה על הישראלים, באמצע יולי, במלון "DELFINIA RESORT HOTEL" תוכלו למצוא במחיר של החל מ־499 דולר ללילה לאדם, בהרכב של שני מבוגרים ושני ילדים. בכרתים השכנה תמצאו ב־587 דולר ללילה לאדם חופשה בסוף יולי במלון "Europa Beach Hotel" על בסיס הכל כלול.

גם הילה הרמולין־רונן, סמנכ"לית שיווק ומכירות של ישראייר, ממליצה להקדים ולהזמין. “מי שיזדרז ויזמין חופשה כבר עכשיו, יוכל ליהנות מרמת מחירים נמוכה יותר לעומת אותה חופשה ברגע האחרון", היא אומרת. בין ההצעות המוזלות של ישראייר: טיסה לרודוס כבר בתחילת יולי ולינה במלון "LINDOS IMPERIAL HOTEL" על בסיס “הכל כלול אולטרה", כולל כניסה לפארק מים, במחיר של החל מ־649 דולר ללילה לאדם.
אפשרות נוספת היא להדרים לסיני ולנפוש בשארם א־שייח' באוגוסט וללון במלון "TROPITEL WAVES" על בסיס הכל כלול, במחיר של החל מ־760 דולר ללילה לאדם.

מתקררים בנמל

משפחות שמבקרות בנמל תל אביב בחודשי יולי־אוגוסט יוכלו ליהנות ממגוון אירועים, פעילויות ומופעי תרבות שהכניסה אליהם חופשית. בין השאר יתקיימו מגוון מופעי תיאטרון מוזיקליים ממיטב הרפרטואר של התיאטראות הישראלים באמפיתיאטרון של הנמל ("פלא" עם עלמה זהר, "ווימבו סימבה", "אקסודוס", "דון בדמיון", "התפוזים"); וכן הקרנות סרטי דיסני חדשים ומדובבים תחת כיפת השמיים לכל המשפחה ("מואנה", "לוקה", "אנקאנטו", "מלך האריות", "ריה והדרקון האחרון"). כמו כן, בין 1 ל־9 באוגוסט יתקיים בנמל פסטיבל הפנינג הכולל מיצגי אור, מופעים על במות מוארות, דמויות תיאטרליות, אקרובטים ובובות ענק.

אקסודוס (צילום: אלכס גיינר)
אקסודוס (צילום: אלכס גיינר)

מדי יום שישי בחודשי הקיץ בשעה 18:30 תתקיים קבלת שבת מוזיקלית עם שירי תפילה אלטרנטיבית וריקודים אל מול השקיעה.
 
קייטנה עם ערך מוסף

אם בעבר היינו מחפשים קייטנות שיתפקדו כ“בייביסיטר" ורק יעבירו לילדים את הזמן בחופש, היום ההורים מבינים את הצורך שהילדים ייצאו מהחוויה עם ערך מוסף, כמו למשל רכישת שפה. בשל כך צצו לאחרונה קייטנות אנגלית מדוברת, ואחת מהן מתקיימת במרכז הלימודים המתקדם iClass.

“הרבה משפחות טיילו בחו"ל במהלך חופשת פסח וחלקן הגדול חזר עם שאלה זהה - איך זה שיש לילדים ציון גבוה באנגלית בתעודה, אבל הם לא מסוגלים לקנות אפילו בקבוק שתייה במכולת בחו"ל באופן עצמאי?", אומר שחר תמם, בעלים ומנכ"ל מרכז

מרכז לימודי iClass (צילום: יח''צ)
מרכז לימודי iClass (צילום: יח''צ)

לדבריו, כדי לענות על הצורך הזה הם פיתחו קייטנות של אנגלית מדוברת שמתאימות לגילים שונים. לאורך כל הפעילות הילדים שומעים רק אנגלית ומתבקשים לדבר רק אנגלית. הפעילות מתבצעת בשילוב משחקי קופסה, משחקי חברה, יצירות ועוד. המחיר לקייטנה בהיקף של 50 שעות הוא 2,100 שקלים, כך שב־40 שקלים לשעה גם מוצאים פעילות מותאמת לילדים וגם מרוויחים לימוד שפה.
iClass, ז'בוטינסקי 22 רמת גן, iclass.co.il
[email protected]

משחקי גיבוש

רשת YOLO מתכוננת לחופשת הקיץ עם השקה רחבה של קולקציית משחקים, גאדג'טים, ערכות יצירה ו־DIY שמתאימים להעברת הזמן בנסיעות ולמשחק ביחד עם חברים ובני משפחה. בין מגוון המשחקים הרשת מציגה שיתוף פעולה עם האומן הישראלי עופר אדינבורג, שמייצר פסלים וערכות הרכבה תלת־ממדיות מקרטון או מעץ בדמויות שונות (49 שקל לערכה).

יולו (צילום: יח''צ)
יולו (צילום: יח''צ)

שיתוף פעולה נוסף הוא עם חברת המשחקים הישראלית Theoffbits, שמייצרת ערכה לבניית רובוטים וכעת מציעה משחק הרכבה עם ברגים ואומים, המפתח חשיבה טכנולוגית ויצירתית, מוטוריקה עדינה והתמודדות עם פתרון בעיות (מחיר הערכות 39־79 שקלים).

מתקררים בטבע

בילוי בים או פיקניק על שפת הנחל לא נגמרים אף פעם רק עם חטיף ומים פושרים. בשנים האחרונות לקחנו את רמות הפינוק כמה שלבים קדימה, כך שלא מפתיע לגלות מוצרים שנועדו להקל עלינו את השהות בטבע כמו ה־GO BAR החדש של המותג כתר. מוצר מסקרן שמשלב בר משקאות נייד בעל דופן כפולה לשמירה על הקור ושולחן נפתח להגשת משקאות. במתקן אפשר להניח עד עשרה בקבוקים או 15 פחיות, והוא עמיד בפני קרינת UV. מחירו: 149 שקלים בלבד.

GO BAR של כתר (צילום: כתר ישראל)
GO BAR של כתר (צילום: כתר ישראל)

אגב, אם כבר בילוי במרחבים הפתוחים, לקל גב יש מזרן שטח מתנפח מעצמו. דגם Highland מבית Outdoor Revolution, הוא מזרן מבודד בעובי 5 ס"מ המונע מעבר של קור. הוא מצויד בשסתום להגדלת לחץ האוויר או לריקון המזרן. מחיר: 219 שקלים.

מזרן של קל-גב (צילום: יח''צ)
מזרן של קל-גב (צילום: יח''צ)

ואחרי שציננתם את האבטיח וארזתם את המטקות, שימו לב שארזתם ציליית חוף. אין ספק שהציליות (המצאה ישראלית, לא לשכוח) השתלטו על החופים - ובצדק. ציליות הלייקרה, שאפשר למצוא בכל סניף של ACE, יעילות בסינון קרני UV ובעלות מוטות רחבים וארבעה שקי חול להקמה מהירה וליציבות מרבית. מחיר: 299 שקלים.

ארזתם לבד?

מסתבר שהישראלים לא רק אוהבים לצאת לחופשות, הם גם מובילים בתחום המזוודות החכמות. כך לדוגמה חברת המזוודות הישראלית ROLLINK זכתה בשני פרסי חדשנות בתערוכת המזוודות הגדולה בעולם. לנופשים היא מציעה את המזוודה הדקה בעולם, שמתקפלת לעובי של חמישה ס"מ, או מזוודה שמתחברת לטלפון ודרכו ניתן לשקול את המזוודה, לנעול ולפתוח אותה מרחוק.

חברה ישראלית נוספת שהמציאה מזוודה שזכתה לביקורות מצוינות היא FUGU, שהשיקה את מזוודת ROLLUX, שיכולה לחסוך לכם כסף. מדובר במזוודת טרולי בגודל מותאם לתקן העלייה למטוס (21 אינץ') שנפתחת למזוודה בגודל 31 אינץ'. בעזרתה תוכלו לצאת מהארץ עם מזוודה קטנה בהלוך ולחסוך זמן ודמי שילוח למזוודה גדולה, ובחזור, אחרי השופינג, לפתוח אותה.

מזוודות רולוקס (צילום: יח''צ דג הזהב)
מזוודות רולוקס (צילום: יח''צ דג הזהב)