בשר מעושן זה ה-דבר אצלנו בחבורה הרעבתנית, כמעט לכל מי שגר בפריפריה או בבית עם גינה יש מעשנה מפלצתית שממנה הם אוהבים להוציא נתחי ענק רווי שומן, בשרניים ורכים, מלאי ניחוח מעושן. 
והנה אנחנו, הזוג התל אביבי, זה שיש לו דירה באמצע רוטשילד עם מרפסת מגניבה ומטבח מאובזר שמוציא מלא דברים טעימים כל פעם, מוצאים את עצמנו נטולי אותה מעשנה אם בגלל המחיר או המקום או סתם עצלות ללכת ולחפש.

אני מודה שגם לא ממש דחפתי לזה, עם כל חיבתי לבשר, יש גבול לכמה בשר מעושן אני יכולה לאכול וברור לי שלהכין כל פעם נתח בשר במשך שעות זו התעסקות ונקיון ולכן היא כנראה תשב סגורה ברוב הזמן. 

אבל אז גיליתי את המיני מעשנה של אמגזית. 

המיני מעשנה אמנם נשמעת פצפונת וקצת צעצוע, אבל היא ממש לא, היא דומה יותר למזוודת הגאגדטים  המגניבה שג'יימס בונד היה מקבל כל פעם ממר Q . זו מעשנת פלט חשמלית ניידת, באיזור ה- 60 על 60 ס"מ, במשקל של 25 קילו וגובה של 30-35 ס"מ בצורת מזוודה עם ידית אחיזה.
מה שנאמר - כזו שאני בהחלט יכולה להרים, או להשתלט עליה. בו ברגע שגיליתי אותה, הרגשתי שמגרש משחקים חדש נפתח לבשלנית שבי ולזו שאוהבת להתעלל בחומרי גלם לאו דווקא בשרניים.

לעשן לא רק בשר

כמו שאמרתי קודם, ויש מצב שיקטלו אותי על זה, אבל בעיני מעשנה היא כלי נהדר למשחק עם חומרי גלם לאו דווקא בשריים. דגים, פירות ירקות ואפילו אגוזים הם בעיני חומרי גלם מגניבים ממש. ועם המעשנה הזו הכל פתאום היה יותר קל לתפעול. 
מצאתי את עצמי זורקת לשם את הסלמון שכבשתי לפני שלושה ימים, רק בשביל לתת לו 10 דקות של עישון וקיבלתי סלמון טעים בטרוף עם ניחוח עדין ממש של קליה.
וקבלו את זה- קינוח מעושן! אננס בשל שהשריתי ברום ומייפל ונתתי לו צליה איטית ומעט עישון, התגלה כקינוח מושלם ליד גלידת קוקוס (יום יבוא ואני אצליח לעשן גם גלידה) ולבסוף עישנתי אגוזים ושקדים שקליתי קודם וגם הם, כמו הסלמון, קיבלו 20 דק' בוסט של עישון – תוספת מטורפת לסלט ולאורז .
היכולת לשחק שוב ושוב בזכות תא השבבים שהספיק לעישון ממושך של כמה פעמים נתן לי את היכולת להתנסות.

טוב, כדי שלא תנטשו את הכתבה, למרות שתודו שהדלקתי אותכם, בואו נדבר על בשר, טוב כמעט כי אם כל הכבוד לאסאדו, מזמן גיליתי שעוף מעושן זה הדבר הכי טעים שאפשר לעשות עם עוף.

כמה יפה ככה טעים- עוף מעושן (צילום: אסנת גואטה)
כמה יפה ככה טעים- עוף מעושן (צילום: אסנת גואטה)

דמיינו עוף צלוי ארוכות אחרי שהושרה יום שלם במרינדה אסייאתית לוהטת, או עשבי תיבול עם מלא לימון וטימין עטוף כולו בעשן סמיך, וואי וואי.. תאמינו לי שזה הדבר הכי עסיסי וטעים שיש כשזה יוצא מהמעשנה.
עם העוף עשיתי שני נסיונות ושניהם יצאו מעולים, האחד עישון ארוך שכלל גם צליה ב- 112 מעלות במעשנה למשך כ- שעתיים וחצי עד שהעוף היה מוכן, והשני צליה של ארבעים דקות בתנור ואז סגירה בעישון לעוד חצי שעה עם עשבי תיבול . בשני המקרים העוף יצא מדהים! הראשון מעושן יותר ומאד רך ועסיסי והשני מעושן עדין אבל קריספי יותר. לזכות המעשנה יאמר שהעוף הראשון יצא גם עסיסי יותר.
בקיצור אם לא הבנתם אז אני באקסטזה. מי אמר שמעשנות זה רק לגברים חובבי נתחי בשר ענק?!

אננס מעושן? רעיון מושלם (צילום: BBQ BIBLE)
אננס מעושן? רעיון מושלם (צילום: BBQ BIBLE)

בואו נדבר תכל'ס

למעשנת המזוודה הזו יש המון יתרונות וגם חסרונות כמו כל מכשיר.
נתחיל דווקא מהחסרון – חוברת ההפעלה לא מתורגמת כמו שצריך ומשחקת בין עברית ואנגלית ולכן לא תמיד ניתן להבין למה התכוון המשורר. בעיני כל מוצר שמשווק בארץ חייב להכין לעצמו חוברת שכתובה כמו שצריך לצד אתר שעונה על כל השאלות. לקח לי כחצי שעה וטלפון לשירות לקוחות שתקתקו עניינים די מהר כדי לענות לעצמי על כל השאלות ולהתחיל להתנסות.
חסרון שני, למרות הגודל המושלם היא עדיין לא מתאימה לכל הדירות. המעשנה מוציאה לא המון עשן אבל עדיין מוציאה ולא בכל איזור יסכימו לגל העשן הזה. אני לא אתווכח שמעשנה תעבוד נהדר בעיקר בחצרות אבל במקרה של המעשנה הזו היא ניידת ונוחה לתזוזה ולכן התאימה לנו נהדר כשלקחנו אותה לקמפינג עם גנרטור וגם תתאים למרפסת פתוחה גדולה.

  1. מה שמביא אותנו ליתרונות וליתרון הכי גדול שלה- ההתניידות
    המבנה שלה מושלם לניוד , היא מתאימה גם למרפסת וגם לקחת אותה לטיולים או לפארק.
  2. נוחה לשימוש - אחרי שהבנתי מה רצו ממני בחוברת ,תפעלתי אותה פעם אחת לניקוי ראשוני  וזהו. השימוש במעשנה הזו הוא הדבר הכי קל שאפשר. ממלאים את השבבים ומדליקים. זהו. 
  3. נקיון- נקיון הוא אישיו חשוב בעיני, בנינג'ה גריל שהוא אהבת חיי, אני צריכה לנקות כמעט אחרי כל שימוש את כל חלקי המכשיר, פה יחסית הנקיון מהיר, יש את הרשת והמגש, אין יותר מידי התעסקות עם הנקיון ונייר הקצבים מגן על המגש לא מעט, כך שלא התעסקתי עם הנקיון יותר מידי, כל השומן נוזל לקערית קטנה, אז בכלל הניקוי קליל.
  4. שליטה - במעשנה יש מידות צליה שונות לצד חיבור של מד חום שמגיע עם המעשנה ומתחבר ישירות אליה כך שאפשר לשלוט במידת הצליה, תא השבבים מספיק לעישון ארוך ותכלס הספיק לי לכמה סיבובים של משחקי צליה עד שהייתי צריכה למלא אותו שוב.
    את השבבים קניתי מהחנות עצמה כדי לא לקנות בטעות את השבבים הלא נכונים, אני מודה שלא לקחתי סיכונים בנושא הזה וגם לא ממש היה לי כ להתחיל לחפש שבבים יותר זולים, החנות מאד נגישה מבחינת מוצרים נלווים ועל כל קניה מקבלים גם מד חום אלקטרוני לבשר שמתחבר ישירות למעשנה ואני אישית קיבלתי גם כפפות נגד חום וגליל של נייר קצבים. 
  5.  וכמובן, מספיק גדולה לנתחי בשר גדולים, בערך של 4 ק"ג, תתאים גם לכ- 10 המבורגרים

לסיכום, כמישהי שאוהבת לשחק עם אוכל ולעשות נסיונות אבל אין לה חצר, המעשנה הקטנה הזו מושלמת.  לא תופסת הרבה מקום ולכן מתאימה למי שאין חצר אלא מרפסת פתוחה 

לקניה ולעוד פרטים