עו"ד דנה טירנגל ליפקה, שותפה וראש מחלקת התחרות במשרד עו"ד יוסי לוי ושות', אשר מייצגת את רשת קארפור שצפויה להיכנס השנה לישראל, התראיינה היום (שני) בתוכניתה של ענת דוידוב "איפה הכסף" ב-103FM, והתייחסה לכניסה הצפויה של רשת SPAR לישראל והעריכה כיצד העניין יתרום לתחרות בשוק.

התחרות בקמעונאות מתחממת: ענקית מזון הולנדית בדרך לישראל

"הכניסה של רשתות זרות לישראל זו אכן בשורה צרכנית טובה אבל לא מספיקה בשביל הורדת מחירים", אמרה עו"ד ליפקה בפתח הריאיון, "יש היום מספר רשתות בישראל, חלק מהן יהפכו להיות בינלאומיות, זה יוביל לדברים טובים אבל כדי שזה יוביל גם לירידת מחירים אנחנו חייבים להשלים את המהלך. היום הבעיה האמיתית היא בספקי המזון, יש לנו מספר מאוד מצומצם. כשקארפור תייבא לארץ את מוצרי המותג הפרטי שלה, בלי עלויות רגולציה, היא תוכל למכור אותם במחירים זולים".

"כרגע זה לא ככה, קארפור באמת מנסה לייבא מוצרים לישראל", הוסיפה, "היא נתקלת בחסמי רגולציה של סימן מצרכים. זה מייקר את המוצר בין שלושים לארבעים אחוזים בקלות. כל הרגולציה הישראלית, האישורים שצריך לקבל, לוקח המון זמן וגם עולה המון כסף, זה מייקר את המוצר. אפשר להביא בשורה צרכנית מאוד טובה, קארפור יודעת למכור מוצרים מאוד בזול".

"מדינת ישראל כבר יצאה בהצהרות על רפורמה בייבוא מזון, היא מבינה שאנחנו שוק ריכוזי ושצריך לעשות משהו", טענה עו"ד ליפקה, "הרפורמה של המזון אמורה להיכנס שנה הבאה בתוקף ולפתוח את השוק לקארפור ולספקים אחרים. היא עדיין לא נכנסה וגם לא מספיקה, בגדול היא רוצה להגיד שמה שקורה אירופה טוב גם בישראל. אבל בפועל היא לא מספיקה. אני מקווה שנמצא את הפתרון ביחד עם משרדי הממשלה, יש היענות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM