שטראוס מסתבכת, שוב: לאחר סערת מוצרי חברת שטראוס שהורדו מהמדפים וסגירת מפעל החברה, מוצרים נוספים שלה יורדים כעת מהמדפים, לאחר שנמצאו כאסורים לצריכה. עו"ד הדס יעקבסון, מנהלת הרגולציה של המועצה לצרכנות, התארחה בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM, והתייחסה לסערה החדשה: "זו שערורייה, יש איזשהו כשל בסיסי בהתנהלות, בפיקוח של שטראוס. אנחנו רואים את זה ברמת המוצרים שיוצאים ומגיעים למדפים וגם ברמת השקיפות, אנחנו שוב מגלים בבוקר מוצרים ששווקו עקב טעות אנוש".

עופרה שטראוס על משבר הסלמונלה (צילום: אבשלום ששוני)

"אם בטעות הראשונה זה היה רעש גדול, אז כשהיא קורית שוב זה אומר דרשני. בעיקר כשאנחנו רואים שההתנהלות של שטראוס מול הצרכים היא לא משביעת רצון ומאוד בעייתית. אנחנו רואים את זה כל הזמן, וכל הדרך גם אצל צרכנים שעוד מחכים לפיצוי של הריקול הקודם", הוסיפה יעקבסון.

היא הטילה את האחריות לאירועים על החברה עצמה: "בוודאי שעיקר הפוקוס והאחריות על שטראוס, היא אמורה לדאוג שהמוצרים שלה תקינים וראויים. אתה מצפה שאחרי ריקול ענק כזה הם ינקטו בכל משני הזהירות ויחמירו, כי במצב הזה הם אמורים להיות הכי אחראים ולבדוק 200 פעמים, והנה דבר כזה קורה שוב. מאוד בעייתי, מראה על כשל אמיתי".

מנהלת הרגולציה של המועצה לצרכנות המשיכה להפנות את האש לכיוון החברה, ואמרה עוד כי "כשאתם מבטיחים לנו שאותם מוצרים שהורדו מפסי הייצור עוברים להשמדה, יוצאים במסיבות עיתונאים וכדומה, ומסתבר שהם לא הושמדו ובדרך לא דרך מוציאים את דרכם חזרה למדף, אז יש פה בעיה, מישהו לא נותן את כל התמונה. שטראוס מעמיקים את משבר האמון הלא פשוט".

טובה, צרכנית אשר עוד ממתינה להחזר מהריקול הקודם של חברת שטראוס, שוחחה גם היא עם ענת דוידוב, וסיפרה כי פנתה לחברה בנושא מעל לעשר פעמים, אך עד עתה לא קיבלה את הפיצוי שמגיע לה, בגובה 210 שקלים. "העברתי את כל מה שהם רצו, את כל הצילומים של השוקולד, את צילומי המסך, את האפליקציה הורדתי, אמרו ששלחו לטלפון אחר וזה שקר, זה כנראה מה שאומרים להם לענות. כל פעם סיבה אחרת", סיפרה.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM