מחיר הדלק צנח הלילה בחצות בשקל וחצי, אך אזרחי ישראל עדיין נאלצים להתמודד עם עליות מחירים רבות, כאשר תעריף החשמל זינק בכמעט 9%. עו"ד דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים, התארח בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM, וניסה להסביר את עליות המחירים: "המע"מ בהחלט מסביר לנו משהו בסביבות 8 אחוזים מהיוקר".

קומבינת יוקר המחיה: המחירים אמנם יורדים, אך ברור מי יפגע לאחר הבחירות

יוקר המחיה: מחירי הביצים יעלו, תעריפי החשמל יתייקרו בשיעור דו־ספרתי

כנשאל בנוגע לעמדתו בנושא חרם הצרכנים לו קרא יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, השיב: "לא רק לגיטימי, אלא אפילו מתבקש. אם אנו רואים מוצרים שאותו מותג עצמו עולה חצי ואפילו פחות, אין סיבה לקנות ממפקיעי מחירים". כל גורם משמעותי שקורא לחרם על מפקיעי מחירים, הוא מבורך. ההסתדרות היא גורם אמבווילנטי והרבה פעמים חלק מהבעיה. תופעת חרם כלכלי צרכני מבורכת, נדרשת וחיונית לנוכח גודל עליית המחירים".

"היצרנים והספקים של המוצרים לא יכולים להכתיב למשווקים מה יהיה המחיר לצרכן. מאחר שמי שקובע אותו הם בעלי הסופרים והמכולות. לגיטימי שיבואו לספקים. זה חלק משרשרת ההגנה על צרכנים שהם רגישי מחיר", ציין שטרום, שהוסיף: "אני מאמין שאנחנו באמצע תהליך שרגליו נמצאות באוגוסט 2011, הצרכן הישראלי מגבש תודעה חדשה, לוחמנית ומברר יותר מה הוא קונה. זה רק המשך טבעי של התהליך ואני מאמין שהוא ייגמר בזה שהיצרנים יחששו מעליות מחיר ומהתגובה הציבורית".

לסיום, הוא תקף את רשתות הקוסמטיקה, דיפלומט ושסטוביץ, שבכוונתן להעלות את המחירים בתקופה הקרובה: "הרשות יכולה להכריז על דיפלומט ושסטוביץ כבעלות מונופולים בשרשרת מוצרים, כדי לאפשר לציבור לתבוע אותם על מחירים מופקעים ולאפשר תחרות. גם בישראל יכולים להיות ספקים רבים מהייבוא. צריך להתעורר מהשינה בת 10 השנים של רשות התחרות, כי כבר שנים לא הכריזה על שום מונופול".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103FM.