אבוקדו ושעוות דבורים: בובי בראון משיק את LIP BALM SPF 15, המעניק לחות בעזרת חומרים בוטניים ותמציות המזינות את העור, בהם שמני אבוקדו, זית ונבט חיטה, שעוות דבורים ואלוורה כדי לסייע בהחלקה, בריכוך ובטיפוח השפתיים. השפתון מכיל SPF להגנה מפני נזקי השמש. המחיר: 120 שקל. ניתן להשיג בחנויות בובי בראון ובאונליין.

powder kiss velvet blur slim stick (צילום: צילום חול )
powder kiss velvet blur slim stick (צילום: צילום חול )

ברק מהפנט: סדרת השפתונים המקורית והאייקונית של NARS מתעדכנת בפורמולה חדשה וייחודית לתחושת לחות בגימור מט או סאטן, המתאימה לכל גוני העור ומכילה מורינגה ושמן זרעי פסיפלורה, והכל תוך הבטחה לעמידות הגוון. המחיר: 135 שקל. כמו כן, המותג מציע לפנק את השפתיים בברק מהפנט וברמיזה לצבע באמצעות Afterglow Lip Balm, שמכיל קומפלקס להחלקה ולריכוך, בעוד תערובות אנטי־אוקסידנטים מסייעות להגנה על עור השפתיים ולהגמשתו. המחיר: 125 שקל. ניתן להשיג באתר ובחנויות NARS.

iconiclipstick (צילום: יחצ)
iconiclipstick (צילום: יחצ)

פוסט קורונה: מסיכת הזנה לריכוך שפתיים יבשות וסדוקות של SACARA משווקת בשלושה גוונים שונים - אדום, ורדרד וטבעי - והיא עשירה בחומרי טיפוח המשמשים לרוקחות טבעית, מזינים את השפתיים ומגינים עליהן לאורך כל שעות היום ומעניקים להן מראה בריא ומלא ברק, בהם שמן שקדים מתוקים, ויטמין E ואחוזים גבוהים של חומצה אולאית לריכוך ולחידוש. המחיר לצרכן: 15 שקל ל־15 מ''ל. ניתן להשיג בכל סניפי רשת החנויות ברחבי הארץ ובאתר.

סקארה מסיכת הזנה (צילום: קית גלסמן)
סקארה מסיכת הזנה (צילום: קית גלסמן)

הוט קוטור: השפתון האייקוני ROUGE PUR COUTURE של YSLמושק כקולקציית שפתוני קוטור עם מרקם עמיד לאורך זמן ואפקט צבע אינטנסיבי במשיחת שפתון אחת. טכנולוגיית הצבע שמאחורי המוצר מעניקה ביטוי טהור לצבע, כלומר הצבע נראה בדיוק כפי שהוא. מיקרו־פיגמנטים מעניקים כיסוי של צבע רווי עמיד לאורך זמן רב. השפתון מורכב מ־25% שמנים מרככים טבעיים, והוא מעניק גימור דמוי סאטן ותחושה של לחות. המחיר המומלץ לצרכן: 160 שקל. ניתן להשיג ברשת אפריל.

ysl rouge pur cotour (צילום: יחצ)
ysl rouge pur cotour (צילום: יחצ)

זה הקטן: מותג האיפור והטיפוח של מור ממן מציג קולקציית שפתונים עמידים La petite louane, המכילים חומצה היאלרונית לקבלת אפקט ניפוח טבעי לשפתיים. הקולקציה מציעה חמישה גוני מט עמידים במיוחד באריזה מוגדלת של 10 מ"ל בגוונים: בורדו אצילי, חום עדין, פיץ' ניוד, ורוד בייבי ואדום לוהט. המחיר: 129 שקל. ניתן להשיג באתר האונליין ובחנות ג'יימס ריצ'רדסון בדיוטי פרי.

זה מדעי: השקה חדשה של חוה זינגבוים לסדרת Remicronized: קרם שפתיים חדשני, המשלב שתי טכנולוגיות פורצות דרך ומבוססות על מחקר מדעי. הקרם מכיל קולגן פברילי החודר לעור, חומצה היאלורונית ממוזערת ותשלובת חומצות אמינו מותאמות לאזור השפתיים. תועלות התכשיר: ריכוך העור, טשטוש קמטוטים באזור השפתיים, העלאת רמת הלחות, העלאת הנפח, מיצוק העור, שיקום העור והגמשתו ותחושת רעננות ללא יובש וללא צריבות. המחיר: 349 שקל. ניתן לרכוש דרך קוסמטיקאיות מורשות בשיטת חוה זינגבוים.

שפתון קולוריש סלים לוריאל פריז (צילום: יחצ)
שפתון קולוריש סלים לוריאל פריז (צילום: יחצ)

נועז, עמיד וקטיפתי: משפחת POWDER KISS של מותג האיפור מאק מקבלת תוספת יוקרתית בגרסה חדשה למראה שפתיים עז. Powder Kiss Velvet Blur Slim Stick מעניק לחות מיידית לאורך זמן. הפורמולה מכילה ג'ל אלסטי ייחודי למילוי ולטשטוש של קווי השפתיים עד 12 שעות של פיגמנט עוצמתי. בשימוש לאורך זמן השפתיים מרגישות רכות, חלקות ומלאות יותר. זוהי קולקציה אלגנטית ויוקרתית של 12 גוונים במרקם קטיפתי ואוורירי. המחיר לצרכן: 125 שקל. ניתן להשיג ברשת חנויות מאק ובאתר.

 powder kiss velvet blur slim stick  (צילום: צילום חול )
powder kiss velvet blur slim stick (צילום: צילום חול )

דיבור מלוכלך: מותג האיפור IL MAKIAGE מציג סדרת שפתוני מט DIRTY TALK בגוונים מסעירים ובמרקם רך וקרמי, המעניק תחושה קלילה ונעימה לשפתיים, בעל כיסוי גבוה ופיגמנט עשיר היוצר מראה מט מלא וקטיפתי. השפתון מכיל מרכיבי לחות ושמנים ייחודיים המעניקים תחושת משי חלקה במיוחד ומריחה קלה ואחידה. המחיר: 129 שקל. ניתן להשיג בחנויות IL MAKIAGE הפרוסות ברחבי הארץ או באתר.

דרך המשי: יובנה מירקל ליפ פילר ובוסטר - קרם שפתיים מרוכז המעניק טיפול מעמיק. הוא מכיל משי אמיתי ורכיבי לחות יוקרתיים המעניקים לשפתיים רכות וגמישות מיידית, מגדיר מחדש את קו השפתיים, מעניק להן נפח ומושלם כהכנה עבור מריחת שפתון. המחיר: 129 שקל. ניתן להשיג ברשת סופר־פארם ובאתר לילית.

juvena lip filler & booster (צילום: יחצ)
juvena lip filler & booster (צילום: יחצ)

טבעי אבל אינטנסיבי: שפתון קולוריש אינטנס ווליום מט מבית לוריאל פריז מכיל חומצה היאלורונית, המעניקה מראה שפתיים מלאות יותר ובעלות נפח. השפתון מגיע בשישה גוונים שונים במראה טבעי השומרים על צבע אינטנסיבי עמיד לאורך זמן. המחיר: 55 שקל. את מוצרי האיפור של לוריאל פריז ניתן להשיג ברשתות הפארם ובאתרים.

שפתון קולוריש סלים לוריאל פריז (צילום: יחצ)
שפתון קולוריש סלים לוריאל פריז (צילום: יחצ)

נדרשת שקיפות: סדרת שפתוני שמן טיפולי LOVE OIL FOR LIPS של המותג Kiehl's מעניקים מראה מבריק וזוהר בחמישה גוונים המשלבים תערובת יוקרתית של קוקוס, שמני מורינגה ותמצית דובדבן. השפתונים במרקם קליל ומעניקים הזנה למראה חלק יותר עם ברק טבעי. הגוונים המוצעים:  טבעי, סגול, אדום, ורוד ודובדבן. הם מגיעים באריזת שפורפרת שקופה שניתן לראות דרכה את הגוון. המחיר לצרכן: 90 שקל ל־9 מ"ל. ניתן להשיג בסניפי הרשת.

קילס גלוס שפתוני שמן (צילום: צילום חול )
קילס גלוס שפתוני שמן (צילום: צילום חול )

החדשה של מט: קולקציית שפתוני מט החדשה של לנקום L’ABSOLU ROUGE DRAMA INK מציעה שפתון נוזלי עם פורמולה חדשה המעניקה מראה מט, נועז, מסוגנן, עשיר בפיגמנטים למראה דרמטי אבל קליל. השפתון החדש מבטיח משיחת שפתון אחת, נוחות ותוצאת צבע עמידה לאורך זמן. החידוש של לנקום מייצג את הדור הבא של המרקם מט. המחיר המומלץ לצרכן: 159 שקל. ניתן להשיג בנקודות המכירה של לנקום ברשתות סופר־פארם, המשביר לצרכן, BE ואפריל ובפרפומריות.

l’absolu rouge drama ink (צילום: יחצ)
l’absolu rouge drama ink (צילום: יחצ)

הלחם והחמאה: רשת Laline  משיקה חמאת שפתיים המועשרת בחמאת שיאה ומעניקה לחות מוגברת ומראה טבעי, מבריק ומעודן, הכולל מקדם הגנה 15 SPF בשישה גוונים. המחיר: 40 שקל. ניתן להשיג ברשת ללין ובאתר.

ללין חמאת שפתיים (צילום: ערן לוי)
ללין חמאת שפתיים (צילום: ערן לוי)

ממזער קמטים: דרמלוג'יקה מציגה טיפול מלא לריריות השפתיים - רניואל ליפ קומפלקס. השפתון מכיל רכיבים שנועדו לשיקום רקמת העור העדינה באזור השפתיים לצד חמאת שיאה, שמני אבוקדו ותמצית אורז להחלקה ולעידון של העור. השפתון ממזער את קמטי ההבעה שנשארים עם הזמן ומסייע במניעת סימני הזדקנות מוקדמת. המחיר: 174 שקל. ניתן להשיג באתר או בנקודות המכירה המורשות.

רניואל ליפ קומפלקס (צילום: יחצ)
רניואל ליפ קומפלקס (צילום: יחצ)

פריחת הדובדבן: שפתון/גלוס נוזלי מסדרת סופר סטיי של מייבלין ניו יורק מוצע בחמישה גוונים קיציים חדשים: ורוד זרחני, ניוד משמש, אדום בוהק, ורוד בזוקה ואדום דובדבן. הקולקציה בעלת פורמולה חדשנית העשירה בפיגמנט חזק, אינה נמרחת ונשארת עמידה עד 16 שעות עם תחושת לחות מתמשכת. האפליקטור משודרג למריחה כדי לספק תוצאה מדויקת וגימור מבריק במשיכה אחת. המחיר: 40 שקל. את מוצרי מייבלין ניו־יורק ניתן להשיג ברשת סופר־פארם ובפרפומריות.

super stay vinyl ink (צילום: יחצ)
super stay vinyl ink (צילום: יחצ)

איך תשמרו על שפתיים רכות?

לורה צ'אקון-גרבטו, קוסמטיקאית ומנהלת הדרכת תזונה בהרבלייף, מציגה עובדות מעניינות על שפתיים: "הנשיקה גורמת לעונג. לא בכדי נסקה הנשיקה לרום מעמדה הרומנטי. התברר לנו שיש בשפתיים יותר ממיליון קצות עצבים שונים - מה שהופך אותן לאחד החלקים הרגישים ביותר בגופנו. למעשה, הן רגישות פי 100 מקצות האצבעות שלנו.

"עור השפתיים שלנו דק במיוחד - יש בו רק שלוש עד שש שכבות של תאים, בעוד בשאר הגוף יש 16 שכבות. לכן אנחנו יכולים לראות את הנימים או את כלי הדם שמתחתיהן שצבעם אדום או ורוד. ככל שהעור בהיר יותר, הצבע בולט יותר. השפתיים רגישות מאוד לנזקי השמש, ועל כן הן זקוקות לקרם הגנה. למעשה, הן נוטות יותר לסבול מנזקי השמש בהשוואה לכל חלק אחר בגוף. לעתים קרובות הן גם מועדות להתפרצות סרטן העור.

שפתיים דקות או מלאות?
"ככל שאנחנו מתבגרים, השפתיים שלנו הופכות לדקות יותר. ההזדקנות גורמת לייצור הקולגן לרדת, והקולגן הוא שמעניק לשפתיים שלנו את הצורה ואת הנפח שלהן. כיום יש מוצרים וטיפולים אסתטיים שמשיבים נפח לשפתיים למי שמעוניין בכך. שפתיים מבטאות רגש, השפתיים שלנו יכולות לספר ללא מילים אם אנחנו שמחים, עצובים, כועסים או מופתעים. הן משמשות ערוץ תקשורת מושלם עוד לפני שהתחלנו לדבר. השפתיים הן רק שלנו - השפתיים שלנו ייחודיות רק לנו. בדיוק כמו טביעות האצבע שלנו, אין שתי טביעות שפתיים זהות לחלוטין".

חנית נצר, מנהלת ההדרכה של מותג הטיפוח הניו יורקי Kiehl's, ממשיכה עם עובדות נוספות וחולקת טיפים לטיפוח השפתיים בעונת הקיץ. היא טוענת: "כשהשפתיים שלנו יבשות, אנו נוטים ללקק אותן, וזאת טעות. אובדן המים בשפתיים הוא פי 3־10 מבאזורי הפנים או הגוף האחרים. העור בשפתיים שלנו עדין מאוד ודק יותר ב־75% מהעור ביתר הגוף, ולטווח הארוך פעולת הליקוק מחמירה את המצב, שכן הליקוק גורם לרטיבות בשפתיים ולשחיקת שכבת העור הדקה המגינה עליהם".