על מנת לשמור על המראה היפה והרענן במשך חייו של הספה ישנם כללים מסוימים שצריך לדעת לנהוג לפיהם. ראשית בואו ונכיר יחד איזה פעולות שיש לנקוט על מנת לתחזק את הספה החדשה שלכם באופן תקין. 

אז באופן כללי, על הספות קיימים שלושה סוגי לכלוך עיקריים: 

1. לכלוך מוצק - אלו סוגי לכלוך ששאינן מתפרקים במים, כלומר בזמן שטיפת הסלון. בין היתר אנו מכירים בלכלוך כמו : חול, אבק, שערות של בני אדם או של חיות בית.

פתרון: שאיבה תקופתית, רצוי אחת לשבוע, באמצעות שואב אבק ביתי. רצוי להשתמש בשואב אבק עם ראש מתאים לריפוד. ראש עם שערות או ראש פלסטיק שאינו יכול להזיק לבד.

2. כתמים נקודתיים - אלו הם אותם כתמים היומיומיים שאנו פוגשים. כמו: כתמי קפה, כתמי אוכל ושתייה, כתמי טושים, כתמי פליטות גוף (שתן, קיא, צואה, דם). היכולת להתמודד עם הכתמים האלה תלויה בסוג הבד. אם הבד מכיל מרכיבים סינטטיים אז תהליך הסרת הכתמים יהיה מהיר ויעיל יותר. אם הבד מכיל מרכיבים טבעיים כמו: כותנה, פשתן, ויסקוזה, אז תהליך הניוקי יהיה מאתר יותר ולא תמיד יהיו תוצאות של מקסימום הסרת הכתם. מאחר וסיבים טבעיים הם סופגים, כלומר אין הם מוגנים בפני חדירת נוזלים. לכן נוזלים כמו קפה, תה ושתיה עם צבעי מאכל עלולים לצבוע את הסיב הטבעי (כותנה, פשתן, משי, צמר, ויסקוזה). בדים משוכללים של כיום מהונדסים בצורה כזו שיהיה קל להסיר מהם כתמים, לרב יהיו מסיבים סינטטים (פוליאסטר, פוליפרופילן, ניילון) וגם חלקם יהיו מטופלים בחומר דוחה כתמים המוחדר לסיב בעת הייצור. 

ניקוי ספות. קלינטק. (צילום: קלינטק)
ניקוי ספות. קלינטק. (צילום: קלינטק)

כמה טיפים של עשה ואל תעשה בעת ניקוי ספות
ניקוי ספות - כללי אל תעשה

  • אל תבריש עם גורמים היכולים לפגיע במרקם הבד, מברשת קשה, סקטוצ׳, לחיצה חזקה עם מטלית.
  • אל תשתמש בחומרי ניקוי שלא על פי המלצת יצרן הבד. ניתן לעשות נזקים לצבע וטקסטורת הבד.
  • אם אין ודאות כיצד להסיר את הכתם ללא הסבת נזק התייעץ עם חברת ניקוי ספות מקצועית. רשמנו בתחתית העמוד חברה מומלצת שאנו עובדים איתה מעל 15 שנים. 

ניקוי ספות - כללי תעשה 

  • כאשר נשפך כתם כלשהו על הבד, הפתרון הראשון הוא לספוג כמה שאפשר את הנוזלים אל מוץ לבד. מומלץ לקחת מגבת רגילה, לבנה, כזו שאנו מתנגבים בעת יציאה מהאמבטיה. יש לספוג את הכתם (שתן, קפה, תה וכו׳). 
  • השלב הבא, ניתן להיעזר במטלית עם מעט מים ולנסות לספוג את הכתם. חשוב: לא שפשף בתנועות סיבוביות על מנת לא לפתוח את הסיבים. הכתם אמור לעבור על המטלית. ולבסוף לנגב את המקום עם מגבת יבשה ולאפשר למקום להתייבש באופן טבעי. בשום פנים ואופן אין לייבש עם מייבש שיער, זה עלול לשרוף את הבד ולנזק בלתי הפיך. 
  • אם בכל זאת הכתם לא יורד אפשר לרכוש חומר לניקוי ספות בד, חומרים אלו ניתנים לרכישה באתר אינטרנט, צירפנו לך חומר לניקוי ספות כזה מומלץ. צפה בסרטון ועשה בדיוק מה מוצג בסרטון. 
  •  יהיו כתמים שמראש כדאי להזמין חברה מקצועית לניקוי ספות על מנת לא לעשות נזק בלתי הפיך. יהיו כתמים שדורשים ידע מקצועי באופן הסרתם כמו: כתמי שתן, כתמי דם, כתמי דיו וטושים.
  • איך מטפלים בריחות לוואי כתוצאה משתן? פליטת שתן של חיות בית או בני אדם באה יחד עם בעיית הריח. שתן מכיל אורינה, האורינה היא מיקרו אורגניזים הפולטת ריח. על מנת לנטרל את מקור הריח יש להשתמש בחומר מנטרל ריח שתן. לצערנו השתן חודר מבעד לבד גם עמוק אל תוך הספוגים. מנטרל ריחות שתן איכותי יעשה עבודה טובה ויהרוג את המולקולה שמייצרת את הריח. 

3. לכלוך כללי - סוג הלכלוך הזה מצטבר על הספות יחד עם הזמן, תוך כדי השימוש. אפילו שאין כתם אחד על הספות, לכלוך מסוג זה בהכרח יצטבר על אזורי מגע ישיר עם גוף האדם. אזורים כמו: משענות ראש, מסעדי הידיים, מושבי הישיבה. מקור הלכלוך הזה הוא בזיעה ושומן גוף של האדם. מאחר ואצל כל אדם רמת החומציות של הזיעה והשומן גוף שונה השפעתו על הבד היא שונה. כלומר, ההמלצה היא להסיר את הלכלוך המצטבר הזה אחת לשנתיים. שומן גוף יכול להזיק לסיבי הבד ולגרום לו להיות קשה ולא נעים בגלל היותו שומני. השומן מדביק את הסיבים אחד לשני וגורם לאזור הנראה עכור ולא נעים למגע. 

פתרון : יש להזמין חברת ניקוי ספות מקצועית לבית הלקוח. ישנם חברות רבות, יש לבחור בחברה המכירה היטב את מרכיבי הבד וסוגי הלכלוך, והחשוב ביותר יודעת לנקות את הספות מבלי לעשות נזק לבד או למרכיבי הריפוד בפנים. אנו ממליצים על חברת קלינטק, הקיימת משנת 1999, ומצטיינת באיכות ושירות ניקוי ספות . 

ניקוי כורסאות. קלינטק (צילום: קלינטק)
ניקוי כורסאות. קלינטק (צילום: קלינטק)
מה הם התהליכים הכלולים בתהליך ניקוי ספות מקצועי
אז כמו שאמרנו, על הספות מצטברים לכלוכים ממקורות שונים, כמו זיעה ושמן גוף, כתמים ממזונות אוכל ושתיה, ומה שמשותף להם זה מרכיב הלכלוך. שכבת עננות האפורה שאנו רואים על הספות לאחר שימוש של שנתיים שלוש הערך, זהו לכלוך חלבוני.

מולקולת חלבון מתיישבת על הבד ויוצרת מבע דביק ואף מזיקה למרכיבי סיבי הבד.  על מנת לנקות את הלכלוך הזה משורשו אנו משתמשים בחומרי ניקוי על בסיס אנזימים. בום הוא מוצר יבוא בלעדי של חברת קלינטק מיוצר במפעלי האוורד כמיקלס באטלנטה שבמדינת ג׳ורג׳יה.

בום מכיל אנזים העוזר בפירוק החלבונים, דה למונין, סולבנט מהטבע שנמצא בקליפות ההדרים העוזר בפירוק לכלוך שמקורו בנפט כמו: פיח, אספלט מהכביש, זפת ושומנים סינטטיים אחרים. בנוסף, בום מכיל חמצן פעיל התורם לנטרול מולקולות המדיפות ריח, תורם לפירוק כתמים יעיל יותר ועוזר לבוהק של הבד לאחר הניקוי. 

  1. שלב ראשון בתהליך ניקוי ספות - שלב הפרה ספריי - PreSpray - בתהליך ניקוי ספות אנו מרססים את תמיסת הבום על פני כל האזורים שהיו במגע ישיר עם הגוף. מסעדי ידיים, משענות הראש ומושבי הישיבה. החומר נשאר על הבד כ-15 לפני תחילת תהליך ניקוי ספות. 
  2. שלב שני בתהליך ניקוי ספות - הברשת הבד - השלב הקריטי בתהליך ניקוי ספות. יש להשתמש במברשת עדינה על מנת לא לפגוע בבד. אנו משתמשים במברשת עם סיבי עץ טמפיקו או משתמשים בכרית הברשה עשויה מסיבים טבעיים, כרית בונט. 
  3. שלב שלישי בתהליך ניקוי ספות - שטיפת הבד - באמצעות מכונת הזרקה ויניקה מקצועית מסוג פייטר 6 המיוצרת בבלעדיות עבור קלינטק תוצרת חברת סנדיה, שבקליפורניה ארה״ב. בתהליך ניקוי ספות, מכונת הזרקה יניקה עושה תפקיד של שטיפת הבד. מים נקיים נכנסים אל תוך הבד לוקחים את כל שאריות הלכלוך, שאריות חומרי הניקוי ומשאירות את הבד רענן ונקי לייבוש. אנו משתמשים בחומר מרכך מיוחד שמרכך את הבד למצב נעים לאחר הייבוש עם ניחוח פרחוני נעים. 

תיקון קרע בספה. קלינטק. (צילום: קלינטק)
תיקון קרע בספה. קלינטק. (צילום: קלינטק)

אלו פעולות קלינטק עושים בעת תיקון ספות בבית הלקוח?

  • מילוי והקשחת מושבים - תיקון ספות באזורי הישיבה כמו: כריות מושבי הישיבה, רצועות מתחת למושבים נעשים רפויים יחד עם הזמן ויש צורך למתוח את הרצועות. בעת השירות פותחים מתחת לספה את הביטנה וממלאים ספוג נוסף מתחת לספוג המקורי. ויחד עם זאת מותחים מחדש את הרצועות ואף מוסיפים רצועות חדשות לפי הצורך. 
  • מילוי כריות גב - גם כריות הגב בסלון מאבדים ועוביים תוך כדי השימוש במשך הזמן. כאן הטיפול יכול להשתנות בין כריות נשלפות, שהטיפול בהו יחסית פשוט וקל, פותחים את הרוכסן וממלאים חומר מילוי על פי הצורך. במקרה אחר, אם הכריות גב מחוברות לגוף, האופרציה יותר קשה. צריך לחדור אל האזור של כריות הגב דרך הביטנה מתחת לספה ושוב למלא חומר מילוי לפי הכמות הרצויה. 
  • תפירת תפרים פרומים - ישנם מצבים שהתפרים המחזקים את הספה מבד/ עור נפרמים. במקרה זה יש צורך בעל מקצוע, מתקן ספות מקצועי, לא מישהו שלא יודע את אמנות חוט ומחט. תפירת תפרים פרומים היא סוג של אמנות. לכל בעל מקצוע תהיה תוצאת אסתטיקה שונה. כדאי לראות תמונות לפני ואחרי של בעל המקצוע ואם ישנן חנויות רהיטים הממליצות עליו כבעל מקצוע המועדף, עדיף לבחור אחד כזה.
  • תיקון בעיות שלדה - כאן אנו כוללים את כל הבעיות שעלולות להיות בשלדה. שברים במסעדי הידיים, ניתוקי עץ הגורמים לשקיעות הספוגים. שברים ברגלי הספה. כל אלו ניתנים לתיקון בבית הלקוח.
  • תיקון ספות עור - אנו כוללים את כל התיקונים הקשורים לעור, לתיקוני צבע לסלון עור. כמו : צביעת ספות מעור, תיקוני קרעים וסדקים בעור, תיקון שפשופי צבע בסלון עור. 

המאמר נכתב על ידי איציק אוז׳לבו, מנכ״ל ובעלים של חברת קלינטק ניקוי ותיקון ספות. חברתנו מומלצת על ידי רב יבואני הרהיטים בישראל. להצעת מחיר ניתן לשלוח לנו תמונות לווטסאפ: 053-328-2000 או לבקר באתרנו www.clean-tech.co.il

איציק אוז׳לבו, מנכ״ל ובעלים של חברת קלינטק ניקוי ותיקון ספות (צילום: קלינטק)
איציק אוז׳לבו, מנכ״ל ובעלים של חברת קלינטק ניקוי ותיקון ספות (צילום: קלינטק)