מותג STREET ART מבית קרביץ מציע השנה 12 דגמים חדשים של תיקים וקלמרים תואמים. העיצוב של התיקים כולל יציאת אוזניות ו־USB מובנית בצד התיק, כבל הטענה ומטען POWER BANK. לכל תיק יש עשרה תאים, כולל שני תאים גדולים ומרווחים, שרוול פנימי מיוחד למחשב נייד, תא אחסון לבקבוקי מים, תא עליון לארנק, תא פנימי מרושת, גב מרופד עם פתחי אוורור ומחזירי אור מובנים.

אמא של עמית, עולה לכיתה ו': ״תיק הג'וקר התקבל בהתלהבות. עמית התלהב מאוד מהצבעים ומהדמות. התיק איכותי, ויש בו את כל הפונקציות שילד בן 11 צריך. מלא תאים שיעשו סדר בבלגן, ריצ'רץ' כדי שלא ייפלו דברים, והכי חשוב: תא לנרתיק משקפיים. גב התיק יציב ומונע זיעה, ובנוסף יש כבל להטעין את הנייד. בתחתית התיק יש רגליים מפלסטיק כדי שהתיק יעמוד בכיתה היטב. מרוב שהוא יפה, עמית הכין אותו כבר לשנה הבאה״.
מחיר: 269 שקלים. להשיג ברשת קרביץ. 

קרביץ מותג streetart (צילום: באדיבות קרביץ)
קרביץ מותג streetart (צילום: באדיבות קרביץ)

מותג התיקים מודן מציע גם השנה את התיק האורתופדי שמיועד בעיקר לתלמידי הכיתות הנמוכות וכולל את מערכת Air Flex Bag - מערכת אוורירית עם כריות לשכמות ולגב תחתון. זהו תיק בעל גב אורתופדי קשיח ותחתית קשיחה, המספקים לתלמיד נוחות נשיאה. השנה יגיעו התיקים עם שלל כוכבים כמו סוניק, פרוזן, מיני מאוס, מועדון ווינקס, חד־קרן, נסיכות דיסני, בוב ספוג, דרגון בול, ספיידרמן, בוב הבנאי ועוד. בגזרת הספורט השיקה מודן תיקי כדורסל וכדורגל ושל קבוצות כמו ברצלונה וריאל מדריד. 

נועם, עולה לכיתה א': "התיק קל מאוד. גם כששמים בו ספרים, לא מרגישים שהתיק כבד כל כך, ויש לו גם עגלה אם רוצים. בעיקר אני אוהב אותו כי הוא של קבוצת ברצלונה".
מחיר: 239 שקלים.

מודן  (צילום: יחצ)
מודן (צילום: יחצ)

רשת המתנות והציוד לבית הספר YOLO משתפת השנה פעולה עם אופיס דיפו, כך שתוכלו למצוא את מוצרי המותג גם ברשת החנויות ובאתר. בין היתר מציע המותג את ילקוטי XBAG - תיק עם מערכת גב אורתופדית שמתאים לילדי הכיתות הנמוכות; קולקציית אמצע לילדי היסודי עד החטיבה, מגוון של מוצרים בעיצובים מושלמים; וקולקציות עבור בני הנוער עם הדפסים צבאיים, הדפסי שמן נוזלי ועוד. 

לוסי, עולה לכיתה ד': “אני אוהבת את התיקים של YOLO. גם בשנה שעברה היה לי תיק שלהם. הוא ממש יפה ויש לו סטייל ממש יפה. הצבעים של הטאי דאי מאוד יפים והתיק ממש קל עם הרבה תאים. זה כיף שיש גם קלמר ועפרונות בצבעים של התיק. זה מגניב”.
טווח מחירים: 89־279 שקלים.

תיק 2 ב-1 טאי דאי (צילום: יחצ)
תיק 2 ב-1 טאי דאי (צילום: יחצ)

תיקי הקנקן, שעוצבו בסוף שנות ה־70 בשוודיה, מככבים בחנויות גם השנה. בדקנו את הדגם שכולל מקום ללפטופ: יש בו תא אחורי מרופד ייעודי למחשב נייד עד גודל של 15 אינץ', ובנוסף תא קטן שמתאים למטען. רצועות התיק מתכווננות, מרופדות ומעניקות תמיכה לכתפיים ולגב.
מאי, עולה לכיתה י': “התיק הזה עונה על כל הצרכים שלי, כי הוא נראה טוב וגם מכיל הכל בלי להיות מוגזם. בחרתי צבע ורוד מהמם, שמתאים לי למלא לוקים. ניסיתי להכניס בו כבר את הלפטופ שלי, והוא נכנס בכיף ולא היה כבד מדי”.
מחיר: 249.90 שקלים. להשיג ברשת הסטוק.

תיק קנקן (צילום: סטודיו)
תיק קנקן (צילום: סטודיו)

SBS (STEP BY STEP), מותג אירופי שמוצע השנה בבלעדיות בקרביץ, מציע תיקים בעלי גב אורתופדי ותחתית קשיחה המאפשרת לתיק לעמוד ומקילה על ארגון תכולתו. דריה, עולה לכיתה ב': “בחרתי את התיק הכי מושלם עם חד־קרן ופרחים מנצנצים. הצבע של התיק ורוד, כמו כל שאר הציוד שאני רוצה לבית הספר. השנה אני רוצה ללכת עם התיק על הגב ושהוא יהיה לי נוח. הכתפיות עבות ולא מציקות. יש לו בצד תא לבקבוק מים, והוא בא גם עם מחזיר אור וכיסוי לגשם”.  
מחיר: 269 שקלים.

קרביץ תיקי SBS  (צילום: קרביץ )
קרביץ תיקי SBS (צילום: קרביץ )

מותג התיקים הקנדי הרשל מציע תיקי גן, תיקי בית ספר, קלמרים, תיקי אוכל ועוד. תיקי הגן מאובזרים בכיס חיצוני עבור בקבוק שתייה, וברוב תיקי בית הספר ישנו תא ייעודי למחשב, תמיכה לגב ורצועות הכתף מרופדות.

גילי, עולה לכיתה ט': “הלכתי על תיק סופר־טרנדי עם הדפס מנומר. התיק נראה ממש בוגר, ואחותי הגדולה אפילו איימה שהיא תחרים לי אותו לאוניברסיטה. אהבתי שהתיק גדול יחסית מתיקים אחרים שרציתי, יש לו מקום למחשב שלי ולקלסרים. הוא מכיל המון אבל לא מגושם”.  
טווח מחירים: 135־600 שקלים. להשיג ברשת סטורי ובאתר. 

הרשל לסטורי תיק גב (צילום: יחצ)
הרשל לסטורי תיק גב (צילום: יחצ)

רשת SCOOP מציעה תיקי גן ובית ספר שניתן לשאת על הגב או על גלגלים, בהם תיקי חד־קרן עם בובה, תיקים בעיצוב דמות LOL, תיקים בשילוב פאייטים ועוד. אמא של ריי, בן 3.5: “בחרתי תיק בצבעים ועם איור שבני אוהב. בחרתי להיות פרקטית, ולכן הלכנו על תיק עם גלגלים, שיאפשר לו לסחוב את התיק בקלות. הרי ממילא הוא מתעקש לסחוב את התיק שלו. התיק נוח, יש לו שני תאים מרווחים, והגלגלים יציבים. תיק לא יקר ואיכותי”.
מחיר: 59.90 שקלים

תיק חזרה לגן של רשת סקופ (צילום: עמירם בן ישי)
תיק חזרה לגן של רשת סקופ (צילום: עמירם בן ישי)

המותג FILA מציע תיקי גב בקווים נקיים, פרינטים ורקמות. דגם בולט בקולקציה הוא “פאפי סטאדי” עם מראה נפוח וצבעים מטאליים.
גיל, עולה לכיתה ט': “ראיתי את תיקי פאפי סטאדי שהיו מגניבים, אבל בחרתי תיק יותר רגוע. אהבתי מאוד את הצבעים של הפודרה והוורוד. התיק עם שני תאים - אחד גדול ואחד מקדימה למפתחות וארנק. התיק נראה בוגר ויפה”.
מחיר התיק הנבחר: 199 שקלים. תיקי “פאפי סטאדי” - 299 שקלים.

Fila (צילום: יחצ)
Fila (צילום: יחצ)

 חברת פלפוט מציעה לראשונה קולקציית תיקים וקלמרים. בנוסף, היא מציעה, בשיתוף פעולה עם חברת פלדמן, ערכות מעוצבות בהשראת עולמות הגלידה. בכל מארז יוענק שלגון פלדמן מתנה. הילי, בת 5: “קיבלתי את המארז הכי מהמם, שהיה בו הכל – גם תיק וגם בקבוק, מפית, קופסה לאוכל וסט עפרונות. התיק ממש נוח ושמתי בו כבר את כל הדברים שלי”.
מחיר הערכה: 120 שקלים.

מארז לגן סדרת הגלידה של פלפוט  (צילום: יחצ)
מארז לגן סדרת הגלידה של פלפוט (צילום: יחצ)

המותג סקיפ הופ מציע תיקי גן, תיקי אוכל, בקבוקי שתייה וקופסאות אוכל. במרכז הקולקציה תמצאו מארזים תואמים, למשל תיק גן, תיק אוכל מבודד קור וחום, בקבוק שתייה וקופסת אוכל. הקולקציה מאוירת בדמויות של חיות, קשת בענן, רובוט וטיל.

אמא של איב, בת 3: “אהבתי את רעיון המארז התואם, ולכן הלכנו עליו. הקטנה שלי בחרה את דמות הקואלה, כי היא אהבה את הצבעוניות. התיק מאוד נוח, עמיד, יש לו כיס צדדי למים. יש לו חלוקת חלל נכונה עם כיס קדמי מאוד רחב יחסית. הצידנית שמצורפת למארז פשוט נפלאה, ארזנו בה פירות ונשנושים לגינה”.
מחיר: תיק גן עם בקבוק שתייה, קופסת אוכל ותיק אוכל: 189.90 שקלים. תיק בודד: 89.90 שקלים.

סקיפ הופ (צילום: אסף לוי)
סקיפ הופ (צילום: אסף לוי)

רשת H&M מציעה קולקציית תיקי גן ובית ספר עם שלל איורים ודמויות, שמאופיינים בצבעוניות שמחה, וכוללים לפחות תא צדדי אחד לבקבוק ובדים עמידים. אמא של טל, בן 5: “לילד יש אובססיה לדינוזאורים, ולכן לא היה ספק איזה תיק הוא יבחר. מבחינה פרקטית, לתיק יש בד עמיד מאוד עם שני תאי רשת חיצוניים שניתן להכניס בהם בקלות בקבוק מים. הרצועות של התיק דקות, אך יציבות, ויש להן אפשרות הידוק לנשיאה נוחה. לתיק יש תא פנימי שאפשר להכניס בו המון דברים בלי שהוא ייראה דחוס, ותא חיצוני לכריך ונשנוש”.
מחיר: 129 שקלים.

H&M (צילום: הנס ומאוריץ)
H&M (צילום: הנס ומאוריץ)

המותג האיטלקי MUESLII מציע תיקי בית ספר מדגם MODO: תיקי גב עשויי בד ניילון המגיעים במגוון צבעים. ליאור, עולה לכיתה ט': “התיק יפה ויש לו צבע ייחודי. הוא נוח לשימוש עם כיס קדמי ורצועות גב מתכווננות. ניסית להכניס בו מחשב, והוא נכנס בקלות, ונשאר לי גם מקום לעוד דברים”.
מחיר: 319 שקלים. להשיג באתר swagg.co.il

MODO  (צילום: Mueslii)
MODO (צילום: Mueslii)

 רשת מקס סטוק מציעה קולקציית תיקים עם דמויות כמו ספיידרמן, חד־קרן, מיני מאוס, סימבה, במבי ועוד. לתיקים יש שלושה תאים, כיסי צד גדולים לבקבוקי שתייה, וידית חזקה שתעמוד בכל העומס. בנוסף, ניתן לרכוש עגלה עם גלגלים המשמשת כבסיס לילקוט. נינה, עולה לכיתה ב': “התיק צבעוני ומנצנץ. יש לו משענת יציבה לגב, ומספיק תאים. בנוסף, יש לו מגן גשם מתקפל. הקלמר שבחרתי מתאים לתיק, והוא מתוק ומנצנץ גם. אמא שלי אומרת שהתיק יציב והכתפיות נוחות”.
מחיר:  תיק - 149.90 שקלים, עגלה - 65 שקלים.

תיק אורטופדי (צילום: MAX STOCK)
תיק אורטופדי (צילום: MAX STOCK)

המותג “הילדים של קסטרו” מציע תיקי גן ופנאי שמגיעים בצבעוניות אופטימית, בהדפסי פרחים או בשילוב של שני צבעים. אמא של יונתן, בן 4: “חיפשתי תיק פרקטי שישרת אותנו ביומיום, אבל לא ייראה ילדותי מדי – הרי בכל זאת רוב הזמן אנחנו, ההורים, איתו. בחרתי בתיק עם צבעוניות רכה, הוא רך למגע ולא קשיח. יש לו תא חיצוני נוח למים, הוא מכיל לא מעט דברים, ובכללי נראה קול”.
מחיר: 99.90 שקלים.

קסטרו (צילום: שרבן לופו)
קסטרו (צילום: שרבן לופו)

ברשת JD ספורט מציעים תיקי גב של המותגים אדידס, נייקי, ג'ורדן, קונברס ועוד, אשר כוללים מספר תאים ומקום לבקבוק מים, ובחלקם גם תא למחשב. תומר, עולה לכיתה י': “בחרתי תיק שחור של ג'ורדן. התיק יפה ונוח. יש בו שני תאים, והוא יחסית גדול. בתא הקדמי יש ריצ'רץ' לאורך, ואפשר לשים בו את האוכל. יש גם תא חיצוני בצד לבקבוק מים”.
מחיר: 269.90 שקלים.

JD SPORTS (צילום: יחצ)
JD SPORTS (צילום: יחצ)

 המותג סטייל סקצ'רס מציע קולקציה של תיקים לגן, לבית ספר ולאוניברסיטה. אמא של לורן, בת 4.5: “הבת שלי אוהבת ורוד ונצנצים, והתיק שהיא בחרה לגן מאוד מתאים לה. יש בו המון פאייטים בצבעים משתנים שריגשו אותה. לתיק יש רצועות גב מתכווננות, וכיס קדמי שלרוכסן שלו מצורף כדור פרווה. התיק נהדר, רק שהוא מאוד קטן יחסית בהשוואה לתיקי גן אחרים”. 
מחיר תיק גן: 149.90 שקלים. שאר התיקים: 119.90־139.90 שקלים.

סקצ'רס (צילום: יחצ)
סקצ'רס (צילום: יחצ)

המותג Guess מציע תיקים לבני נוער וסטודנטים שמאופיינים בפונקציונליות לצד אופנתיות. לינוי, עולה לכיתה י״ב: “זה לא רק תיק בית ספר - זה תיק אופנתי כמו של סטודנטים. הגודל שלו מדויק, מתאים גם לקלסרים.  החלל המרכזי מלא תאים קטנים כדי לשמור על סדר. הגב שלו מנדף זיעה ומאוורר, עוד פלוס בעיניי”. 
מחיר: 349.90 שקלים.