מתנות בודדות ותלושים – אאוט, מארזי שי משודרגים – אין. מבדיקת "מעריב" מתברר כי הטרנד הלוהט לראש השנה בעוד כמה שבועות הוא מארזי שי המשלבים קומבינציות של יין, מתוקים (כמו עוגות ודבש) איכותיים, שמן וסידורי פרחים במאות שקלים למארז.

כך למשל רשת המתנות זר פור יו מציעה מארזים ומבצע מיוחד: בקנייה מעל 159 שקל יצורף בקבוק יין ב־19 שקל. הרשת מציעה זרים וסידורים בתוספת של יינות בוטיק ישראליים ודבש או שמן זית מבית פתורה. זר גדול עם דבש ויין יעלה 300 שקל. מנכ"ל הרשת יוסי כהן: "ראש השנה הוא אחד החגים של הפרחים, והמכירות שלפני החג גדלות ב־50% לעומת זמנים רגילים – ועומדות על ממוצע של 230 שקל לקנייה".

רשת הקונדיטוריות רולדין משיקה מבחר מארזי עוגות וקינוחים, הניתנים להשגה בסניפי הרשת או באתר בטווח מחירים של 135־256 שקל. ברשת חינאווי Wine & More מציעים מארזי יין בהתאמה אישית. בחברה מדווחים על גידול של 37% בביקוש למארזים בקרב לקוחות פרטיים ועסקיים, שיגדל לקראת החג. עלות המארזים נעה בין עשרות לאלפי שקלים למארז בודד, ובהתאם להרכב המוצרים.

מנהלת השיווק בר דימרי מציינת כי הביקוש הבולט ביותר הוא ליינות מיקבים כמו טפרברג ורמת הגולן, ויסקי וקוניאק. "מארזי חג ניתנים להרכבה אישית בהתאם לכל תקציב, בהתייעצות עם אנשי המקצוע בסניפי הרשת או באמצעות חנות האונליין. התקציב למארז גדל מ־200 שקל ל־300־350 שקל".