פרדוקס חסר גבולות: מותג הבישום האיטלקי PRADA מציג את PRADA PARADOXE בניחוח פרחוני וענברי. האישה, על פי פראדה, היא בלתי ניתנת להגדרה ומתפתחת ללא הרף, תמיד משתנה, אבל נשארת עצמה ואינה ניתנת למסגור. בשונה מהעיצוב המסורתי של בקבוקי בושם, הבקבוק מינימלי ויוקרתי ומיועד לשכב על צידו. קוד QR שמופיע על הקופסה מזמין אתכם לחקור ולגלות מציאות רבודה AR, חידות ותכנים מאחורי הקלעים. תווים בולטים: נרולי ויסמין, טנג'רין, אגס, פרחי תפוז טוניסאי ווניל בורבון ממדגסקר.
מחיר מומלץ לצרכן: 499 שקל ל־90 מ"ל. ניתן להשיג ברשתות סופר־פארם, המשביר לצרכן, BE ואפריל ובפרפומריות המובחרות.

prada-paradoxe  (צילום: יחצ)
prada-paradoxe (צילום: יחצ)

הילדה הטובה: קרולינה הררה משיקה במהדורה מוגבלת וחגיגית לאספנים Gold Fantasy את הניחוחות המנצחים של זוג הבשמים האייקונים Good Girl and Bad Boy, הפעם בבקבוק מוזהב ומהודר שהוא בעצם נעל עם עקב סטילטו - הסמל הנצחי להעצמה. הילדה הטובה והילד הרע יוצרים יחד ברית נועזת הלוכדת את טבעו המרדני של האדם. ניחוחות תמיד חיו בעולם של דואליות, כמו הילדה הטובה והילד הרע. השילוב המנוגד שלו ושלה מרכיבים ניחוחות מנוגדים אך בלתי מנוצחים. הבושם לאישה מגיש ניחוח פרחוני ורך. בין התווים: שקד, קפה, לימון, יסמין פריחת התפוז, פצ'ולי וקקאו.
מחיר מומלץ לצרכן: 470 שקל ל־80 מ"ל. ניתן להשיג ברשת סופר־פארם.

gg gold fantasy collector (צילום: יחצ)
gg gold fantasy collector (צילום: יחצ)

יום בהיר בפרובאנס: L'OCCITANE משיקה בושם חדש במהדורה מוגבלת SAUGE SCLAREE עם ניחוח נועז, חושני וייחודי לאישה מודרנית, בעלת אישיות חזקה ויוצאת דופן. דמייני לעצמך יום בהיר בפרובאנס, ניחוח ארומטי וממריץ עם נגיעה קלה של פרחי בר הפורחים בשפע על גבעותיו הירוקות של דרום צרפת. הניחוח הייחודי בהשראת זר מרווה מיובשת. זר הפרחים חושף ניחוח מעושן מקורי המזכיר ריח קטורת נעים. המרכיבים והתווים הדומיננטיים: תפוז מר, ברגמוט, טימין, קלארי עשבוני, אנג'ליקה בניחוח מוסקי חריף מתקתק, דשא פראי וענבר.
המחיר: 269 שקל ל־50 מ"ל. ניתן להשיג ברשת חנויות L'OCCITANE ובאתר.

diesel d edt (צילום: יחצ)
diesel d edt (צילום: יחצ)

נשיות מודרנית: בית האופנה TRUSSARDI מציג בושם חדש לנשים אייקוניות PURE JASMINE (יסמין טהור), שמיוצר מחומרי גלם אורגניים ומפיק מולקולות ריח המבוססות על הגנת הסביבה. ניחוח הבושם פרחוני וקליל של ברגמוט שמתמזג עם פיסטוק מלוח טרי, יסמין, פרח הצ'מפקה ופצ'ולי. בהמשך לגישה הירוקה רוב מרכיבי הבקבוק ממוחזרים וניתנים למחזור.
מחיר מומלץ לצרכן: 429 שקל ל־100 מ"ל; 329 שקל ל־60 מ"ל. ניתן להשיג בנקודות המכירה ברשתות הפארם, המשביר לצרכן ואפריל, בפרפומריות, בבתי המרקחת ובאתר לילית קוסמטיקה. 

trussardi true jasmine (צילום: יחצ)
trussardi true jasmine (צילום: יחצ)

סיפורים של אהבה: רשת אפריל מציגה את ליין הבשמים החדש מבית טד לפידוס, הנחשב לאחד המעצבים הבולטים בשנות ה־60. קו הבשמים הראשון שלו הושק בשנות ה־70, והבשמים החדשים שלו מציגים צד צעיר ופרוע עם משחק של פיתוי, אהבה וחופש. בליין החדש "סטוריז" קיימים שמונה ניחוחות (ארבעה לנשים וארבעה לגברים), המציירים את כל ההיבטים של אישיות מהנה וצבעונית. אריזת הבשמים מעוצבת בהשראת טיילת חוף הים האגדית בריו דה ז'נרו.
המחיר: 199 שקל ל־100 מ"ל. ניתן להשיג בסניפי רשת אפריל.

סואבה סקין (צילום: יחצ)
סואבה סקין (צילום: יחצ)

להיות חופשייה: מותג המעצבים הבינלאומי Yves Saint Laurent מציג את הבושם החדש לאישה LIBRE LE PARFUM (חופשייה). לניחוח החדש חותמת ריח פרחונית ופיקנטית של דבש. הבושם מעביר מסרים של עוצמה: הכול מופרז וקיצוני, הדחף לחיות ללא מעצורים, להרגיש את הכל מוגבר ומועצם ולחיות את החופש. המותג מציג את הבושם כאש בתוך בקבוק, כלומר הבקבוק לוכד בתוכו את פריחת התפוז החושנית ואת הלבנדר הקריר עם פרץ של תבלינים חמים, כמו אקורד הזעפרן אוריקה הממכר, המותאם לצריבה הקרירה־חמה של הג'ינג'ר הפיקנטי.
מחיר מומלץ לצרכן: 450 שקל ל־90 מ"ל. ניתן להשיג ברשתות סופר־פארם, המשביר לצרכן, BE ואפריל ובפרפומריות המובחרות.

libre le parfum (צילום: יחצ)
libre le parfum (צילום: יחצ)

מוחצן וחושני: מיס קו, בושם חדש מבית קרליין עם ניחוח אופטימי, ענברי, רענן ונשי. הבושם נוצר עבור נשים שאוהבות להחצין אופי שובב, לעתים פרובוקטיבי, וממציאות את עצמן מחדש בחופשיות. הוא נרקח במעבדות הבישום בצרפת עבור נשים שלא מהססות להתבשם בניחוח חזק המשדר שמחת חיים. מיס קו משלב תווים של רעננות מתוקה וחושנית עם ניחוח עשיר, אנרגטי, אופטימי ומוחצן שאי אפשר להתעלם ממנו. המרכיבים העיקריים: פטל, דאבנה (לענה הודית), ברגמוט, יסמין, פריחת תפוז ופצ'ולי, מאסק לבן ואמבר.
המחיר: 129 שקל ל־100 מ"ל. ניתן להשיג ברשתות הפארם.

בושם miss ko קרליין (צילום: טל אזולאי)
בושם miss ko קרליין (צילום: טל אזולאי)

אין עוד אחת כזו: הכוכבת הבינלאומית הגדולה JLO (ג'ניפר לופז) השיקה לאחרונה בושם חדש לנשים JENNIFER LOPEZ – ONE. היא אמא, שחקנית, אייקון אופנה ויזמית, והיא מציגה ניחוח חדש לאישה עצמאית ומשוחררת שחוגגת את נשיותה בכל גיל כמוהה. הבושם ONE הוא השלישי של JLO ובעל ניחוח עצי פודרתי ועדין עם תווים בולטים של פלפל ורוד, פריחת אפרסק, עצים בהירים, ארז, יסמין ואלון.
המחיר: 199 שקל ל־100 מ"ל (EDP). ניתן להשיג בנקודות המכירה ברשתות הפארם, במשביר לצרכן, בפרפומריות ברחבי הארץ ובאתר לילית קוסמטיקה.

jenifer lopez one (צילום: יחצ)
jenifer lopez one (צילום: יחצ)

תהילת אישה: מותג הבישום הצרפתי Paco Rabanne משיק בושם חדש לאישה FAME, המחבר בין עולם הבישום לעולם האופנה. בשנת 1966 פרץ המעצב הצרפתי לעולם האופנה, וכיום הוא משיק ניחוח חדש בבושם טבעוני המכיל 90% מרכיבים ממקור טבעי. הבקבוק בעיצוב ייחודי ונועז בשילוב שמלה מוכספת, משקפי שמש חתוליות ופירסינג קטנטן. הניחוח החושני מכיל מרכיבים, כגון מנגו עסיסי, יסמין טהור, קטורת, שמנת, מנדרין ווניל.
המחיר: 360 שקל ל־50 מ"ל (EDP) או 465 שקל ל־80 מ"ל (EDP). ניתן להשיג בסופר־פארם.

fame הבושם החדשה לאשה (צילום: יחצ)
fame הבושם החדשה לאשה (צילום: יחצ)

לרגעים בלתי נשכחים: בית האופנה ג'ימי צ'ו מצדיע לנשים עוצמתיות, חופשיות, אנרגטיות ותוססות ומשיק את הבושם החדש I WANT CHOO FOREVER. בדיוק כמו אביזרי היוקרה של בית האופנה, הבושם החדש משלב אסתטיקה של אופנה עילית עם אלגנטיות על־זמנית. הבושם מבטיח להיות רקע קסום לערבים בלתי נשכחים. בין מרכיבי הניחוח: ורד עוצמתי, פלפל ורוד חריף, שמן שקדים מריר, ליקר דובדבן שחור חזק, אזוב אדמתי, וניל ופולי טונקה. הבקבוק שחור אלגנטי עם פקק תרסיס בגוון זהוב נועז, הנראה כתכשיט עם אותיות הלוגו של המותג.
המחיר: 365 שקל ל־100 מ"ל או 260 שקל ל־60 מ"ל. ניתן להשיג בכל רשתות הפארם סופר־פארם, BE, המשביר לצרכן ואפריל.

i want choo forever (צילום: יחצ)
i want choo forever (צילום: יחצ)

המגנט האדום: מותג הבישום היוקרתי JIVAGO משיק את הבושם החדש לאישה MAGNETIC GOLD RED ומציע ניחוח עדין בבושם מרענן המורכב מתווים נצחיים של פירות ופרחים. מדובר בבושם נשי שמבטיח להיות ממכר ולסובב ראשים. בין המרכיבים המשולבים לכדי ניחוח אחד: פצ'ולי, יסמין, ורדים, לימון וברגמוט.
המחיר: 449 שקל ל־100 מ"ל (EDP). ניתן להשיג ברשתות הפארם הנבחרות.

jivago magnetic red (צילום: יחצ)
jivago magnetic red (צילום: יחצ)

הגישה האקולוגית: הבושם החדש D BY DIESEL הוא הראשון הא־מגדרי (יוניסקס) של המותג בניחוח ענבר ושרכים. D קורא לנו להתאחד ולפעול למען עתיד טוב יותר. הוא מופק באופן בר־קיימה מווניל בורבון ממדגסקר ומלבנדר מפרובאנס. הוא מריח בתחילה כמו ג'ינג'ר פיקנטי ולבנדר ארומטי, מתאים את עצמו לעורך ונעשה חושני וחם יותר לאחר מכן. D אינו מכיל מרכיבים שמקורם בבעלי חיים וזמין בארבעה גדלים הניתנים למילוי חוזר. הבקבוק עשוי מ־25% זכוכית ממוחזרת והקופסה - מ־55% קרטון ממוחזר.
מחיר מומלץ לצרכן: 269 שקל לתכולה של 100 מ"ל. ניתן להשיג ברשתות סופר־פארם, המשביר לצרכן, ניו־פארם, אפריל ובפרפומריות.

diesel d edt  (צילום: יחצ)
diesel d edt (צילום: יחצ)

בניחוח המיתוס

רענן כהני, בשם ומומחה בינלאומי לבשמים, בעל תעודת Expert Olfactif Certifié מ־Cinquième Sens (המוסד הצרפתי הבינלאומי המוביל בעולם בתחום סדנאות בשמים לקהל הרחב ולקהל המקצועי) והזכיין הבלעדי שלו בישראל, שובר מיתוסים מתחום הבישום.

מיתוס מס' 1: בושם שעשוי מחומרים טבעיים בלבד איכותי יותר מבושם שמשלב גם חומרים סינתטיים - לא נכון. בושם איכותי נמדד לפי טיב חומרי הגלם ומורכבות היצירה שלו. בושם איכותי מחומרים טבעיים בלבד עלול להיות יקר יותר כפועל יוצא של עלות חומרי הגלם.

מיתוס מס' 2: אם אנחנו מפסיקים להריח את הבושם על עצמנו, סימן שגם האחרים כבר לא מריחים אותו - לא נכון. חוש הריח מסתגל במהירות לריחות קבועים (כמו ריח הגוף שלנו) ונוטה להתעלם מהם במהירות. בשפה המקצועית זה נקרא "רוויה של חוש הריח". סביבתכם תמשיך להריח את הבושם שעליכם בהתאם לשלבי ההתפתחות שלו - אין צורך לחדש. התבשמות חוזרת בשלב מוקדם מדי תעטוף אתכם בעננת בושם כבדה, מחניקה ולא נעימה - גם חנקתם, גם בזבזתם.

מיתוס מס' 3: היוצר של הבושם השאיר מקום ריק בנוסחה כדי שתוסיפו לבושם את ריח העור הייחודי שלכם - לא נכון. אף על פי שמפתה לחשוב שבעידן הנוכחי יישאר מקום לטאץ' אישי, ייחודי ומותאם לכל לקוח, כל בשם רואה ביצירה שלו מוצר שלם (שלא לומר "מושלם"). מיתוס מס' 4: יש תחום במקצוע הבישום העוסק בהתאמת הבושם לריח העור ולרמת החומציות שלו - לא נכון. התאמת בושם אישית יכולה להיות ממבחר קיים של בשמים (מוצרי מדף) בהתאם לצורך של הלקוח, לטעמו האישי ולתקציב שלו או באמצעות יצירה של בושם ייחודי ומקורי עבור הלקוח.