30 שנות מחויבות: מוזיאון תל אביב לאומנות יואר בוורוד כחלק מקמפיין המודעות העולמי לסרטן השד של קבוצת החברות אסתי לאודר. הקמפיין יוצא לדרך בכל העולם זה השנה ה־30 תחת הסיסמה "30 שנות מחויבות - מאוחדים במשימה לסיים את סרטן השד!".

הארת המוזיאון תתקיים בכל חודש אוקטובר במקביל לעוד כ־200 אתרים ברחבי העולם שיוארו במהלך החודש בתאורה ורודה, בהם אמפייר סטייט בילדינג בניו יורק, מרכז רוקפלר בניו יורק, מגדל אייפל בפריז, הסיאטל במילאנו, בית האופרה של סידני באוסטרליה ומגדל טוקיו ביפן. הקמפיין בישראל משותף לקבוצת החברות אסתי לאודר ולאגודה למלחמה בסרטן, ובמסגרתו מושקת מהדורה מוגבלת של מוצרי טיפוח אייקוניים, כאשר 30% מהסכום שייאסף ממכירתם יועבר לתרומה לאגודה למלחמה בסרטן.

מוזיאון תל אביב מואר בורוד  (צילום: שוקה כהן)
מוזיאון תל אביב מואר בורוד (צילום: שוקה כהן)

מקור ההשראה: רשת ללין משיקה מסיכת GLOW ורודה הכוללת קוד QR לתיאום בדיקה עם המסר "כל בדיקה יכולה להציל חיים!". מסיכת הבד הוורודה מועשרת בלחות ומעניקה רעננות, זוהר והארה לעור הפנים. בין הרכיבים: ויטמין E, פרו־ויטמין B5, אלוורה ומינרלים מים המלח, קמומיל ותמצית תה ירוק להרגעת העור. רויטל לוי צוברי, מייסדת ללין ומבעלי הרשת, מוסרת: "נשים הן מקור השראה עבורנו, החל מהמשאב האנושי בחברה ועד הלקוחות בחנויות. גילוי מוקדם של סרטן השד מציל חיים, ועל כן אנחנו חייבות לדאוג לבריאות שלנו וללכת להיבדק". המחיר: 25 שקל. 50% מהרווחים ייתרמו לעמותת אחת מתשע. המוצר יימכר בחנויות הרשת עד 31 באוקטובר.

קחי דקה ותיבדקי: מותגי ההלבשה התחתונה הבינלאומיים טריומף וסלוגי מחבקים את הנשים באשר הן, מעודדים אותן ומעלים את המודעות שלהן ללכת להיבדק. במהלך החודש, כחלק מהפעילות שלוקחים על עצמם המותגים, בכל תא מדידה של כל סניף תודבק מדבקה עם הסלוגן "את כבר בלי חזייה, אז קחי דקה ותיבדקי". המדבקה כוללת איור לבדיקה עצמאית והמלצה להיבדק על ידי רופא.

בוקסה - קמפיין לחודש אוקטובר ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית (צילום: אביב חופי)
בוקסה - קמפיין לחודש אוקטובר ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית (צילום: אביב חופי)

שבי ותצילי חיים: כתר משיקה בפעם השלישית ברציפות מהדורה מיוחדת של הכיסאות האייקוניים בצבע ורוד בשיתוף עמותת אחת מתשע. קולקציית הכיסאות הוורודים מושקת תחת הקונספט "שבי רגע - הרגע הזה עשוי להציל את חייך". הכיסאות הוורודים יוצעו למכירה ברשת חנויות כתר בפריסה ארצית ובאונליין, כשכל ההכנסות יוקדשו לעמותה ולקידום גילוי מוקדם של סרטן השד. כחלק מהמהלך שמקדם בדיקה וגילוי מוקדם, הזמינה כתר ניידת ממוגרפיה ואולטרסאונד שתעמוד לרשות כל עובדות החברה בישראל, ותעודד אותן להיבדק ללא עלות וללא תור במערכת הבריאות הציבורית.

מוצרים ורודים אורגניקזון (צילום: יחצ)
מוצרים ורודים אורגניקזון (צילום: יחצ)

נותנים בחזרה: מותג בגדי ספורט לנשים סטרונגפול מעלה את המודעות באמצעות קמפיין שמובילה הדוגמנית וכוכבת הרשת גל גברעם, המזוהה עם חודש המודעות בעקבות המחלה שבה חלתה אמה (והחלימה!). לצדה בקמפיין הצטלמו נשים חזקות עם זיקה לנושא, המקרינות העצמה נשית, מביעות הזדהות בקרב נשים מהמעגל, מחזקות, תומכות ומעודדות שיח פתוח. הקמפיין ירוץ במהלך כל חודש אוקטובר. דור קדם, מנכ"ל סטרונגפול, מספר: "בתור מותג המיועד לנשים חזקות שמראות לנו אהבה כל השנה, רוכשות את מוצרינו ומאמינות באג'נדות שלנו, חשוב לנו לתת בחזרה". בין פריטי הקולקציה: שתי גזרות של טופים וטייץ ארוך, תיק צד, כפכפי סלייד, שני דגמים של בקבוק שתייה מנירוסטה וגומיית בד מיוחדת לאיסוף השיער. טווח המחירים: 30־165 שקל. זמין לרכישה באתר strongful.co.il.

אדוונס נייט ריפר אסתי לאודר (צילום: צילום חול )
אדוונס נייט ריפר אסתי לאודר (צילום: צילום חול )

המודעות היא בשבילנו: חברת אורגניקזון, המתמחה ביבוא ובשיווק של מוצרים אקולוגיים, תתרום לעמותת אחת מתשע 50% מהמכירות של המוצרים הוורודים שיימכרו במהלך חודש אוקטובר מכל הקטגוריות: מוצרי טיפוח, קוסמטיקה, מוצרי מזון, היגיינה ועוד. שרונה רומנו לזר, מנכ"לית חברת אורגניקזון, המפעילה את האתר בשבילנו, אומרת: "מדי שנה מאובחנות בישראל יותר מ־5,000 נשים, ואנו ניקח חלק בפעילות זו במטרה לעורר מודעות ולגייס תרומה לעמותה הפועלת בנושא". בשבילנו היא חנות אונליין אקולוגית שקמה כדי לתת פתרון נגיש לצרכנים המעדיפים להשתמש במוצרים ובמותגים אורגניים, טבעיים, טבעוניים וידידותיים לסביבה תוך כדי שמירה על עקרונות אקולוגיים וחברתיים. הפעילות תתקיים במהלך כל חודש אוקטובר באתר בשבילנו.

יובל שרף לקניוני עופר וחודש המודעות לסרטן השד (צילום: שי פרנקו)
יובל שרף לקניוני עופר וחודש המודעות לסרטן השד (צילום: שי פרנקו)

תמיכה בקבוצות האכילה: חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא, צבעה את חומריה המחולקים בקבוצות בצבע ורוד, המסמל את חודש המודעות לסרטן השד, ובהם שתלה מסרים המעודדים נשים לבצע בדיקות תקופתיות סדירות - תזכורת נוספת ללכת להיבדק. ממן מוסרת: "גם אני נבדקתי לממצא חשוד בשנה שעברה. אני חייבת להגיד שזה מפחיד, אבל, תודה לאל, הכל בסדר ואני מקפידה כעת על הבדיקות יותר מתמיד ושולחת כל אחת גם להיבדק. ארגונים חברתיים, אנשים וחברות מסחריות פועלים רבות להגברת המודעות למחלה זו, ואנו גאים להצטרף אליהם לפעילות מצדנו. אנו רואים ערך רב בתמיכה ובעידוד שמטרתם להוביל לגילוי מוקדם ומציל חיים".

הכסא הוורוד של כתר (צילום: ינאי יחיאל)
הכסא הוורוד של כתר (צילום: ינאי יחיאל)

9. רוכבות להיבדק: חברת המיקרו־מוביליטי מהגדולות בעולם Lime יוצאת בשיתוף פעולה עם עמותת אחת מתשע, שבמסגרתו יונחו אלפי סרטים ורודים וכרטיסי מידע על הקורקינטים והאופניים השיתופיים ברחבי תל אביב במטרה לעורר את המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם והתרומה לעמותה. כרטיסי המידע ייקשרו לכל קורקינט בסרט ורוד ויכללו קוד QR לסריקה שיפנה לדף הנחיתה של העמותה, שבו לצד המידע תהיה גם האפשרות לתרום ולקבל קוד הטבה לרכיבה של 15 דקות.

רוכבות להיבדק - ליים (צילום: יחצ)
רוכבות להיבדק - ליים (צילום: יחצ)

איתי ראב"ד, מנכ"ל Lime ישראל, אמר: "גם השנה אנו גאים לקחת חלק בפעילות המבורכת של עמותת אחת מתשע, המסייעת להציל חיים ופועלת למען גילוי מוקדם של סרטן השד. זוהי מטרה חשובה מאין כמותה. צאו להיבדק".

סטרונגפול חודש המודעות לסרטן השד  (צילום: עירד נצר)
סטרונגפול חודש המודעות לסרטן השד (צילום: עירד נצר)

תבלינים מדברים: בחברת התבלינים תבליני מימון 45% מעובדי החברה ו־50% מחברי ההנהלה בחברה הם נשים. לקראת חודש המודעות יזמה החברה פעילות, שלפיה במהלך חודש אוקטובר המכסה הצהוב המוכר של התבלינים יוחלף במכסה ורוד ועל גביו יופיע המסר "לכי להיבדק" לצד ברקוד סריקה לקבלת מידע ולקביעת תור לבדיקת שד. אוריה מימון כהן, סמנכ"ל השיווק של תבליני מימון, מציין: "האזנתי לראיון עם אונקולוג שבו הוא אמר כי בשנת 2022 נשים לא אמורות למות מסרטן השד. רק אז הבנתי את משמעות הגילוי המוקדם ואת חשיבות הבדיקות התקופתיות. משם צמח הרעיון לקדם את המודעות דרך מוצר שיש בכל בית. בכל פעם שיפתחו את מגירת התבלינים, תקפוץ לעין התזכורת "לכי להיבדק" בתקווה שנעזור להציל חיים". כמו כן, החברה תתרום שקל מכל מוצר עם פקק ורוד שיימכר לעמותת אחת מתשע. המוצרים יימכרו ברשתות השיווק ובכל נקודות המכירה של החברה.

פפריקה מרוקאית , תבליני מימון לרגל חודש המודעות לסרטן השד  (צילום: יחצ)
פפריקה מרוקאית , תבליני מימון לרגל חודש המודעות לסרטן השד (צילום: יחצ)

צמיד ההזדהות: קבוצת קניוני עופר יוזמת פעילות למען עמותת אחת מתשע שתיערך ב־17 קניונים ברחבי הארץ החל מ־20 באוקטובר ועד סוף החודש או עד גמר המלאי. במסגרת הפעילות משיקה הקבוצה צמידים אופנתיים של אתי קובו במחיר סמלי ב־19 שקל בלבד, וכל ההכנסות ייתרמו לעמותת אחת מתשע. טלי בראל, מנהלת תחום השיווק והתקשורת בקניוני עופר, מציינת: "הפעילות נועדה להעלאת המודעות ולגיוס כספים לעמותת אחת מתשע באמצעות קהל רחב הנחשף למבצע. אנו ממשיכים את המהלך שהיה הצלחה מסחררת בשנה שעברה, ואנו שמחים להיות חלק ממטרה חשובה זו".

מנתחים בחלוקים ורודים

מקובל לחשוב שפלסטיקאים עוסקים רק בניתוחי יופי, אך חשוב לדעת כי רופאות ורופאים המומחים לכירורגיה פלסטית מבצעים, כחלק נכבד מעבודתם השוטפת בבתי החולים הציבוריים, ניתוחים חיוניים לשחזור השד.

ניתוחים אלה הם חלק מסל הבריאות הממלכתי ומתבצעים בקרב נשים המתמודדות עם סרטן השד וכן בקרב נשים הנמצאות בסיכון גבוה לחלות ועוברות כריתת שד מניעתית. מדובר בהליך אסתטי חיוני כדי ליצור שד הדומה בצורתו, ככל האפשר, לשד הטבעי של האישה.

לרגל חודש המודעות לסרטן השד 2022 התכנסו לצילום בחלוקים ורודים מנתחים פלסטיים מבתי החולים מכל הארץ. הצילומים נערכו ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית, והם עלו לרשתות החברתיות במסגרת קמפיין חברתי לרגל חודש אוקטובר בהשתתפות רופאות ורופאים מומחים, ותיקים וצעירים.

מנתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית עולה כי במהלך השנה האחרונה התבצעו בבתי החולים בישראל כ־1,350 ניתוחים לשחזור השד מסוגים שונים. הניתוחים כללו, על פי הצורך, גם הכנסת שתלי סיליקון.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, הסביר: "שחזור שד משפר דרמטית את דימוי הגוף ואת איכות החיים של אישה המתמודדת עם סרטן השד, והוא מתבצע על ידי צוות שלם של מומחות ומומחים לכירורגיה פלסטית ואסתטית במטרה להעניק תחושת סימטריה אסתטית לכל אישה שעברה כריתת שד חלקית או מלאה".

באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית כבר הקדימו ועדכנו בשנת 2019 את טופסי ההסכמה לניתוח בכל הסיכונים הקיימים בניתוחים הכוללים שתלי סיליקון, כך שכל אישה תעודכן לפני הניתוח ישירות בשיחה עם המנתח הפלסטי שלה ובכתב באמצעות הטפסים.

באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית מזכירים לנשים שבגופן שתלי סיליקון לשים לב לכל שינוי. יש לבצע את בדיקות השד השגרתיות המומלצות על ידי משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן, ובלי קשר, גם אם הכל בסדר, להגיע לבדיקה אצל מנתח פלסטי, אם חלפו עשר שנים מאז ניתוח הכנסת השתלים.

מידע נוסף על ניתוח לשחזור שד תוכלו לקרוא באתר האגודה למלחמה בסרטן.

טריומף וסלוגי  (צילום: יחצ)
טריומף וסלוגי (צילום: יחצ)