עליות המחירים מגיעות למרכולים: חברת אסם לא מספקת סחורה עבור המכולות הקטנות שמהוות שליש מהשוק, זאת בשל לכאורה לתת הטבות עבור הרשתות הגדולות. ליאת רון ואריה מליניאק שוחחו הערב (חמישי) ב-103FM עם שוקי, בעל מינימרקט ברמת גן שסיפר על המחסור הקשה בסחורה במרכולתו.

נוכח עליות המחירים המסתמנות: כך תוזילו את סל הקנייה שלכם

בפתח דבריו, הצהיר שוקי כי למעלה מחודש וחצי אין על המדפים שלו סחורה של אוסם. "למעלה מארבעה חודשים לא ראיתי פה סוכן של אוסם שאני אמור לראות אותו פה שבוע אחר שבוע. הטלפונים רצים פה שבוע אחרי שבוע, והם נותנים הרבה הבטחות. אתה מצפה שההזמנה תגיע בזמן כי אתה צריך אותה על המדף, אבל זה לא קורה", הסביר.

"אני לא יכול להגיד למה הם עושים את זה, אבל כנראה שקל יותר לפגוע בקטנים. אם תלכי לרשתות הגדולות לא תמצאי דברים שחסרים על המדף. כל בעלי המינימרקטים בכל הארץ שולטים די חזק בשטח עיריות, אבל כוח הקנייה שלנו קטן יחסית", הוסיף.

כשנשאל האם העיכובים לא נגרמים בשל החגים, השיב: "אני מעל עשרים שנה בתחום, ולא קרה דבר כזה אף פעם. אין להם פחד. גם עכשיו שהמחירים קצת ירדו אנחנו עדיין נשארים באותו מצב". לטענתו, "חברות בסדר גודל צריכות לבוא לטובתנו ולטובת הצרכנים, אבל הכל הפוך". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM