יום הבחירות בשלישי הבא (1 בנובמבר), שעלותו דרך תקציב ועדת הבחירות היא 585 מיליון שקל (לא כולל אובדן הכנסות מיום החופשה), הפך בפועל ליום הקניות. בתי עסק ורשתות קמעונאיות יהיו כמובן פתוחים באותו יום, והם מנצלים את החופשה היזומה של מיליוני הישראלים למבצעי מכירות.

דוגמאות בולטות: טיב טעם יוצאת בקמפיין של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי תחת הכותרת "מי לא בוחר - לא אוכל". הזמנת משלוח באתר האונליין תהיה ביום הבחירות חינם. על כל קנייה מעל 299 שקל בסניפי סיטי, מקבלים חברי המועדון מארז שוקולד מילקה.

רשת CASTRO HOME תיתן ביום הבחירות הנחה של 25% על קולקציית הבית לסתיו 2022 לא כולל פריטים מסוימים. חברת הקורקינטים והאופניים השיתופיים Lime תעניק רכיבות חינם על קורקינטים ואופניים חשמליים. איתי ראב"ד, המנכ"ל: "המהלך הוא חלק מתוכנית להקל על מימוש זכות הבחירה".

רשת בנא משקאות מציעה את מגוון המשקאות שלה במחירים מיוחדים. למשל, בקבוק וודקה טרי קילוס גולד יימכר ב־120 שקל במקום ב־159.9 שקל. שתי יחידות ערק בטעמים, ב־120 שקל במקום 149.9 שקל.

חוות הבוקרים והשף מאיר אדוני משיקים ערב הבחירות סדרת מוצרי בשר פרי פיתוחו של השף. "סדרת על האש" כוללת המבורגרים וקבבים הערבים במיוחד לחך הישראלי. מאיר אדוני: "מדובר בסדרה שפותחה הכוללת מוצרי בשר טחון מהאיכותיים ביותר ובטעם של מסעדת גורמה".
רשת אירופלקס, המתמחה בפתרונות שינה, תעניק הנחות של עד 36% על מיטות, מזרנים ומגוון כריות.