היום - ביום הבחירות, שהינו גם יום שבתון - ינהרו המוני ישראלים למרכזי הקניות. באופן מסורתי, צפוי להירשם זינוק של עשרות אחוזים בהיקפי המכירות של רשתות האופנה ובחניות מוצרי החשמל והאלקטרוניקה, וזאת גם בזכות מבצעים בעשרות בתי עסק. לכך יש להוסיף את מבצעי המכירות המסורתיים של חודש נובמבר, שלרגל הבחירות הוקדמו הפעם.

סמוטריץ' מסביר: זה ההישג בקלפי שיבטיח שהציונות הדתית תהיה בממשלה

ניתוח של חברת גמא ניהול וסליקה, מקבוצת הפניקס, מראה כי בארבעת סבבי הבחירות שהיו מאז 2019, המרוויחים ביותר מיום השבתון הם עסקים בתחומי האופנה, מוצרי החשמל והאלקטרוניקה, התיירות והמסעדות. ביום הבחירות באפריל 2019 זינק מחזור הקניות בכרטיסי אשראי בעסקי האופנה ב־36%, וגובה הקנייה הממוצעת עלה מ־743 שקלים ל־1,326 שקלים.

בבחירות במרץ 2021 גובה הקנייה הממוצעת בחנויות מוצרי החשמל והאלקטרוניקה עלה ב־69% בהשוואה ליום קניות רגיל.
ביום השבתון, שבו מקומות האוכל והבילוי נשארים פתוחים, עולה ההוצאה הממוצעת במסעדות באפריל 2019 ב־37% - מ־92 שקל ל־126 שקל. בבחירות ספטמבר 2019 גובה הקנייה הממוצעת עלה ב־29%.

הגידול במחזורי הקניות היום מוסבר גם בהקדמת מבצעי הקניות המסורתיים של חודש נובמבר, ובהם שופינג IL, בלאק פריידיי, סייבר מאנדיי ועוד. רשת מלונות פתאל תעניק היום וביום הקניות האינטרנטי הישראלי, שייערך ב־9־10 בנובמבר, הנחות של 20% למימוש בחודשים דצמבר 2022 וינואר־פברואר 2023.

חברת כרטיסי האשראי ויזה כאל יוצאת בהטבה למצטרפים חדשים ולמחזיקי כרטיס האשראי CalFix BACK, המעניק על כל קנייה החזר כספי. בחודש הנוכחי, כולל היום, יוענק החזר כפול על כל קנייה במט"ח באתרים בינלאומיים.

במרכז מיון החבילות האוטומטי של ממן בנתב"ג נערכים לטפל ב־200 אלף חבילות ביום, שצפויות להגיע במהלך החודש. בכוונת החברה להפעיל שתי ממיינות אוטומטיות של חבילות, שיעבדו 24 שעות שבעה ימים בשבוע - בקצב של 8,000 חבילות בשעה.
על פי נתוני קבוצת ממן, שוק הקניות המקוונות (איקומרס) גדל מ־5 מיליון חבילות בשנת 2020 ל־6 מיליון חבילות ב־2021. את שנת 2022 צפויה החברה לסיים עם טיפול במספר שיא של כ־8 מיליון חבילות.

לדברי איריס זעירא, סמנכ"לית מכירות ושירות: "כחברה המובילה בתחום המטענים האוויריים בישראל, אנו נדרשים להיות כל העת קשובים לצורכי הלקוחות ולבצע את ההתאמות הנדרשות על מנת לקצר, להוזיל ולייעל את שרשרת האספקה".