יום הבוחר הפך היום (שלישי) גם ליום הקניות. כבר משעות הבוקר בתי קפה, קניונים, חנויות ומרכזי קניות היו שוקקים ולקראת הצהריים כבר היה למצוא שולחן פנוי בעסקי הבילוי וההסעדה. בשעות הבוקר עדיין היה חשש בקרב בעלי עסקים וכאלו שתכננו לצאת ליום כיף וקניות, לנוכח הגשם שהחל לרדת בכמה אזורים, אבל הגשם חלף ואחריו החלה הנהירה הגדולה לקניונים, לחנויות ולעסקי הבילוי. 

"התפוסה היתה מלאה מהבוקר. תגברנו את הצוות ונערכנו כדי להעניק שירות מהיר ללקוחות", סיפר מני שקד, הבעלים של קפה שקד בשכונת רמת חן ברמת גן. במתחם שרונה בתל אביב קשה היה למצוא מקום ישיבה פנוי וכדי להזמין בצהריים ארוחה, היה צורך להמתין בתורים.  אומנם מגדל קרית הממשלה הסמוך היה נעול, בשל השבתון, אבל מתחם שרונה ושוק האוכל התוסס שבתוכו הפכו למוקד עלייה לרגל מכל הארץ.

"יצאנו בבוקר ליום כיף בתל אביב. זו היתה הזדמנות טובה לנצל את חום החופש", סיפרה מיטל, שהגיעה ביחד עם ארבע מחברותיה מנהריה. רועי, שהגיע עם שלושה מחבריו ממודיעין, סיפר עוד: "הסתובבנו מהבוקר בתל אביב ונחזור בערב הביתה".

קבוצת הולמס פלייס דיווחה, כי אתמול נרשמה עלייה חדה של כ-50% בכניסות חברי המועדון למועדונים ברחבי הארץ לעומת יום רגיל והמועדונים היו במהלך היום בתפוסה מלאה, כאשר העמוסים ביותר היו המועדונים ברעננה, גבעת שמואל, הגרנד קניון חיפה ודיזנגוף סנטר בתל אביב.

רבים ניצלו את יום השבתון גם לקניות. על פי נתוני שב"א, המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, , עד הצהריים חל זינוק של כ-38% בהוצאות הישראלית בכרטיסי אשראי, לעומת בחירות 2021, שהתקיימו אז על רקע משבר הקורונה. סך ההוצאות עד השעה 12:00 בכרטיסי אשראי הסתכם ב-397.49 מיליון שקל, לעומת 287.93 מיליוני שקלים במרץ 2021. הדקה הכי עמוסה בבוקר היתה 11:58, עם למעלה מ-11,500 עסקאות בדקה והוצאות בסך 2.42 מיליון שקל.

"היקף ההוצאות במהלך שעות הבוקר היה גבוה גם מהפעילות בימי השישי האחרונים", ציינו בשב"א – "הזינוק בהוצאות לעומת מערכת הבחירות האחרונה, שהתקיימה לפני כשנה וחצי, משקף את המשך הגידול בשימוש בכרטיסי האשראי ובארנקים הדיגיטליים כאמצעי התשלום הנוח והנפוץ ביותר עבור הישראלים".

על פי נתוני חברת "מקס", ההוצאות בכרטיסי אשראי בארץ ובחו"ל אתמול עד השעה 17.00 היו הסתכמו ב-1.126 מיליארד שקל – זינוק של כ-28% ביחס ליום הבחירות במרץ 2021 וגבוה בכ-61% מאשר ביום הבחירות במרץ, שהתקיים על רקע התרפצות מגיפת הקורונה. מהפילוח עולה, כי 22% מהעסקאות אתמול בוצעו בתחום המזון, המשקאות והטבק ו-10% בתחום ההלבשה וההנעלה. בתחום הבידור והפנאי בוצעו פי-2 עסקאות מאשר ביום רגיל – 6% מהעסקאות לעומת 3%.

5% מהעסקאות בוצעו בענף מוצרי החשמל, לעומת 3% ביום רגיל ו-4% מהעסקאות בוצעו בתחום הרהיטים, לעומת 1% ביום רגיל. ההוצאה הממוצעת בכרטיס אשראי על בידור ופנאי עמדה אתמול על 238 שקל ובענף מוצרי החשמל – 484 שקל. הישראלי הממוצע הוציא עד היום אחה"צ 227.17 שקל בכרטיס אשראי.

 "ביום הבחירות ניכר כי יש תנועה ערה של לקוחות לאורך כל שעות היום בסניפי הרשת – זינוק של כ-300% לעומת יום רגיל בסגירת עסקאות וחיוב כרטיסי אשראי", ציינה סמנכ"לית שיווק של קבוצת רב בריח, מאיה דונרשטיין – "הישראלים חזרו להשקיע בעיצוב הבית אחרי גלי הנסיעות לחו"ל בקיץ ובחגים וניצלו את היום כדי לקבל ייעוץ מקצועי ולקדם הזמנות".