חגי הקניות של חודש נובמבר, המכונה גם "חודש הקניות", החלו כאקט שיווקי להגברת המכירות ערב חגי הנוצרים בצפון אמריקה ובאירופה, אבל הפכו כבר למסורת גלובלית של קניות בהנחות ענק. הספקים והמוכרים מתכוננים לנובמבר חודשים מראש, והצרכנים - לפחות הנבונים שבהם - מחכים לימי המכירה המיוחדים כדי לרכוש את מה שהתכוונו לרכוש ממילא, רק בהרבה פחות כסף.
כבר שנים היקפי המכירות בחודש נובמבר הם הגבוהים ביותר בהשוואה ליתר חודשי השנה, כאשר הסיבה העיקרית היא האמונה בקרב הצרכנים שהמבצעים המפתים והמחירים הזולים בנובמבר הם חד־פעמיים.
shoppingIL הוא אירוע מכירות שנולד בשנת 2014 במטרה לתמוך בתעשיית המסחר המקוון בישראל, כלומר בעסקים מקומיים עם נוכחות דיגיטלית. העסקים המשתתפים במכירה הם ברובם עסקים קטנים, דלי תקציב לפרסום וכאלו שזקוקים לסיוע בקידום. הבמה שמספקת להם הפלטפורמה של גוגל, מאפשרת להם להרחיב את הקהלים ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים מרחבי הארץ כולה.
shoppingIL נערך מדי שנה ימים ספורים לפני שמתקיימים ימי המכירות הבינלאומיים הגדולים (יום הרווקים הסיני הוא הראשון מביניהם, שמתקיים ב־11 בנובמבר), ורגע לפני שהישראלים מבזבזים את כל כספם על קניות מאתרים בחו"ל. shoppingIL התקיים השבוע בתאריכים 9־10 בנובמבר בהשתתפות כ־3,000 בתי עסק מקומיים.
מה עוד מחכה לנו החודש וכמה עוד נבזבז במהלכו? בטח שמעתם על ימי המכירות הבינלאומיים שתפסו חזק בכל העולם: יום הרווקים הסיני, Black Friday ו–Cyber Monday. סביר להניח שחלקכם הגדול מחכה להם, מתכונן היטב ואף החל לאסוף פריטים לסל במיטב המותגים והחנויות שמעניינות אתכם, אבל מה ההבדלים בין האירועים, מה הם מציעים ומתי כל אחד מהם יתקיים? ננסה לעשות קצת סדר.
היקף המכירות של חג הרווקים שובר שיאים חדשים בכל שנה. ב־2019, רגע לפני שפרצה המגיפה, הוציאו הצרכנים כ־38 מיליארד דולר בחנויות סיניות. ביום הרווקים הסיני קונים בעיקר אופנה, צעצועים לילדים, אביזרים לבית וגאדג'טים קטנים הידועים כתחום המומחיות העיקרי של סין.
צרכנים רבים מכל העולם מחכים בציפייה להבטחות הגדולות ולמבצעים המפתיעים והמשתלמים. בשנה שעברה ביום המכירות של Black Friday בישראל נשבר שיא הקניות של ישראלים באונליין, כאשר סך ההוצאות בכרטיסי האשראי הגיע ל־915 מיליון שקל, עוד לפני שהכנסנו לחישוב גם את הקניות במזומן בחנויות הפיזיות. ב־Black Friday קונים בעיקר אלקטרוניקה, מוצרי חשמל, פריטי אופנה ואביזרים לבית.
עלייה זו מוכיחה כי הצרכנים לא נרתעו ממחירים גבוהים יותר, וכי גם ההנחות הנמוכות הספיקו להם. אפשר שהסיבה לתופעה היא חשש מחיסול המלאי, ככל שמתקרבים לסוף החודש, ואולי גם מבנה המשכורת בישראל שמשולמת בתחילת החודש (מה שתורם לתחושת השפע והרווחה בתחילת החודש לעומת סופו), בניגוד למדינות מערביות רבות שבהן השכר משולם בכל שבוע. על פי הדוח שסיכם את מכירות נובמבר 2021, נראה כי אף שאחוזי ההנחה היו נמוכים יותר, סלי הקניות היו גדולים יותר.
במהלך חודש הקניות פילחה גם חברת TWIK, העוסקת בפתרונות של פרסונליזציה ואופטימיזציה, את הנתונים על הרגלי הצריכה בתחומי הקוסמטיקה והמזון בחברות מובילות, לפי שלושת המועדים (shoppingIL, Cyber Monday ו־Black Friday). גם פילוח זה הציג מגמה מפתיעה, שלפיה מבצעי shoppingIL גברו על מבצעי Black Friday העולמי.
חודש הקניות הוא לא טרנד חולף. הוא פה, אין לו כוונה להיעלם ואפילו להפך: משנה לשנה מצטרפים עוד צרכנים דיגיטליים, כאלו שהיו מורגלים לרכוש בחנויות הפיזיות ואט־אט נכנעו לקדמה ולנוחות והחלו לרכוש אונליין באינטרנט. כמו כן, הסוחרים מבינים את עוצמתו של החודש, הם מגדילים נוכחות דיגיטלית, משקיעים בפרסום ומעמיקים את ההנחות - לכאורה, win-win לכל הצדדים. אז הכינו את הארנקים - או מוטב יותר לומר - את הארנקים הדיגיטליים.
2. באתר SHOESONLINE מוצעות כל קולקציות החורף החדשות עד 70% הנחה! כמו כן, יש הנחות מיוחדות בקנייה של 2 פריטים ומעלה (מבין המוצרים המשתתפים), וניתן לשלב בין פריטים שונים ולעשות MIX & MATCH, לדוגמה 2 זוגות CONVERSE רק ב־299 שקל. המבצעים יהיו בתוקף עד 13 בנובמבר.
3. רשת הנעליים והאופנה ALDO תעניק 20% הנחה על כל מגוון קולקציית סתיו־חורף 2022, הכוללת את הטכנולוגיות החדשניות לנוחות מקסימלית: Pillow Walk, Light Weight ו־FLEX. המבצע בתוקף עד 12 בנובמבר.
4. NOVEMBER PARTY ברשת אפריל מציעה עד 40% הנחה על מוצרי טיפוח וביוטיבין המבצעים שתוכלו למצוא בחנויות ובאתר של אפריל: 40% הנחה על מוצרי האיפור שבמבצע, 35% הנחה על הבישום שבמבצע ו־30% הנחה על מוצרי הטיפוח שבמבצע. ניתן להשיג ב־45 סניפי הרשת ברחבי הארץ ובאתר הרשת. בתוקף עד 15 בנובמבר.
5. FEMINA חזיות והלבשה תחתונה מציעה 40% הנחה על כל הפריטים בחנות - בתוקף עד 13 בנובמבר, לא כולל כפל מבצעים, לא כולל תחתונים 4 ב־100 שקל. ורשת הלנז'רי היוקרתית Jack Kuba מעניקה עד 50% הנחה על כל קולקציית ה־Best Sellers, הכוללת חזיות, תחתונים, מחטבים ועוד. בתוקף עד 12 בנובמבר.
6. רשת ביתילי מציעה מגוון רחב של פריטי עיצוב וריהוט לבית, ולרגל חודש הקניות יוצאת במבצע "נובמבר סייל" עם 30%־80% על כל החנות ובאתר. ניתן להשיג בסניפי הרשת בפריסה ארצית ובאתר. בתוקף עד 13 בנובמבר.
7. אתר GOLF&CO מציע 40% הנחה + אקסטרה 15% הנחה עם קוד קופון על קולקציית החורף. על הפריטים שבמבצע, לא כולל פריטי OUTLET, MUST HAVE SPECIAL OFFERS וריהוט. 15% הנחה נוספים יינתנו לאחר הפחתת ההנחה הראשונה, בלעדי לאתר, בכפוף לתנאי המבצע. המבצע יתקיים עד 14 בנובמבר.
8. רשת מלונות ישרוטל, שהשיקה בסוף אוקטובר את הקמפיין "שווה להצטרף", שכלל הנחות אטרקטיביות למצטרפים חדשים ולחברי מועדון חוג השמש, מציעה הנחות של עד 25% במגוון מלונות לחודשים נובמבר ודצמבר בתאריכים נבחרים. המבצעים יהיו תקפים עד 13 בנובמבר.
9. נובמבר מטורף בקוויק - קוויק מכריזה על חודש ללא מע"מ (הנחות של 17%) לאורך כל חודש נובמבר. מדי שבוע יימכרו מוצרים ממגוון מחלקות מתחלפות במחירי מבצע ללא מע"מ: בין התאריכים 8־14 בנובמבר יימכרו הסבונים, הלחמים, היוגורטים והמעדנים ללא מע"מ; בין התאריכים 15־21 בנובמבר יימכרו דגני הבוקר, חטיפי הדגנים, המשקאות החמים, הפסטות, האורז והקטניות ללא מע"מ.
בין התאריכים 22־28 יימכרו מוצרי הכביסה, נייר הטואלט והכלים החד־פעמיים ללא מע"מ. קוויק מציעה איסוף עצמי מנקודות המכירה בלי לצאת מהרכב או משלוח מהיר מהיום למחר בחינם בהזמנה מעל 499 שקל. ללקוחות חדשים יש חודש משלוחים חינם בהזמנות מעל 250 שקל.