עליית המחירים בתנובה: בחברה מנסים להסביר לציבור את המניעים לכך

מנכ"לית תנובה ענת גרוס-שון שוחחה עם ענת דוידוב וטענה כי לחברה לא הייתה ברירה אלא להעלות את המחירים למוצריה הלא מפוקחים. כמו כן, היא הוסיפה כי החברה חיכתה עד כמה שיכלה עם הצעד מעורר המחלוקת

לוגו 103fm צילום: באדיבות 103FM
מוצרי חלב
מוצרי חלב | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

"המחיר של החלב הגולמי, שזה החלב שאנו קונים מהרפתנים שלנו, התייקר בצורה הדרגתית החל מ־2019. נכון להיום, הוא עלה ב־24 אחוז. עבור תנובה, שקונה חלב בהיקף גדול מאוד מהרפתנים שלה, כ־900 מיליון ליטר בשנה, התוספת הזאת של 24 אחוז, היא תוספת של 400 מיליון שקל", טענה.

עוד היא הוסיפה כי "אלו העלויות שספגה תנובה בתקופה הזאת - ובדגש על השנה האחרונה. אלו העלויות שאנו פוגשים עכשיו, כשמקבלים את המחירים מהמדינה וכמובן שלא יכולים לנהל משא ומתן". אנו סופגים את העלויות וגם העלאה הזאת כמובן שלא יכולה לפצות את כל התוספת של 400 מיליון שקל שאנו סופגים".

היא טענה כי החברה ביצעה מאמצים כדי שהעלייה תהיה מתונה: "היום ניסינו לייצר סיטואציה שבה נעלה לציבור, שבהחלט מדובר על יוקר המחיה ואנו קשובים לו, את המחיר בצורה מידתית ומתונה מאוד. הודענו לכל הלקוחות שלנו על עדכון המחירים. אנו משוחחים עם כל הלקוחות - גדולים וקטנים אחד. נמשיך את הדיאלוג בימים הקרובים".

לסיום, טענה כי תנובה עיכבה את מועד עליית המחירים עד כמה שיכלה: "אני חושבת שהמקרה שבו מחיר חומר הגלם עולה ב־24 אחוז והחברה מחליטה להעלות רק ב־4.7%, זו בהחלט עלייה מידתית. עד היום קיבלנו החלטה לנשום עמוק ולא להעלות מחירים, רצינו לחכות עד אחרי החגים, ולכן זה המועד שבחרנו".

סייע בהכנת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM.

תגיות:
תנובה
/
יוקר המחיה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף