אי אפשר לחשוב כיום על עסק ללא כל הנדבכים שכלולים בהפעלה וניהול שלו, בין אם מדובר בניהול סחורה או ייצור, ניהול שעות עובדים וזכויות שלהם ועד אל מיתוג העסק והמוצרים ולעשיית יחסי ציבור שיניבו לקוחות נוספים. כל הנדבכים הללו כמובן לא כוללים את הצדדים הבירוקרטים השונים, אבל כאשר אנו מסתכלים על הרצון להישאר בלתי נשכחים בזיכרון הלקוחות שלנו ולייצר מכך לא רק הכנסה נוספת אלא קהילה של ממש חשוב לדעת כיצד לבצע מיתוג לעסקים בצורה נכונה. לכן במקום השאלה המסורתית-היכן העסק, כי כיום עסקים יכולים להתקיים רק באינטרנט, אנו חייבים לשאול איך עושים מיתוג לעסקים? 

פעילויות מקדימות למיתוג העסק
בכדי להצליח ולשמר את העסק שלנו לא רק כדבר מוכר, העונה על צורך כזה או אחר אלא ממש להעניק תחושה של קהילה ללקוחות ולהפוך לבלתי נשכח, יש לבצע כמה פעולות מקדימות. הדבר הראשון הוא כמובן לבצע מחקר סביב המוצר שאנו מבקשים לשווק, להכיר את הלקוחות הפוטנציאלים של המוצר, את תחומי העניין שלהם, אילו פלח אוכלוסייה הם משתייכים ועוד. כל אלו יעזרו להכיר גם את אופי הפרסומי והמיתוגי של העסק, בין אם נבקש לבצע מיתוג ידידותית לבעלי תואר שני ומעלה ועד ייצור דגמים המיועדים לבני הגיל השלישי. כמובן שמיתוג שכזה נוכל לבצע בעזרת כמה כלים, החל מאלו שמציעות הרשתות החברתיות כמו גוגל ועד אל שאלות אל הקהל הפוטנציאלי. 

כמובן שחשוב מאוד לזכור כי חלק מרעיון המיתוג הוא בידול של העסק שלנו מעוד עשרות אלפי עסקים שונים שככל הנראה מעניקים שירות או מוכרים מוצרים דומים בצורה כזו או אחרת למוצרים שלנו. לכן יכולת הבידול גם כן מתבטאת במאפייני המוצר והעסק, כך למשל בית קפה ''שכונתי'' יוכל למתג עצמו בצורה אותנטית בין אם על ידי לוגו מתאים בכניסה ועד אל עיצוב התפריט וכמובן עיצוב המקום. לכן המיתוג עובר גם דרך מאפייני העסק בדיוק כמו אופי הלקוחות, בו נצטרך להבין את נקודות החוזקה של המוצרים שלנו, מה מהם איננו דומה למוצרים המתחרים ולמה הוא דווקא מתאים לקהל הפוטנציאלי שאנו מכוונים אליו. מומלץ כי אופיו של המוצר או השירות יהיו מושתתים על ערכים חיובים, החל ממצוינות, משפחתיות, אמינות ועוד. 

איך עושים מיתוג נכון לעסק באינטרנט?
חשוב לזכור כי גם אם העסק שלנו איננו תלוי במיקום פיזי, הוא עדיין חייב להיות עם מיתוג נכון גם בנוף האינטרנטי היומי של הצרכנים הפוטנציאליים והוותיקים שלו. לכן דבר ראשון חשוב להכיר אילו מנועים וכלים אנו יכולים להשתמש, בין אם זה נבקש לבצע קידום בגוגל ולייצב את השם שלנו ברשימה הפותחת בתוצאות החיפוש ועד חדירה אל הרשתות החברתיות. עבור שני אלו נתבקש לבצע או להיעזר באסטרטגיה סדורה ובעלת נוכחות משמעותית, כך המותג יהיה לא רק ''משב'' של פרסומות נעלמות אלא עם נוכחות נכונה. 

מיתוג שכזה יכול להתמקד החל מסיפור המותג שלנו, שיכול לסחוף אחריו קהילה שלמה ועד אל שם קליט שיכול להשתרבב בפרסומות עבור הלקוחות המתאימים ביותר לנו. חשוב לזכור כי חלק מעניין המיתוג כמובן נשען לא מעט על השם והסיפור של המותג שלנו, חשוב שהשם יהיה קליט ומהיר אך יוכל ''לאכלס'' בתוכו את המהות של העסק שלנו ולרבות למשוך גם את הקהל. לצד מיתוג שכזה ישנו גם מיתוג תדמיתי, שגם הוא יכול וגם מתבצע בלא מעט רשתות חברתיות, בין אם מדובר בתרומה לקהילה ועד אל הגרלות נושאות פרסים לשכבות אוכלוסייה כאלו ואחרות.