הסאגה בין יקי ודמני, יו"ר דירקטוריון שופרסל לשעבר, לבין החברה עולה שלב. שופרסל דיווחה אתמול לבורסה כי ודמני תובע לשלם לו פיצוי של 8.5 מיליון שקל בגין ההפסד שנגרם לו בשל הפסקת כהונתו בחברה, לאחר שהועסק בתפקיד היו"ר במשך שנתיים.

ודמני טוען שהפיצוי מגיע לו בגין הפסד השתכרות לשתי קדנציות ואובדן רווח צפוי בגין תגמול במניות ואופציות שהיה מגיע לו, לו היה ממשיך בתפקידו. ודמני התפטר מהחברה לפני חצי שנה בעקבות מחלוקת עם היו"ר הנוכחי איציק אברכהן (שניהל בעבר את החברה והתפטר ממנה).

גופים מוסדיים במניות שופרסל היו מעורבים מאחורי הקלעים ופעלו להחלפת ודמני ולהחזרת אברכהן לחברה, לאחר שנואשו מהתוצאות.
משופרסל נמסר בתגובה יוצאת דופן בחריפותה כי מדובר בתביעת סרק עזת מצח וסחטנית, הכוללת מידע וטענות שגויות ובלתי מבוססות, שתכליתן ניסיון להלך אימים על החברה. בשופרסל טוענים כי הטענות ממוחזרות ובכל מקרה הן נבדקו על ידי הגורמים המוסמכים בחברה ועל ידי גורם חיצוני ולא נמצא בהן דבר.

בשופרסל גם מזכירים את ניסיונותיו של ודמני לבצר את מעמדו האישי תוך מה שהם מכנים "התנהלות שאינה ראויה ואינה הולמת את ערכי המקצועיות והממשל התאגידי התקין, לרבות שימוש במניפולציות, איומים, ניסיון להשפעה אסורה על פעילותם של גורמי עבודה מקצועיים תוך שימוש במידע סודי של החברה והיא שומרת על זכויותיה".

מנכ''ל שופרסל אורן הוד (צילום: כרמל שירן)
מנכ''ל שופרסל אורן הוד (צילום: כרמל שירן)

ובינתיים משדרת החברה עסקים כרגיל. אתמול נמסר על מינויו של אורן הוד למנכ"ל שופרסל נדל"ן, כמחליפו של שרון גמבשו הפורש לאחר חמש שנים. הוד נוטש את תפקיד המשנה למנכ"ל בקבוצת G סיטי שבבעלות חיים כצמן, בין השאר על רקע המצב הפיננסי המאתגר של הקבוצה.

אורי וטרמן מנכ"ל שופרסל הסביר שבמסגרת תפקידו יוביל מנכ"ל חברת הנדל"ן את ניהול נכסי הנדל"ן, השבחת נכסים ורכישת נדל"ן מניב. להוד ניסיון של כ־30 שנים בחברות המובילות בענף הנדל"ן בישראל ובאירופה, שבמהלכן כיהן כעשר שנים בתפקידי ניהול יזמיים וקבלניים בחברת א.דורי, כסמנכ"ל המגורים בחברת נווה של נכסים ובניין, ואף שימש מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים כעשור ונאלץ לעזוב בעקבות העברת השליטה.