מבצעי הבלאק פריידיי בישראל הובילו ביום שישי לפעילות גבוהה בהוצאות של הציבור בכרטיסי אשראי.

על פי נתוני חברת שב"א, המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית באשראי, ביום שישי בין השעות 8:00־15:00 נרשמו במערכת הוצאות בסכום כולל של יותר מ־800 מיליון שקל. ישראלים רבים רכשו מוצרים אונליין, כאשר אחרים הגיעו למרכזי הקניות למרות מזג האוויר החורפי.

בשב"א ציינו כי מדובר בעלייה של 19.5% לעומת השנה שעברה, ב־26 בנובמבר 2021, כשאז נרשמו באותן שעות הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום של 745 מיליון שקל.

בבלאק פריידיי לפני שנתיים, ב־27 בנובמבר 2020, עמדו ההוצאות על סכום של 615 מיליון שקל על רקע משבר הקורונה.

במקביל מכירות הבלאק פריידי באתרי המכירות בארה"ב רשמו שיאים חדשים. על פי חברת אדובי אנליטיקס, שאוספת מידע על אתרי המכירות, סך העסקאות ביום שישי צפוי לעמוד על יותר מכ־9 מיליארד דולר, יותר מההערכות המוקדמות. לפי הנתונים, רק עד השעה 18:00 בערב יום שישי הוציאו הקונים סכום של 7.28 מיליארד דולר.

"הדרישה בסחר האלקטרוני נותרה גבוהה, בעת שלקוחות מעריכים את הקלות ואת הנוחות של קניות מהבית", אמר ויווק פנדיאה, האנליסט הראשי של אדובי.

בין שלל המוצרים שהוצעו בהנחות מפליגות הציגה אמזון הצעה בלתי שגרתית לקבל בחינם את Spare, הספר האוטוביוגרפי של הנסיך הארי, בתמורה לרישום ניסיון לשירות הספרים הקוליים. הספר הסנסציוני, שבו הדוכס מססקס צפוי לחשוף פרטים על יחסיו עם בני משפחתו בארמון המלוכה הבריטי, יגיע לחנויות רק בינואר הקרוב.