איך הפכו הכתלים למנומרים בירוק וחום מחליאים? מה גרם לעובש הבלתי אסתטי בעליל להשתלט על נקודות החיבור בין הקירות לתקרה? ושאלת השאלות: איך זה שחשבון המים שאתם משלמים התנפח בצורה לא פרופורציונלית, יתכן והכסף שלכם נוזל? לכל השאלות תשובה אחת. קראו על בדיקה לאיתור נזילות שתספק לכם פתרון יסודי לכשלים השונים בצנרת.

הצנרת צוברת חלודה
כמו בכל בעיה אחרת בחיים, טיפול קוסמטי הוא רק פעולת טיוח, צביעה חוזרת ונשנית של הקירות או התעלמות מחשבון המים הגבוה תוביל להחרפת המצב. הגיע הזמן לטפל בבעיה מהשורש ולבדוק מה הסיבה להיווצרות טחב ועובש בקירות.

התשובה טמונה מתחת לרצפה, במערכת הצינורות האחראית על אספקת המים לדירה שלכם. מכיוון שהצנרת נמצאת במקום נסתר, קשה לדאוג לתחזוקה שוטפת שלה והיא עשויה להתבלות, לצבור חלודה וממילא להיות רגישה לסדקים ולשברים. סדק בצינור שלכם פירושו נזילה.

צנרת עלולה להיפגע גם כתוצאה מפעילות ושינוי לחצים עירונים, חימום יתר של טרמוסטט , וכן מליקוי בנייה שונים בדירתכם שאינכם מודעים לקיומם.

בנוסף, נזילות עשויות להיות פועל יוצא של ליקויי איטם מבנה חיצוניים, כשלי איטום פנימיים בחדרי הרחצה המועדים במיוחד לנזילות וכן חדירת מי גשמים וכשלי ניקוז של מרזבים.

זוהי בעצם האבולוציה של הנזילה המשפיעה על מצב הקירות, מצב חשבון המים ומצב הבטיחותיות של המבנה.

זהו את הנזילה
קירות רטובים, טפטופים מרגיזים, קילופי טיח מהקיר וכן עובש ירוק ובלתי אסתטי, שינוי צבעי המרצפות וירוקת על הקיר - אלו הם מבשרי הנזילה הרשמיים המהווים נורת אזהרה: קיימת נזילה סמויה בדירה.

כל מה שצריך לדעת על איתור נזילות (צילום:  אושר לוי - שירותי אינסטלציה)
כל מה שצריך לדעת על איתור נזילות (צילום: אושר לוי - שירותי אינסטלציה)

חסכו זמן וכסף וודאו שאכן אתם סובלים מנזילה
אושר לוי איתור נזילות ממליץ: לפני שאתם מתקשרים להזמנת בעל מקצוע וודאו שאתם אכן סובלים מנזילה. ערכו בדיקת לחץ: סגרו את כל הברזים בדירה כולל ברז הניאגרה ובדקו האם יש תנועה במונה המים. במידה והמונה נע למרות חוסר בצריכת מים, סביר להניח שאתם סובלים מנזילה כתוצאה מליקוי בצנרת.

בדיקה חשובה נוספת הינה פעילות של דודי המים. תוכלו לעלות לגג ולבדוק האם מקור הטפטופים הוא בגג, במידה והדליפה - מקורה בדוד המים, תוכלו להזמין איש מקצוע מתאים לפתרונה במהירות.

במידה ומקור הנזילה הוא מהניאגרה לאסלה תוכלו לבדוק זאת באמצעות סגירת הניאגרה ובדיקת שעון המים. 

אם גיליתם שמקור הנזילה אינו קשור לתחומים אותם בדקתם באופן עצמאי, תוכלו להיעזר במאתר נזילות מקצועי על מנת לבדוק בצורה מעמיקה את סוג הכשלים בצנרת לצורך מציאת פתרונות מתאימים.

איתור נזילות מקצועי - כך הוא מתבצע
אנחנו כאן כדי להציג לכם סימולציה מדויקת של תהליך איתור נזילות בדירה על ידי מאתר מקצועי:

בשלב הראשון יבצע מאתר הנזילות פעולות על מנת לבדוק באיזו מערכת צינורות קיימת הבעיה. לידיעתכם, הדירה שלכם מכילה 3 מערכות עיקריות החשודות כגורם לנזילה:

  • אם הבעיה במערכת אספקת המים, נזילה בצינור תבוא לידי ביטוי על ידי טפטופים רציפים (מכירים את הצליל המונוטוני המרגיז: טיף-טיף-טיף-טיף?).
  • כשל בצנרת הקשורה בהסקה. הדיקה שתתבצע תהיה מעט מורכבת כיוון שהיא מאבדת מעט מאוד מים בזמן פעולה כך שקשה לעקוב אחר שינוי במונה המים.
  • ליקוי במערכת הביוב ומי הדלוחין - מערכת הדלוחין אחראית על ניקוז מי המקלחות והכיורים לביוב. נזילה בצינור זה תבטא באמצעות טפטוף נוזלים בלתי רציף. בדיקה האם מקור הנזילה במערכת זו, תתבצע באמצעות הצפה. מאתר נזילות יכניס אביזר דמוי בלון לסתימת פתח יציאת הצינור. במידה ומפלס מי הכיור יורד - ישנה נזילה בצנרת. 

השלב השני באיתור נזילה לאחר מציאת המערכת הכללית שניזוקה, הינה איתור מדויק של המקטע בו הצינור פגום. 

אז מה? תתנו לבעל המקצוע להרים לכם בלטות ולשבור קירות במטרה למצוא את הבעיה? תשכחו מזה! עולם האינסטלציה כחלק מהמהפכה הטכנולוגית התקדם מאוד בשנים האחרונות ומציע איתור נזילה במצלמה טרמית

מהו איתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית?
מצלמה טרמית מבוססת קרני אינפרא אדום ומזהה שינויי טמפרטורות מבעד לקירות ומתחת לרצפות. על מנת לבצע את הבדיקה יש לחמם את המים וכך באזור בו קיים סדק או פגם בצנרת, ייפלטו מים חמים לחלל. המצלמה הטרמית תזהה את הפרשי הטמפרטורה במיקום המדויק וממילא תכוון את בעל המקצוע למקטע הבעייתי אותו נדרש לתקן.

ניתן לאתר נזילות באמצעות צילום פנים צנרתי
מעוניינים למצוא את מיקום הכשל? במקרים מסוימים יעדיף מאתר הנזילות לבחור בבדיקה של צילום פנים צנרתי. הבדיקה תתבצע בהחדרת סיב אופטי לצנרת מבלי לבצע חדירה כירורגית. הסיב האופטי יושחל דרך האסלה או פתח צינור. מצלמה טרמית מקצועית מאפשרת צילום ב-360 מעלות, ניתוח פנורמי תלת מימדי וכן הנפקת דוחות המאבחנים את קוטר הצנרת, מידות השיפועים וכן זיהוי מקום הכשל בטווח של למעלה מ-60 מטר.

דרך נוספת לאיתור הנזילה שלכם: מכשור אקוסטי-שמע
צורה נוספת לאיתור נזילה מבלי לייצר ברדק הינה שימוש במכשור אקוסטי הרגיש לרחשים ורעשים ובאמצעות מגבר-קול מזהה את המיקום המדויק של דליפת הנוזלים מהצנרת. 

מיפוי תשתיות
איש מקצוע מוסמך ימפה תשתיות ותוואי צינורות באמצעות גלאי תוואי ומכשירים נוספים. איתור זה מאפשר מציאת מיקום מדויק של צינורות המים למציאת הצינור התקול.

העדיפו לפגוש את מאתר הנזילות בזמן כשהשכנים בבית, מכיוון שלעיתים השלכות נזקי המים פוגעות גם בדירתם. איש המקצוע יבדוק את היקף הפגיעה בפרספקטיבה רחבה וכך יחליט באופן מושכל על צורת הטיפול הדרושה.

בנוסף, סכמו עם מאתר הנזילות על סכום מוגדר מראש עבור הביקור גם אם לא נמצאה נזילה. הסכום המקובל בשוק עבור איתור נזילה מקצועי הינו 1000-2500 ₪  ותלוי במספר גורמים משתנים, כגון: סוג הציוד הנדרש לבדיקה, גודל המבנה הנבדק, דרישת הנפקת דוח איתור נלווה ועוד.

איך מאתרים מאתר נזילות מקצועי?
מתוך הכרה שכל מה שאתם רוצים הוא לסיים את הסיפור הזה במינימום זמן, עלות ואנרגיות, עליכם ליצור קשר עם מאתר נזילות מקצועי. איך תמצאו אחד כזה? בקשו מבעל המקצוע למנות בפניכם את שנות הוותק וכן הצגת תעודות הסמכה מגורמים מוכרים. שאלו אותו לגבי המכשור איתו הוא משתמש בזיהוי וטיפול בכשלים בצנרת וודאו שהוא אכן מיומן בשימוש במכשור טכנולוגי מתקדם ללא הרס. 

ערכו סקר שוק לגבי המחירים המקובלים עבור ביצוע של פעולת איתור + תיקון וחפשו אחר מאתר הנזילות שמציע שירות מקצועי לצד תעריף הוגן. בנוסף, חפשו המלצות מכאלו שעברו את הסאגה הזו בעזרת איש מקצוע איכותי.

אושר לוי (צילום:  אושר לוי - שירותי אינסטלציה)
אושר לוי (צילום: אושר לוי - שירותי אינסטלציה)

אושר לוי - האיש שלכם לאיתור נזילות מקצועי, יעיל ומהיר
החלטתם שהגיע הזמן למגר את הרטיבות? אושר לוי, אושר לוי סוקר תרמוגרפי לשימוש במצלמה טרמית מוסמך לתקן הבין לאומי ISO 9001, מאתר נזילות מוסמך בארגון מאתרי הנזילות והתרמוגרפיה בישראל וכן בוחן נזקי מים מוסמך מכון התקנים, ישמח לעמוד לשירותכם עם ידע מקצועי וניסיון בן למעלה מ-10 שנים בענף איתור הנזילות. אושר לוי הוא בוגר מכללת מלט"ש ומומחה אינסטלציה מוכר. 

אם זה לא מספיק, הרי שאושר לוי מחזיק בציוד ומכשור אינסטלציה המתקדמים בעולם לאיתור נזילות ופתרון שלל בעיות נזקי מים. 

חייגו עכשיו לשיחת ייעוץ טלפוני ללא עלות והבטיחו לעצמכם שקט נפשי, אסתטיקה וחיסכון בחשבון המים תוך תקופה קצרה ללא הרס: 077-8044839