לאחר שהודיעה כי תוריד מוצרים של חברת תנובה מהמדפים ולא תיכנע להעלאת המחירים, חזרה שופרסל למכור חלק ממוצרי המחלבה הגדולה ונכנעה להעלאה. אבי זיתן, מומחה לשיווק ואסטרטגיה, שוחח הערב (שלישי) עם ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM והתייחס לדברים.

שופרסל נכנעה: "מקבלים את בקשתה של תנובה לעליית מחירים בחלק מהמוצרים"

למרות שנכנעה למחירים החדשים של חברת תנובה, שופרסל עדיין לא מוכרת את מוצרי חברת יוניליוור. "יוניליוור זה קונצרן מזון גדול שמייצר הרבה מאוד מותגים שאנחנו מכירים, קוסמטיקה, אוכל, הוא עובד על המון תחומים. גם עולם של ניקיון, קוסמטיקה, מזון, מנעד רחב מאוד", הסביר זיתן, והוסיף: "שופרסל חברה גדולה, רוצה להצטייר תדמיתית בציבור כרשת שנלחמת על יוקר מחיה כי היו להם כמה אירועים שאחרים נורא התבאסו שכגוף גדול היא לא שומרת עלינו וגם חילופי הנהלות".

עוד טען זיתן, כי "המותג הפרטי שלה גם חטף, גם שם הם הזרימו כסף כדי להחיות את המחלבה. למה בעצם יש פה התקפלות שלהם באירוע של תנובה? הם עד עכשיו נלחמו אבל הציבור רועם ומתבאס, הוא אומר 'אני צריך את הקוטג', הילדים שלי רגילים למעדנים', יש פה מותגים שהם נכס צאן ברזל של הציבור הישראלי. לא לכולם שופרסל יכולה לתת מענה. גם פה אם את שמה לב הם עדיין מפסידים קהלים שהולכים לחברות אחרות. יש מקומות שהציבור הישראלי עדיין נאמן למותגים מאוד חזק והוא נכנע. לכן שופרסל מבינה שהיא מאבדת פה מחזורים כי יש אנשים שמכורים למותגים שהם מכירים".

"לדעתי כל המלחמה הזו תקרה עד סוף השנה", אמר. "ברור שלשופרסל יש אינטרס מובהק לעלות מחיר, אבל הם רוצים להחזיר את הלקוחות, לשפר את התדמית שלהם. לדעתי עד סוף השנה האירוע הזה יסתיים. שנה הבאה שופרסל תהיה חייבת לעלות מחירים כדי לטפל ברווחיות שנפגעה, בפיטורים שהם עושים, הם יצטרכו לשמור על עצמם".

לסיום, הדגיש זיתן כי "יכול להיות שתהיה אמירה שתגיד 'אנחנו עדיין ממשיכים להילחם איפה שאנחנו מצליחים', כי בסוף יש אמת - הלקוח הישראלי לא מוכן להילחם יחד עם הרשתות הקמעונאות, הוא עדיין נאמן למותגים שלו ולא מוכן לעשות את המלחמה עד הסוף. לכן כל פעם מחדש אנחנו רואים את המלחמה והמחירים יעלו חזרה".

השתתפה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM