מועצת רשות המים אישרה היום (חמישי) את העלאת תעריפי המים לבית בכ-3.5% החל מינואר 2023. על פי הרשות, העלאה זו נובעת בין השאר מהתייקרות מדד המחירים לצרכן ומעליית מחירי החשמל. בתוך כך, המשמעות למשק בית ממוצע היא העלאה של כחמישה שקלים לחשבון החודשים. 

מבקר המדינה בדוח חריף: האם מקורות המים של ישראל נמצאים בסכנה?
מחקר חדש מצא: האם באמת צריך לשתות שמונה כוסות מים ביום?

החלטה התקבלה במועצת רשות המים בתום הליך שימוע שקיימה המועצה במהלך החודש האחרון, בו הוצגו עמדות הגורמים השונים. על אף עלייה מתונה זו, תעריף המים בישראל וחשבונות המים למשק בית הם מהנמוכים בעולם.

מרשות המים נמסר כי הגידול בעלויות משק המים נובע מהשקעות של תאגידי המים והביוב, עדכון עלויות מט"שים, ותשלומים נוספים הנדרשים כחלק מהמשך הערכות לקליטת מי הים המותפלים, השומרים על ניהול יציב ובר קיימא של משק המים.

עוד צויין כי נוסף על כך כ־70% ממי השתייה בישראל מופקים באופן מלאכותי באמצעות מתקני התפלה. הליך הפקת המים במתקנים אלו דורש שימוש רב בחשמל וכתוצאה מכך, מחיר החשמל מהווה מרכיב משמעותי בהוצאות משק המים בישראל ויש לו השפעה ישירה על תעריף המים. 

כעת, התעריף לכמות המוכרת יעמוד מעתה על 7.874 שקלים למ"ק (במקום 7.608 ₪ למ"ק) ואילו התעריף לכל כמות נוספת יעמוד על כ־14.057 שקלים למ"ק (במקום 13.582 ₪ למ"ק).