אין אחד שלא אוהב קצפת. על העוגה, עם תותים, על גלידה, כחלק בלתי נפרד מקינוחים וגם בקפה הפוך שמחזיר אותנו היישר לבתי קפה באייטיז. לכן לא מפתיע לגלות שענן השחיתות האוורירי הזה זוכה ליום חג משלו. כן, כן יום הקצפת הבינלאומי (International Whipped Cream Day) חל היום ה- 5 לינואר וזה הזמן לתת לה הרבה כבוד.

כמו לא מעט ימים בינלאומיים גם יום החג לקצפת מגיע איך לא, היישר מארצות הברית. את הנוסחה המתוקה והמנצחת שכפלו במדינות רבות ברחבי העולם וגם לישראל הוא הגיע. בכל זאת, תארגנו לנו יום חג שמוקדש לאוכל ואנחנו לגמרי בעניין. 
את יום הקצפת יזם אהרון לאפין ממיזורי כדי לתת הרבה כבוד לקצפת שמשמחת הרבה אנשים לדבריו. את האיוונט קבע באופן לא מפתיע ביום הולדתו. הקרנבל הקצפתי נחגג משנות ה-80 בארצות הברית ונדד לארצות רחוקות על פני הכדור.

תופתעו לגלות שהקצפת היתה כוכבת על כבר במאה ה- 16 והיא מוזכרת בכתבים מאותה התקופה. אם חשקה נפשכם בקצפת באותם ימים סביר שאם הייתם מבקשים קצפת לא הייתם מקבלים. היא זכתה לשם היומרני שלג חלב ולתוכה נדחסו חלבוני ביצה מוקצפים, מי ורדים וסוכר. 
בשנת 1930 נולדה הקצפת במיכל. היא הומצאה על ידי פרדריק סמית, צ'ארלס גץ ומרשל ריינקה. מאז חיינו השתנו ללא היכר. את המיכל שיספק הרים לבנים וכיפים נשדך לתותים, עוגת שוקולד חמה, גלדה או סלט פירות לחובבי הז'אנר.

אומרים שאין חגיגה בלי עוגה אבל ככל הנראה שהאירוע לא יהיה משהו אם לא תככב בו קצפת. צד חובבי הקצפת הקלאסית נמצא כאלה שאוהבים אתגרים ומשלבים בה עם קינמון, וניל או שוקולד. כיום קיימות גרסאות לאנשים הרגישים ללקטוז או טבעונים כך שגם הם יוכלו לחגוג בכיף.

שמנת של יטבתה (צילום: נמרוד סונדרס)
שמנת של יטבתה (צילום: נמרוד סונדרס)

ולרגל היום המיוחד, קבלו כמה טיפים ממחלבת יטבתה שישדרגו לכם את הקצפת:

להקצפה מקצועית: מכניסים את מיכל השמנת + המקצפת + הקערה למקפיא 10 דקות לפני ההקצפה.
התחלתם להקציף, שכחתם לכבות את המיקסר והקצפת "התפרקה"? אתם לא צריכים לזרוק ולהתחיל מהתחלה. במקום זה, אפשר להוסיף לקצפת המפורקת עוד קצת שמנת קרה ולהקציף שוב עד לקבלת קצפת אוורירית.

מתלבטים באיזו שמנת להקציף? בואו נעשה סדר:
שמנת 38% שומן היא ניטרלית ללא תוספת סוכר, היא תקבל בשמחה על תוספת טעם פודינג, סוכר, שוקולד.
שמנת 32% שומן יש בה מעט סוכר מוסף, היא מתוקה בדיוק כמו שצריך, ואפשר להקציף ולאכול עם תות טרי.. יאמי.
שמנת צמחית 21%  שומן, מתאימה לקינוחי פרווה וכמובן לטבעונים.