הכתבה נכתבה בשיתוף שוגליז

זהו גם סיפורה של עדי חסדאי, המייסדת של אתר המתנות שוגליז; כיצד מתוך 'דרך סלולה ומובטחת' מיחידה טכנולוגית מובחרת אל קריירה הייטקיסטית, היה זה רגע אחד שהפגיש אותה עם עולם המתנות ושינה את מסעה המקצועי ב-180 מעלות.

הרצון לשמח: החלטה אחת קטנה ששינתה בגדול
היה זה ליל הסדר של שנת 2020, מגפת הקורונה עוד הייתה חדשה במחוזותינו, והביאה לצעדים חסרי תקדים לרבות סגרים וצעדים מניעתיים נוקשים.

'ליל הסדר של אותה שנה עורר מצוקה אצל לא מעט אנשים. החגים מבליטים הכל. לא היה צריך לשמוע על זה בחדשות, כולנו חווינו את זה. סבתא שלי נאלצה לעבור את החג לבדה, וזה עורר בי את הרצון לעשות מעשה' מספרת עדי.

מה שהחל בתור רעיון ספונטני לשמח את משפחתה, הפך ליוזמה שמטרתה לשמח משפחות רבות בתקופת הסגר של החג שגם זכתה לשם המפוקפק 'ליל הסגר': 'יחד עם בן זוגי, עבדנו על ערכת ליל סדר ובה מגוון של מתנות באריזה וגם זרוע לסלפי, דבר שאפשר לכולם לערוך את ליל הסדר בשיחת ווידאו...' 'הקפדנו שהמתנה תהיה נגישה ככל הניתן, ובעיקר למבוגרים. היא כללה הנחיות מאוד ברורות כדי שידעו לתפעל את ליל הסדר בלי שום בעיה או הסתבכות'.

את הבאזז שהדבר עורר, לא עדי ולא בן זוגה ידעו או יכלו לצפות: 'זאת בעצם הסנונית הראשונה למה שהיום אני מציגה בתור אתר שוגליז. פרסמנו את ערכות ליל הסדר המקוון ברשתות החברתיות וזה פשוט התפוצץ. ממש ככה. אמנם עשינו קצת עבודת שיווק והפצנו את הנושא בקבוצות, אבל התגובות החמות והביקוש שעבר מפה לאוזן, היממו אותנו לגמרי'.

מארז שוגליז (צילום: באדיבות שוגליז)
מארז שוגליז (צילום: באדיבות שוגליז)

לעתים כל שאנו זקוקים לו הוא דחיפה אחת קטנה כדי להגיע לתובנה; כך גם נפלה ההחלטה לשים בצד את הקריירה הסלולה, ולבחון מסלול חדש ומסקרן. 'הייתי ממש בעיצומם של ראיונות עבודה, ופשוט עצרתי הכל. זאת אמנם הייתה החלטה מאוד מודעת, אבל קשה לתאר את התחושה. הסקרנות וההנאה שהתלוותה לזה, אפשר לקרוא לזה גילוי עצמי. אהבתי את מה שאני עושה' מסבירה עדי.

מארזי מתנה בוטיק בנימה אישית וחמה
עם ההחלטה להמשיך ולבחון את כיוונה המקצועי החדש, החלה עדי להקים מערך שלם שעד מהרה התהווה לעסק לכל דבר ועניין:

'החל מהרגע שבו נפל הפור, לקחתי את ההחלטה בשתי ידיים ליטרלי. בניתי את שוגליז בשתי ידיים. את הידע הטכני ניצלתי לבניית אתר לבד, התחלתי ליצור קשר עם ספקים, לחשוב על קונספטים חדשים למארזי מתנה. הפרסום בתחילה עדיין התבסס על קבוצות פייסבוק ופה לאוזן, אבל די מהר התחלנו לפנות לשיווק יסודי יותר, ועל אסטרטגיה עם מחשבת תחילה. זה באמת ובתמים היה כמו כדור שלג שרק הלך וגדל'.

כיום צוות שוגליז יושב בסניפם שברמת החיל, תל אביב. המשרדים ובהם גם המחסן, מאוישים על-ידי צוות אורזות מיומן שעודנו מכין את המארזים במלאכת יד בדיוק כמו המארז הראשון. לצידם אנשי קריאייטיב שיוצרים את המארזים בקפידה, מדייקים אותם וגם חושבים בכל עת ועת על הרעיונות הבאים.

'אני מאמינה גדולה במה שהמתנה מקרינה על אנשים. הכוונה שיש מאחוריה והתחושה שהיא משרה. לא הסכמתי לוותר על הקונספט שבו אנחנו מכינים את המארזים באופן אישי. הפידבקים הנהדרים שאני מקבלת מלקוחות רק מדרבנים אותי לשמר את האותנטיות'.

זקוקים למשלוח S.O.S? משלוחי מתנות מהיום להיום
עם הצמיחה שחווה שוגליז, כך גם החלו לעלות בקשות מיוחדות וצרכים המאפיינים מגוון רחב של לקוחות:

'לא פעם ולא פעמיים פגשנו בלקוחות שחיפשו שירות מעכשיו לעכשיו. אין לנו תמיד את הזמן לחפש מתנה, לפעמים גם מדובר במקרים בהם ישנו אירוע משמח ומתחשק לנו להגיב אליו מיידית ולשמח אדם שיקר לנו. חידדנו את מערך המשלוחים שלנו, אפילו מתחנו אותו לקצה גבול היכולת, והיום ניתן להזמין משלוחי מתנות מהיום להיום עד לשעה 13:00'.

לאלו מכם המחפשים אחר מתנה מעכשיו לעכשיו, שוגליז וודאי יכול לספק מענה מקיף ורחב. ממארז מתנה לליל סדר מקוון, הפכה היוזמה לאתר רחב ידיים המחולק לפי נושאים רבים ומשתנים. 

"אחד מהדברים ששמנו לב אליהם היה הדחיפות אצל חלק מהלקוחות. למשל מארזי מתנה ליום האהבה עם בני-בנות זוג שממש חיכו עד הרגע האחרון. היה כיף גדול להיות שם בשבילם ולהבין שהם לא רק מקבלים שירות אלא ממש גלגל הצלה". באתר ניתן למצוא עוד מגוון התייחסויות פרטניות למועדים וחגים כגון מתנות לרגל יום האישה, מתנות לעובדים מצטיינים, ועד לשחרור, גיוס ולמעשה – כל נושא אותו נוכל לכנות בתור סיבה למסיבה.

עובדים עם לקוחות עסקיים ופרטיים
בשוגליז שמחים להציע שירות אדיב, ומגוון עשיר ורחב של מתנות ללקוחות פרטיים ועסקיים כאחד.

מבקרי האתר יכולים למצוא כל מתנה ומתנה לפי תקציב מוגדר ונושא, וכן לצד זאת, שירות הלקוחות משמר את הנימה האישית ומספק מענה טלפוני ואף דרך מסרוני וואטסאפ. לקוחות המבקשים להיוועץ עם הצוות או לקבל הכוונה, נהנים ממענה מהיר ומסביר פנים.

לצד הקהל הפרטי, שוגליז הרחיבה את פעילותה ועובדת עם שורה ארוכה של חברות ובתי עסק במשק: 'גילינו שאצל חברות ובתי עסק יש ביקוש גבוה לא רק למתנות, אלא גם לשירות אישי. שירות שמבין את בית העסק וחוסך זמן והתעסקות. מהסיבה הזו, הקמנו את מועדון הלקוחות העסקיים שפועל בצמוד עם מנהלות רווחה ואנשי ניהול'.

שירות הלקוחות העסקיים של האתר, מספק פתרונות העונים ולו על הרזולוציות הקטנות ביותר. החל משליחה אוטומטית של מארזי מתנה לעובדים על-פי תאריך יום הולדתם או לרגל חגים אשר בהחלט מצדיקים שי צנוע כגון מתנה לפסח או לרגל בואו של ראש השנה, ועד לשיתופי פעולה מוצלחים אל מול מחלקות ה-HR לחיזוק הקשר שבין העובדים לארגונם.

מתנה מוצלחת מוכרחה להישען על חוויה מנצחת
לצידן של שלל מתנות מקוריות, משתפת עדי בפרויקט חדש שרוקם עור וגידים בתקופה האחרונה:

'אותו מארז ליל סדר מקוון העניק לאנשים לא רק מתנה, אלא גם חוויה עוצמתית. האלמנט הזה מלווה אותי ואת המתנות ששוגליז מייצר עד היום. לדעתי זהו הלב של העסק. בחודשים האחרונים אני והצוות על קונספט חדש שיאפשר לנו להציע מתנה משולבת עם חוויה. למשל, יחד עם מארז בירות, אנחנו נכלול בו גם שובר לסיור במבשלת בירה. או בכלל, אם אדם מסוים מעוניין להעניק שובר מתנה לאדם אחר, הוא יוכל לפלפל אותו עם מארז חגיגי שרק יעשיר את ההפתעה'.

הכתבה נכתבה בשיתוף שוגליז