הכתבה נכתבה בשיתוף nice

תאונות רבות הקשורות לשערים חשמליים מתרחשות בשל ליקויים בחלקים המכניים או האלקטרוניים של השער והיעדר אמצעי הגנה לשליטה בתנועתו. לכן, לפני התקנת שער חשוב לוודא את זהותם ואמינותם של היצרן והמתקין.

בנוסף לשמירה על כללי הבטיחות, חשוב לציין כי התקנת שער שאינו תואם את דרישות התקן נחשבת לעבירה פלילית, ועלולה לגרור ענישה על פי החוק. שערים לא סטנדרטיים יכולים אף לבטל את הכיסוי הביטוחי במקרה של גרימת נזק. 

השלכות הבחירה במידות שאינן מתאימות
ישנן מספר בעיות פוטנציאליות שעלולות להתעורר במקרה של בחירה בשער חשמלי במידות שאינן מתאימות. ראשית, ייתכן שהשער לא יתאים כראוי לאזור שבו הוא מותקן. כך, עלולים להיווצר מרווחים שיפגעו במידת האיטום שהשער מציע ויקלו על פולשים פוטנציאליים להיכנס לביתכם. בנוסף, ייתכן ששער במידות לא מתאימות לא ייפתח או ייסגר כראוי, באופן שעשוי לגרום לליקויים בטיחותיים או להותיר את הבית שלכם חשוף לפלישות. לבסוף, התקנת מנוע שאינו מתאים למידותיו של השער עשויה לגרום לכשלים בפתיחתו ובסגירתו. 

מהם השיקולים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מנגנון פתיחת השער?
הבחירה במנגנון פתיחת השער תלויה במספר משתנים, ביניהם עיצוב השער, מאפייני הבטיחות שלו, מגבלות שטח ותקציב:

  • עיצוב: מנגנוני פתיחת השער השונים מציעים מגוון רחב של עיצובים וסגנונות. לדוגמה, שערי כנף משווים לנכס מראה כפרי, בניגוד לשערי הרמה שמתאפיינים באופי מודרני יותר. לכן, רצוי לבחור במנגנון פתיחת שער התואם את הרושם הכללי שאתם מעוניינים שהבית שלכם ייצור.
  • בטיחות: סוגי שערים שונים מתאפיינים במנגנוני בטיחות שונים. לדוגמה, שערי כנף עשויים להגיע עם מנגנוני בטיחות מתקדמים כמו זיהוי חסימה אוטומטית. לעומת זאת, שערי הזזה עשויים לדרוש שימוש במספר גדול יותר של מאפייני בטיחות על מנת למנוע תאונות. 
  • מגבלות שטח: גודל האזור שבו צפוי להיות מותקן השער יקבע את סוג השער המתאים ביותר עבור הבית שלכם. כך, לדוגמה, שערי הרמה יכולים להוות פתרון נהדר עבור אזורים צפופים יותר.
  • תקציב: סוג השער שבו תבחרו עשוי להיות מושפע מהתקציב שלכם. מנגנונים מסוימים עשויים להיות יקרים מאחרים, כאשר המחיר תלוי בעלות ההתקנה, במורכבות הטכנית של המנגנון ובחומרים שמהם עשוי השער.

עיצוב, בטיחות, מגבלות שטח, תקציב - כל השיקולים שצריך לקחת בחשבון (צילום: nice)
עיצוב, בטיחות, מגבלות שטח, תקציב - כל השיקולים שצריך לקחת בחשבון (צילום: nice)

אילו סוגי שערים קיימים בשוק?

  • שערי כנף: שערי כנף מותקנים בדרך כלל בבתי מגורים או בנכסים מסחריים קטנים. שערים אלה מורכבים משני לוחות צירים, המכונים כנפיים, הניתנים לפתיחה כדי לאפשר לרכב או להולך רגל להיכנס או לצאת מהנכס. 
  • שערים נגררים: שערים נגררים הם שערי הזזה הנפתחים ונסגרים באמצעות תזוזה לאורך מסילה.
  • שערי הרמה: שערי הרמה הם שערים הנעים מעלה ומטה על ציר על מנת להיפתח ולהיסגר.

סיבות לבחירה בשערי כנף
שערי כנף הם בחירה מצוינת הן עבור בתי מגורים והן עבור עסקים. הם יכולים להיות אוטומטיים עם מנוע לשער חשמלי לגישה מרחוק. שערי כנף הם אסתטיים יותר מסוגים אחרים של שערים - מה שהופך אותם לבחירה אידיאלית עבור בתים המתאפיינים במראה חיצוני אטרקטיבי. שערי כנף יכולים להיות עשויים ממגוון רחב של חומרים, המאפשרים גמישות רבה יותר מבחינה עיצובית.

סיבות לבחירה בשערים נגררים
בדומה לשערי כנף, שערים נגררים מתאימים הן לבתי מגורים והן לעסקים ומונעים על ידי מנוע חשמלי. שערים נגררים הם אידיאליים עבור נכסים שבהם המקום מוגבל, שכן ניתן לפתוח אותם באמצעות תנועה אופקית. מהירות הפתיחה והסגירה של שערי הזזה יכולה להיות מותאמת לצרכי הנכס, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת עבור אלה שדורשים שער מאובטח עם זמן פתיחה וסגירה מהיר. בנוסף, בדומה לשערי כנף, גם שערים נגררים זמינים במגוון רחב של חומרים וניתן להתאים אותם לאסתטיקה של הנכס.

שערי הרמה
ישנם מספר סוגים של שערי הרמה, הנמצאים בשימוש נרחב הן בבתי מגורים והן בבתי עסק. באופן מסורתי, נעשה שימוש בשערי הרמה בכניסה למוסכים, אולם בשנים האחרונות גובר השימוש בהם גם כשערי גישה לחצרות ולבתים, לאור היותם חסכוניים במקום. לאור העובדה ששערי הרמה נעים על ציר בתנועה אנכית, ניתן להתקינם אף במקומות צפופים.

אביזרי בטיחות וגישה - למה חשוב להכיר את האפשרויות?
בעת בחירת שער ממונע, עליכם לשקול באיזו מערכת בקרת גישה להשתמש, כמו גם את כל אמצעי הבטיחות שתרצו להתקין. עם אפשרויות בקרת הגישה ניתן למנות לוחות מקשים, שלט רחוק ואף שליטה מרחוק באמצעות הטלפון החכם. בנוסף, מומלץ לשקול הוספת תכונות נוספות בעת התקנת השער, כגון סוללת גיבוי עבור מקרים של הפסקות חשמל. 

אוטומציה לפתיחה וסגירה - איך זה משפר את איכות החיים ובאילו מקרים?
אוטומציה של שערים יכולה לשפר את איכות החיים שלכם במספר דרכים. שערים אוטומטיים יכולים לספק נוחות, בטיחות ואבטחה רבה יותר. שערים אוטומטיים מאפשרים גישה מהירה וקלה לבית, ללא צורך בפתיחה וסגירה ידנית של השער בכל פעם. לבסוף, שערים אוטומטיים יכולים לעזור ליצור סביבה אטרקטיבית ואסתטית יותר.

נראות - כמה מעוצב השער כבר יכול להיות?
לאור העובדה שהשער והמנוע שלו אינם מגיעים כמקשה אחת, ניתן לעצב את השער כך שיתאים לצרכיהם והעדפותיהם של הלקוחות. החל בבחירת החומר שממנו השער עשוי ועד לצבע וסגנון העיצוב - האפשרויות הן אינסופיות.

חומרים
ניתן לבנות שערים ממונעים ממגוון חומרים, כגון פלדה, ברזל, אלומיניום ועץ. פלדה היא האפשרות הפופולרית ביותר מכיוון שהיא עמידה וגמישה, כך שניתן להשתמש בה ליצירת עיצובים מורכבים. האלומיניום הוא קל משקל ועמיד בפני קורוזיה, אך לא נהנה מן השלמות המבנים שמאפיינת את הפלדה. עץ הוא החומר הכי פחות עמיד, אך ניתן להתאים אותו למגוון רחב של סגנונות.

עיצוב
ניתן לעצב שערים ממונעים במגוון רחב של סגנונות קלאסיים או מודרניים. עיצובים מסורתיים כוללים לרוב קישוטים עדינים, בעוד שעיצובים עכשוויים נוטים להיות יותר מינימליסטיים ואלגנטיים. ניתן אף לעצב שערים ממונעים כך שישתלבו בארכיטקטורה הקיימת של הנכס. בנוסף, החומר שממנו עשוי השער יכול גם הוא להשפיע על הסגנון, כאשר שערי מתכת כוללים לרוב עיצובים מורכבים ושערי עץ הם כפריים וטבעיים יותר.

מהי רמת התחזוקה הנדרשת?
שערים ממונעים דורשים תחזוקה שוטפת, הכוללת ניקוי, שימון והחלפת חלקים. תדירות התחזוקה יכולה להשתנות, אך בדרך כלל יש לבדוק את המנוע לפחות פעם בשנה. בנוסף, יש לטפל באופן מידי בכל תקלה המתגלה בשער כדי למנוע נזק נוסף או סכנה.

לסיכום
בעת בחירת שער חשמלי ישנם מספר מאפיינים שחשוב לקחת בחשבון. תחילה, חשוב לוודא את זהותו ואת אמינותו של היצרן ושל המתקין על מנת למנוע ליקויים בטיחותיים בעתיד. שנית, יש לבחור במנגנון פתיחת השער שמתאים בצורה הטובה ביותר לצרכים שלכם. שלישית, יש להקפיד על תחזוקה שוטפת שתבטיח שהשער שלכם יחזיק מעמד לאורך זמן.

תשומת לב למאפיינים אלה תבטיח בחירה יעילה של שער איכותי שיעמוד בתקנים ויתאים בצורה הטובה ביותר לנכס בו הוא מותקן.

הכתבה נכתבה בשיתוף nice