הכתבה נכתבה בשיתוף טעם השף

קצת היסטוריה
הכל התחיל בתקופה בה פרצה הקורונה לחיינו וללא הודעה מוקדמת שינתה לנו סדרי עולם. מחיים מוחצנים בהם הכל נעשה בעוצמה, יש שיאמרו מוגזמת, נגזר עלינו בן לילה להיסגר בבתים וללמוד להעריך את המעגלים הקרובים והקטנים. אנשים רבים גילו את ההנאה שבמשפחתיות, את היכולת לנצל זמן בפעילות מתונה בבית ובעיקר למדו לשנות את סדרי העדיפויות בחייהם. 

המשבר שנחת על ענף האירועים הכתיב צורך בהמצאת פורמטים חדשים, כאלה שיתאימו למצב החדש. הגבלות התקהלות, פחד של אנשים להידבק, חרדות חברתיות שהתעוררו ובעיקר הרצון של אנשים להמשיך לשמוח ולחגוג, דחפו את עולם האירועים להציע לחוגגים אירועים אינטימיים ומצומצמים. אירועים אלה נערכו בבתים, בטבע הפתוח או באולמות קטנים והציעו למשתתפים חוויות חדשות ומרגשות שרק באירועים קטנים ניתן לחוות. 

''המשבר שנחת על ענף האירועים הכתיב צורך בהמצאת פורמטים חדשים'' (צילום: FREEPIK)
''המשבר שנחת על ענף האירועים הכתיב צורך בהמצאת פורמטים חדשים'' (צילום: FREEPIK)

הצלחת הטרנד הפתיעה את כולם
באופן מפתיע (או שלא) אנשים רבים התחברו לטרנד החדש והמצומצם. האינטימיות שמושגת באירוע כזה, היכולת ליצור קשרים בינאישיים אמיתיים וחמים והחוויה הנוצרת בעקבות המפגש, הותירו חותם משמעותי בקרב משתתפי האירועים הללו. מסתבר שאנחנו, הישראלים, אוהבים אינטימיות וחום. זו הסיבה שהתחברנו לגרסה החדשה של האירועים הנגישים והמשפחתיים. 

לאור ההצלחה והביקוש, התפתח תחום האירועים הקטנים וכיום מוצעות לקהל שלל אפשרויות מגוונות המאפשרות לקיים אירועים וחגיגות מסוגים שונים בקנה מידה קטן. הפורמט החדש נותן מענה מעולה לצורך של קבוצות אוכלוסייה רבות לחגוג סוגים רבים ושונים של אירועים ומספקים רעיונות יצירתיים רבים. בין אם אלה משפחות, שמוצאות את עצמן עורכות בקלות מפגשים מצומצמים לציון אירועים משפחתיים מיוחדים, או זוגות צעירים שמעדיפים להתחתן באירוע אינטימי, לחגוג ימי הולדת, ימי נישואין, או את יום האהבה באינטימיות זוגית.  

כל מה שצריך לדעת על טרנד האירועים הקטנים  (צילום: FREEPIK)
כל מה שצריך לדעת על טרנד האירועים הקטנים (צילום: FREEPIK)

היתרונות והחסרונות באירוע קטן
כמו בכל דבר בחיינו, גם כאן ניתן להצביע על רשימת יתרונות ורשימת חסרונות. יצאנו לבחון את הטרנד החדש ולהלן רשימת הנקודות העיקריות שמצאנו:

חסרונות 

  • אירוע קטן נערך בדרך כלל עצמאית ובלעדית על ידי הגורם היוזם ולא מול גוף מארגן, כך שכל התיאומים נעשים על ידי יוזם האירוע. יש אנשים המתחברים לעשייה הזו ולשליטה מלאה על התוצאה הסופית ויש כאלה הרואים בכך חיסרון.
  • באירוע אינטימי וקטן חשוב לדאוג לתכנית מהודקת שתדביק את האירוע ותגרום עניין למשתתפים. ללא תכנית שכזו האירוע עלול להיות דל ומשעמם ולהיגמר אחרי פרק זמן קצר מאוד. 

יתרונות

  • באירועים קטנים יש חופש פעולה גדול יותר בבחירות, בין השאר בבחירת הקייטרינג. המסגרת המצומצמת מאפשרת לבחור ביתר קלות לערוך אירוע גורמה קולינרי ולהחליט על התפריט בהתאמה אישית מלאה.
  • ניתן לבחור במיקום מיוחד לעריכת האירוע. אירועים קטנים אינם מצריכים בהכרח מציאת מקום מיוחד וניתן לערוך אותם גם בבתי המגורים. יחד עם זאת, אם מעוניינים באווירה מיוחדת, ניתן למצוא מקום שיכיל מספר קטן יחסית של אורחים.  
  • הגמישות המתאפשרת באירוע קטן מקלה על המארגנים לחסוך בעלויות כך שסך עלות הקמת האירוע יהיה נמוך יחסית ויותאם לתקציב.
  • אירועים קטנים מאפשרים לתת ביטוי ליצירתיות וניתן בנקל להתאים את אווירת המקום והאירוע לאופי הרצוי, לסיבת החגיגה ולאפיון המשתתפים בו. 

אירוע קולינרי מצומצם – קווים לדמותו
כולנו יודעים שהצלחת כל אירוע תלויה ישירות באופי התפריט ובמידת ההנאה של האורחים מהצד הקולינרי. השף גיא רוזן, מומחה באירועים קולינריים קטנים וארוחות גורמה זוגיות והבעלים של "טעם השף", מספר לנו שהפורמט הזה פורח כי הוא מאפשר לבעלי האירוע גמישות מקסימלית. הם יכולים לחגוג באופן הזה מגוון גדול של אירועים: ימי הולדת, מסיבת רווקות (או רווקים), מפגש משפחתי או חברתי וארוחות גורמה מפנקות בכל פורום שמתחשק. 

היתרון הגדול באירועים הללו, הוא הגמישות הגדולה שהם מאפשרים למארגנים.  

בחירת המקום – קיימת גמישות גדולה מאד בבחירת מקום האירוע. ניצן לערוך אותו בדירה, בחצר של בית פרטי, במקום אקזוטי בטבע, או במקום ייעודי ששוכרים לצורך הנושא.  

השף גיא רוזן יושב עם לקוחותיו ובונה איתם את התפריט בהתאמה מלאה (צילום: טעם השף)
השף גיא רוזן יושב עם לקוחותיו ובונה איתם את התפריט בהתאמה מלאה (צילום: טעם השף)

גמישות קולינרית מלאה 
השף גיא רוזן אומר שהוא יושב עם לקוחותיו ובונה איתם ביחד את התפריט בהתאמה מלאה לכל אירוע ואירוע ומציין שרוב לקוחותיו מאושרים מהאפשרות להתאים את התפריט באופן מלא להעדפותיהם ולהעדפות המשתתפים.

התאמה אישית של קייטרינג לאירועים קטנים הוא פתרון מושלם גם לאלו ששמים דגש על נושא הכשרות, נמנעים מפריטי מזון מסוימים, בעלי רגישויות ואלרגיות ועוד.

הכתבה נכתבה בשיתוף טעם השף