ניכוי הוצאות: רגע לפני פסח - איזו רשת מציעה את סל מוצרי הניקיון הזול ביותר?

העונה שבה אנו מבריקים כל פינה בבית נפתחה באופן רשמי, אבל איזו רשת מציעה לנו את סל מוצרי הניקיון הזול ביותר?

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מוצרי ניקיון
מוצרי ניקיון | צילום: פלאש 90
6
גלריה

לניקיון השנתי יש משמעות רבה בקרב הצרכנים, תהליך של התחדשות לפני הקיץ. אף על פי שבקרב המגזר היהודי נחשב הניקיון לחלק מהמסורת של סילוק חמץ מהבית והכשרתו לפסח, מסתבר שגם במגזר הערבי ניכרת עלייה במכירות חומרי הניקוי בתקופה זו של השנה.

כך או כך, היצרניות השונות עולות בקמפיינים חדשים, מבצעים, ועוד, כאשר בשנים האחרונות נעשה שימוש גם במשפיעני רשת שנועדו לקדם את המותגים השונים, בעיקר את אלה של הרשתות הגדולות.

פער מחירי סל המותג הפרטי בין רשתות השיווק
פער מחירי סל המותג הפרטי בין רשתות השיווק | צילום: דניאל מלאחובסקי

יצרנית חומרי הניקוי המובילה בישראל היא החברה הדרומית לשיווק - סנו שמציגה לא רק את מגוון המוצרים הרחב והגדול ביותר, אלא נאמנות צרכן גבוהה ומשמעותית ביחס לכל מתחרותיה, בזכות חדשנות מתמדת ומעקב אחרי מגמות עולמיות, סנו מצליחה להשיק מוצרים חדשים במקביל למותגים הבינלאומיים.

חברות המייצגות מותגים בינלאומיים כמו דיפלומט עם מותגי פרוקטר אנד גמבל הידועים אריאל ופיירי וחברת שסטוביץ עם המותגים אג'קס ופלמוליב וחברת יוניליוור עם סיף ובדין. אלה נלחמות לא רק במותגים הפרטיים של הרשתות הקמעונאיות, אלא גם ביבוא המקביל שהוביל להוזלת מחירי המותגים.

פעם מחירי סל המותג הפרטי בין רשתות השיווק
פעם מחירי סל המותג הפרטי בין רשתות השיווק | צילום: דניאל מלאחובסקי

התחרות בשוק חומרי הניקיון, הכביסה וטיפוח הבית כבר מזמן אינה תחרות רק בין היצרניות המקומיות, אלא תחרות מול רשתות השיווק עצמן שמצמצמות את שטחי המדף ליצרניות הגדולות לטובת חשיפה והגדלת מכירות המותגים הפרטיים.

המובילה את תחום המותגים הפרטיים עם כמות הפריטים היא רשת שופרסל, שהמותג הפרטי שלה כבר נמדד בהשוואה ליבואניות הגדולות. השנייה עם מגוון שהתרחב משמעותית היא רשת רמי לוי עם המותג WOW. השלישית היא רשת חצי חינם עם המותג פרפקט.

פעם מחירי סל המותג הפרטי בין רשתות השיווק
פעם מחירי סל המותג הפרטי בין רשתות השיווק | צילום: דניאל מלאחובסקי

בנינו סל מוצרים לניקוי ולטיפוח הבית שכולל 26 מוצרים, החל מחומרי ניקוי, חד־פעמיים, עזרי ניקוי, מטליות, מגבונים, סבונים, מוצרי חיטוי, מגבות נייר ונייר טואלט, ובדקנו איזו רשת נותנת לנו את הסל הזול והמשתלם ביותר. סקרנו את רשת שופרסל דיל, רשת כלבו חצי חינם ורשת רמי לוי שיווק השקמה בסל זהה בערכו תחת המותגים הפרטיים של כל אחת מהרשתות, ביצענו גם השוואה מדגמית לממוצע לאותו הסל אם נרכוש מוצרים מקבילים תחת מותגים ידועים.

פעם מחירי סל חומר הניקוי וטיפוח הבית - מותגים ידועים מול מותג פרטי
פעם מחירי סל חומר הניקוי וטיפוח הבית - מותגים ידועים מול מותג פרטי | צילום: דניאל מלאחובסקי

את הסל הזול מצאנו ברשת רמי לוי עם סל במחיר של 280.65 שקל. אחריו, בפער קטן של 2%, נמצאת רשת חצי חינם עם סל במחיר של 287.30 שקל. רשת שופרסל דיל מציעה את הסל היקר בסקר במחיר של 355.90 שקל, כשהפער בינה לבין רמי לוי עומד על 26% ומול חצי חינם על 24%, פער לא מבוטל, השאלה היא האם התחזקות והרחבת המותג הפרטי של שופרסל מובילה אותה לגבות פרמיה גבוהה יותר על מוצריה?

תוצאות סקר המחירים במוצרי הניקוי
תוצאות סקר המחירים במוצרי הניקוי | צילום: דניאל מלאחובסקי
תגיות:
מחירים
/
ניקיון פסח
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף