כך תהפוך את העמותה שלך לוויראלית

התחדשויות המתמידות במדיה הדיגיטלית, מקשה על עמותות וארגונים להתעדכן, דבר שמוביל להפסדים. אל תוך הבור הזה נכנסת טיק טק עם בשורה אדירה למיצוב דיגיטלי של ארגונים

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
כך תהפוך את העמותה שלך לוויראלית. טיק טק
כך תהפוך את העמותה שלך לוויראלית. טיק טק | צילום: יח"צ
2
גלריה

הכתבה נכתבה בשיתוף טיק טק

הדיגיטל לא מפסיק להשתנות ולהתקדם. מי ששחה בחומר והיה מקצוען לפני שלוש שנים, יכול למצוא את עצמו מתבונן היום על קמפיינים בדיגיטל בחוסר הבנה מוחלט. העולם הדיגיטלי הוא עולם מתפתח, תזזיתי ומתקדם, וכדי לשחות בו צריך לגדול יחד איתו באותו הקצב ממש, לא לעצור לרגע.

הבעיה הזו פוגשת עמותות וארגונים רבים. הם לא מספיקים להתאים את עצמם לעולם הדיגיטלי בקצב הנדרש מהם, וכתוצאה מכך לא מצליחים לשמור על קיימות במרחבים הדיגיטליים, להיות נוכחים, לגעת בלב הקהל, לגייס כספים ולהשפיע על החברה כפי שהיו רוצים.

אם בעבר עמותות היו יכולות להסתפק בפרסום מודעות בעיתונים או בטלוויזיה, והיו משלמות סכום כסף חודשי למשרד פרסום שדאג לכל כאב הראש הזה, היום זה פשוט לא מספיק ואפילו הרבה פחות רלוונטי ומועיל. היום הנוסחה פשוטה: מי שלא בדיגיטל - פשוט לא קיים.

אז מה עושות עמותות שלא יודעות לבנות לעצמן נוכחות שיווקית חזקה באינטרנט? הן פונות למשרדי הפרסום השונים, שם אחרי תקופת פעילות הן מגלות שכלום לא השתנה, שהמשרד לא מדבר את השפה שלהן ולא מכיר את הצרכים שלהן, ושוב פעם נשארות לבד.

אברהם הלחמי מנכ"ל החברה ושלמה היימן מנכ"ל שותף, מתמחים כל אחד מהם למעלה מעשור בתחום העמותות. יחד הם הקימו את ׳טיק טק׳, למדו מהטעויות הרבות של שיטות העבודה האחרות המצויות בקרב משרדי הפרסום, הפיקו את הלקחים הנכונים, דייקו את הצרכים של עמותה ובידלו אותם מצרכי החברות השונות במשק, והפכו בתוך פחות משנתיים לחברה המובילה והמצליחה בתחום, כשהדגל הוא מקצוענות שיא, אמינות, ניסיון בלי סוף, ומעל הכל - הצלחה כבירה במספרים.

"עמותות לא תמיד מצליחות להביא את עצמן למצב שהן ממוצבות בצורה נבונה מבחינת הנראות והפרויקטים שלהן, אז הן פונות לכל מיני כיוונים אצל בעלי מקצוע שונים," מסביר הלחמי את הקונפליקט. "הרבה ארגונים מתחילים את החודש כבר בהוצאה קבועה של 8000 ש"ח ריטיינר למשרד פרסום, ובעצם לא מקבלים ממנו כמעט שום תמורה, פרט לעיצוב מודעה לבקשתו פה ושם. וזה מהסיבה הפשוטה, שלמשרד הפרסום אין את היעד הממוקד הנדרש בתחום העמותות. כשמנהלי העמותות האלה צריכים לטוס לחו"ל, הם יפנו לאיש מקצוע נוסף, בתוספת תשלום, ויבקשו ממנו ליצור חומרים באנגלית, מה שמשרד הפרסום לא מספק להם בצורה טובה. ברוב העמותות נדרשות פעולות ממש יום יומיות שמשרדי הפרסום פשוט לא יודעים איך לבצע בצורה טובה.

"פנה אליי מנהל עמותה שיש לו משרד פרסום כבר חמש שנים, ואמר לי: "אני טס שבוע הבא לסבב של פגישות עם תורמים גדולים. מה אני מראה להם? איך אני מציג את עצמי?" משרד הפרסום ברוב המקרים יגיד שהוא ייצר לו פרוספקט, אבל אני אומר לך שהתורם יעיף את הפרוספקט הזה לכל הרוחות, זה לא ידבר אליו בשום צורה, רק ירחיק אותו. צריך לדעת מאד טוב את המטריה, איך לפנות, למי לפנות, עם אילו חומרים לבוא. ועמותות נותנות פעם אחר פעם למי שלא אפה לחם אף פעם לאפות את הלחם שלהן".

כך תהפוך את העמותה שלך לוויראלית. טיק טק
כך תהפוך את העמותה שלך לוויראלית. טיק טק | צילום: יח''צ

"היום, אחרי הניסיון שצברנו, אנחנו כבר יודעים לבד מה העמותה שמולנו צריכה. זו גם הבנה עמוקה מאד, גם ניסיון מאד משמעותי בפועל, וגם ובעיקר הצלחות מוכחות בלי סוף. אנחנו מגייסים כל כך הרבה כסף בכל יום עם האסטרטגיה שבנינו ופיתחנו, שהגענו לעמדה שאפשרה לנו לפתוח חברה נוספת שלא תתמקד בגיוס כספים אלא בבנייה של כל התשית הרחבה שכל עמותה צריכה. משם, רוב הארגונים כבר יוכלו לגייס כסף בעצמם".

מבחינתנו, כשאנשים גולשים בגוגל הם חייבים למצוא שם מידע נגיש ביותר וסופר עדכני על הלקוח שלנו, וכל ארגון צריך להיראות כמו ארגון רציני. כשהתורם התורן יעשה חיפוש, הוא ימצא בקלות את כל המידע שיצור את הרושם שלו על העמותה בתוך דקות".

"התמחות נוספת שפיתחנו בהקשר הזה," הם מרחיבים, "זה יחסי ציבור בכל העולם גם לעמותות קטנות או מגזריות. בתור התחלה, אנחנו מקפידים שעל כל אחד מהלקוחות שלנו יעלו 4-5 כתבות באנגלית, שיספקו בקלות תדמית מקצועית על הארגון. בהמשך, באופן שוטף וקבוע, טיק טק מייצאת החוצה את כל הפעילויות החדשות של כל עמותה שעובדת איתנו, ודואגת לעדכן את העולם בכל האמצעים הקיימים על כל דבר טוב שנעשה בעזרת העמותה. הפרסום הזה מעניק לעמותה תדמית יציבה ומבוססת, ומספק כל הזמן סיבות נוספות לתרום לה. בקצרה," מגדיר אברהם הלחמי, "הייתי אומר שאנחנו "משרד פרסום של 2024 לעמותות בלבד".

הלחמי, היימן וכל הצוות שאיתם ממוקד בעמותות, ובא עם ניסיון גדול בגיוסים ופרויקטים ארציים ועולמיים. "אנחנו יודעים למתג ארגונים מאפס, לייצר פרוספקטים, ספרים דיגיטליים, סרטונים קצביים על פי השפה המקובלת באינסטגרם וברשתות היום, ארט ברמה גבוהה. יש לנו אפטריסטיות, עורכות וידאו, בוני אתרים, וכותבי תוכן המתמחים באתרים, בניוזלטרים ואפילו בעלונים לבתי כנסת וכתבות פרופיל על רבנים".

השנה היא 2024 והיום יותר מתמיד צריכים מנהלי עמותות לדעת שמה שהיה פעם - כבר לא תופס. יש לעמותה שלכם צורך אדיר ואמיתי להיות נוכחים באינטרנט ובכל מקום, בצורה הכי מקצועית ומתוקתקת שיכולה להיות. עם הסרטונים הכי טובים, עם כמות הצפיות הכי גבוהה, עם המעורבות הכי פעילה של הקהל, ועם תשובות מוכנות לכל שאלה, כאלה שישכנעו את כל מי שנתקל בעמותה שלכם למה העולם לא יכול להתקיים בלעדיכם.

הכתבה נכתבה בשיתוף טיק טק

תגיות:
שיווק
/
עמותה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף