"חברת דואר ישראל", אומר דני גולדשטיין, מנכ"ל חברת דואר ישראל, "ביצעה קפיצה מדרגה אדירה בחמש השנים האחרונות, והפכה מחברה לוגיסטית לחברת שירותים, ואף זכתה באמון הפלטפורמות הבינלאומיות הגדולות בעולם, אשר בחרו בנו לביצוע משלוחים בארץ. כאשר נכנסתי לדואר מצאתי חברה שסועה, במשבר עסקי, עובדים חסרי תקווה שקרסו תחת העומס ולקוחות חסרי אמון. במסגרת תוכנית ההבראה שהובלנו ב־2015 עם דירקטוריון החברה, בראשות יו"ר הדירקטוריון חזי צאיג ויו"ר ארגון העובדים שמעון פרג'ון, נאלצנו להיפרד מ־1,200 עובדים להצלת החברה ולהתייעל במהלכים תפעוליים רבים, תוך מיקוד עסקי ובניית האסטרטגיה לשנים הקרובות. מהלכים אלה, שבוצעו בשיתוף חברת הייעוץ PWC, נשאו פרי, וכיום אנו מונעים על ידי צורכי הלקוחות, פועלים בסביבה עסקית שמגדירים לנו מנועי צמיחה ומספקים שירותים אוניברסליים לאזרחי מדינת ישראל. חברת דואר ישראל פועלת תוך תיאום מלא מול גורמי הרגולציה: משרד התקשורת, משרד האוצר, רשות החברות הממשלתיות וכן מול הדירקטוריון, דרך ההנהלה, ארגון העובדים ועד אחרון העובדים".
"בפרק זמן הנחשב קצר מאוד בעולם הלוגיסטיקה, טיפלנו בכל מערך המיון והמסירה של החבילות, הקמנו את מרכז הסחר המקוון הארצי של דואר ישראל במודיעין בהשקעה של 150 מיליון שקל, הקמנו מוקד טלפוני ארצי, ייעלנו את תהליכי הדיגיטל וקבלת המידע לצד ייעול תהליכי המיון ומסירת החבילות ללקוחות הפרטיים והעסקיים ובנינו שיתופי פעולה עם חברות מובילות כמו שופרסל, סופר־פארם, קניוני עזריאלי, פז, גט ועוד, לצד תמיכה במאות עסקים קטנים שמוסרים עבורנו חבילות. כיום הדואר הוא הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל, עם למעלה מ־1,400 נקודות שירות ברחבי הארץ, מדן ועד אילת". אומר גולדשטיין.
לדברי גולדשטיין, "התוצאה היא עובדים עם ברק בעיניים, מלאי מוטיבציה, שנותנים שירות טוב מבעבר, ושיפור במדדים הפיננסיים. הדרך עוד ארוכה בכל תהליכי התפעול והדיגיטל של החברה, אך אנו מתקנים תהליכים שלא טופלו שנים רבות, תוך כדי תנועה מהירה קדימה. אחד הדברים החשובים הוא ההזדהות הארגונית והבנת כוכב הצפון, וההכרה כי שיפור הוא תפישת עולם, חשוב להבין מה עוד נדרש לעשות כדי לתת שירות טוב וכדי להיות תחרותיים".
גולדשטיין מוסיף: "בשנת 2019 מסרנו מעל 68 מיליון חבילות, יותר מפי שניים מכמות החבילות שמסרנו בשנת 2014. חברת דואר ישראל היא השחקן המשמעותי ביותר במגרש הזה, כאשר כ־90% מכלל הסחר המקוון בישראל עובר דרכנו, המשמעות היא שחברת דואר ישראל היא שחקן משמעותי בהורדת יוקר המחיה בישראל. הלוגיסטיקה בעולם החבילות מורכבת ביותר ומבוססת על מספר תהליכים מרכזיים - מיון, הובלה, מסירה ומידע".
"לפני יותר משלוש שנים הקמנו במודיעין את מרכז סחר המקוון הארצי לחבילות, הפועל בתקני שירות מהמתקדמים בעולם ומסוגל לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון חבילות בשנה. במקביל לטיפול בתהליכי המיון, טיפלנו בתהליכי השינוע והתאמתם לגידול בסחר המקוון, יש לנו כיום צי של כ־1,000 כלי רכב מסחריים ומשאיות ואת מערך השליחים הגדול בישראל".
"נוסף לכך, בתוך חמש שנים הרחבנו את מערך המסירה שלנו, שעומד כיום על קרוב ל־1,400 נקודות ברחבי הארץ, עם כ–700 סניפי דואר וכ־700 מרכזי מסירת חבילות חיצוניים בשיתוף הדואר. מהלך פתיחת מרכזי מסירת החבילות בשיתוף עסקים קטנים ורשתות תמך בגידול העצום בפעילות ותרם מאידך גם להצלחת אותם עסקים (בעקבות הטראפיק העצום של לקוחות הדואר שהגיעו לאסוף חבילות). בראש ובראשונה מהלך זה שיפר את השירות לטובת הציבור - הוא אפשר ללקוחות לקבל את החבילות שלהם מהר יותר וקרוב לביתם וכן בשעות פעילות מורחבות, הגביר את שביעות הרצון שלהם והוריד את זמני ההמתנה בסניפי הדואר".
"גם בתחומי הסחר והפיננסים היו לקורונה השפעות. אם אנשים לא טסים לחו"ל בתקופה זו, הם לא ירכשו מט"ח, ואם אנשים לא עובדים או לא יוצאים מהבית, הם לא ירכשו רכב בתקופה זו ולא יבצעו העברות בעלות בסניפי הדואר ויעדיפו לשלם בדיגיטל ולא בסניפים", מציין גולדשטיין.
"הקורונה היא גם הזדמנות לשוק המקומי. הציבור בישראל למד בתקופת הקורונה להזמין אונליין ולקבל את המשלוחים מהר עד הבית. בישראל יש אלפי עסקים קטנים שגילו את הפוטנציאל ופתחו חנויות מקוונות. אנחנו עבורם הגשר גם למדינות בעולם ומסייעים להם בשילוח למאות יעדים ברחבי העולם. בקרוב נשיק מחסנים לוגיסטיים לצד מרכז הסחר המקוון שלנו במודיעין, הממוקם בסמוך לנתב"ג, ונציע פתרונות ליקוט ואחסון לאתרי סחר ישראליים ושילוח פנים ארצי מהיר ל־1,400 נקודות ברחבי הארץ. לקוח עסקי יוכל לשלוח באמצעותנו מוצרים מבית העסק שלו עד בית הלקוח, או להורות לנו לאסוף את הפריט הרצוי מהמחסן הלוגיסטי שלנו ולהעבירו במהירות ללקוח, בארץ או בחו"ל".
"ברמה הפיננסית והלוגיסטית, אומר גולדשטיין, "אנו חושבים על אותם מאות אלפי עסקים קטנים שהסחר המקוון הוא מקפצה עבורם, ומפתחים שירותים פיננסיים בבנק הדואר שיתאימו להם, ושירותים לוגיסטיים משלימים שיאפשרו להם להתמקד בפיתוח ועיצוב המוצרים, כאשר כל התמיכה הלוגיסטית תיעשה על ידי דואר ישראל".
"תהליך הפרטת הדואר מתבצע בתקופה שבה חברת הדואר השלימה קפיצת מדרגה עצומה בתחום השירות, על בסיס התייעלות עסקית ותפעולית, וסיום מוצלח של תוכנית הבראה ארבע שנתית, ותעיד על כך ההתעניינות של עשר קבוצות רציניות מאוד מהתחומים המשיקים לפעילתנו ולא רק. המשקיעים הפוטנציאליים ייבחנו על פי קריטריונים שהוגדרו על ידי רשות החברות, ובכוונת רשות החברות לסיים את התהליך ולהשלים את הליך המכירה מול המשקיע, עד אמצע שנת 2021".