דואר ישראל חושף: הסכומים שמוציאים הישראלים על קניות ברשת

על רקע המשבר הכלכלי בתקופת הקורונה, חברת דואר ישראל פרסמה דו"ח לפיו נרשמה ירידה בכמות החבילות שהזמינו הישראלים ב-2020. וגם: תושבים של איזה עיר מזמינים הכי הרבה? התשובה תפתיע אתכם

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
חבילות מחו"ל במרכז הסחר המקוון של הדואר
חבילות מחו"ל במרכז הסחר המקוון של הדואר | צילום: דואר ישראל

מנתוני דואר ישראל, עולה כי מתוך כ-50 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל, כ-30 מיליון מהן נמסרו ב-20 הערים הגדולות. את רשימת הערים עם הכי הרבה הזמנות בממוצע לתושב כבשה העיר פתח תקווה עם כ-2.9  מיליון חבילות שתושביה הזמינו השנה (11.8 חבילות לתושב בממוצע). כרמיאל מדורגת במקום השני עם כ-540 אלף חבילות (11.7 חבילות לתושב בממוצע), ובמקום השלישי עפולה שתושביה הזמינו השנה כ- 605 אלף חבילות מחו"ל (11.2 חבילות לתושב בממוצע).

תל אביב, על פי נתוני דואר ישראל, ממשיכה להוביל את דירוג הערים בכמות החבילות, והיא העיר שתושביה הזמינו את כמות החבילות הגבוהה ביותר גם בשנת 2020 עם כ-4.7 מיליון חבילות. ביחס לגודל האוכלוסייה, תל אביב דורגה השנה במקום הרביעי, עם 10.1 חבילות לתושב, לעומת 2019 אז דורגה במקום השני ביחס לגודל האוכלוסייה.

מסקר עדכני שנערך החודש על ידי מכון "שילוב I2R" עבור דואר ישראל (במדגם ארצי מייצג בקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת), שקנתה בשנה האחרונה ברשת (לא כולל מוצרי מזון והזמנת אוכל במשלוחים), עולה כי אתר הקניות הבינלאומי הפופולארי בקרב ישראליים הוא עלי אקספרס (60%).  במקום השני, ולראשונה בדירוג, אתר הקניות SHEIN הסיני (30%) ואחריהם איביי (29%)  אמזון (21%) ונקסט (21%). המדינות המובילות מהן מגיעות החבילות ישראל – סין, ארה"ב ובריטניה.

עוד עולה מהסקר ומנתוני דואר ישראל, כי הקטגוריה המובילה בקניות ברשת (באתרים בארץ/חו"ל) בשנת 2020 הייתה ביגוד (73%). קטגוריות נוספות היו הנעלה (41%), קוסמטיקה, בישום ואיפור (35%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית (35%), גאדג'טים (33%), כלי בית (32%), סמארטפונים ואביזרים לטלפון (32%) ואביזרים וקישוטים לבית(31%) .

במהלך 2020 אף יצא לדרך הליך מכירת 20% מחברת הדואר למשקיע, שיאפשר המשך צמיחת החברה גם בשנים הבאות על בסיס יכולותינו בתחומי הסחר המקוון והפיננסיים, ועל בסיס רצפת המכירות הרחבה שיש לנו בכ-1,400 נקודות שירות ברחבי הארץ".

לדברי גולדשטיין, "בשנים האחרונות הפך דואר ישראל לשחקן משמעותי בשוק הסחר המקוון שתורם רבות להורדת יוקר המחיה בישראל. בשנת 2020 הקניות ברשת הפכו לאמצעי המרכזי לביצוע קניות, בעקבות הקורונה, סגירת השמיים לטיסות לחו"ל וסגירת הקניונים בארץ. אנו ממשיכים לפעול לשיפור חווית הלקוח ולצמצום זמני ההמתנה ביחידות הדואר באמצעות שירות זימון תורים מראש, והנגשת יותר מידע במערכות הדיגיטל של החברה".

תגיות:
קניות
/
דואר ישראל
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף