השאלה ששואלים את עצמם בעלי עסקים רבים היא איך ייראה היום שאחרי הקורונה. האם ההתנהגות הצרכנית שחוותה טלטלה בשנה האחרונה תחזור למה שכולנו הכרנו ב־ 2019 או שעולם הצרכנות, על כל השינויים שעבר ב־2020, כבר לא ישוב להיות כמו שהכרנו.
השנה שחלפה שינתה את התנהגות הצרכנים ואת מאפייני הקניות. היקף הקניות בתקופת הקורונה עלה ב־200% לעומת השנה הקודמת ובתקופת חגי הקניות הייתה צמיחה של 300%. הצרכן הישראלי לא רק קונה יותר אונליין, אלא גם הרחיב את סוג המוצרים שהוא קונה ברשת: יותר מוצרי טיפוח יומיומיים, מוצרי פנאי, מוצרים לבית, מוצרי ספורט.
השוק גם חווה כניסה של קהלים חדשים בגילים מבוגרים יותר מהצרכן הממוצע. אנשים שקנו בעבר דברים בסיסיים באונליין, הרחיבו את סל המוצרים, את סוג המוצרים ואת תדירות הרכישה. הגידול ניכר בעיקר בצעירים בני 18 ומעלה ובבני 55־64. בעבר הזמינו בעיקר פריטי אופנה וגאדג'טים, וכעת אנשים רוכשים גם מוצרים לבית, להעשרת הזמן הפנוי, טיפוח והיגיינה יומיומיים ומזון יבש.
עוד הוסיף: "המוצרים שהפכו פופולריים קשורים לעיצוב הבית, משחקי קופסה משפחתיים, מוצרי כושר ביתי ואפילו מוצרי טיפוח בקטגוריית ה־DIY כמו לקים וצבעי שיער. הרגלים אלו, שבאו לידי ביטוי בשינוי בקטגוריות המובילות בקניית ישראלים מ־eBay בתקופת הקורונה, מסמלים שינויים עמוקים בהתנהגות הצרכנים בעקבות המצב החדש שנוצר, שינויים שגם אם יתמתנו - יישארו עמנו גם ביום שאחרי".