חברת המשרדים המשותפים WE WORK, שהוקמה על ידי הישראלי אדם נוימן והוערכה בשיאה בלמעלה מ-47 מיליארד דולר, הגישה בקשה לפשיטת רגל על פי פרק 11 בחוק הפשיטות של ארה"ב. נוימן הודח ב-2019 על רקע הפסדים גדלים וניסיון כושל להנפקה. 

המהלך מסמל את התרסקותה של החברה, שנוסדה ב-2010 על ידי אדם נוימן וגייסה מיליארדים ממשקיעים תוך בנייה מהירה של רשת עולמית של משרדים משותפים. 

החברה מתקשה עם חוזי שכירות ארוכי טווח יקרים שחתמה לפני משבר הקורונה, אך פשיטת הרגל מאפשרת לה לבטל חוזי שכירות ללא תשלום פיצויים. החברה מתכננת לבטל 50 עד 100 חוזים ולנסות לשאת ולתת מחדש על אחרים. 

המנכ"ל הנוכחי דייוויד טולי אמר שרוב המלווים הסכימו להמיר חוב למניות ולמחוק כ-3 מיליארד דולר בחובות, אך החברה עדיין בסכנת פשיטת רגל בגלל ירידה בביקוש למשרדים.

החברה ציינה שיש לה נכסים בשווי 15 מיליארד דולר אך חובות של 18.6 מיליארד דולר. סופטבנק מחזיקה בחלק גדול מוויוורק ועלולה להיפגע מהמהלך.

פשיטת הרגל של החברה, שנחשבה פעם לסיפור הצלחה, ממחישה את הסיכונים בהתרחבות מהירה מדי ולקיחת התחייבויות כבדות בתקופות שיא. החברה תמשיך לפעול ברוב המיקומים שלה מחוץ לארה"ב.

כמו כן, יודגש כי WeWork ישראל הינה חברה פרטית ישראלית בבעלות קבוצת אמפא אשר אינה מושפעת משפטית או כלכלית כלל ממצבה של החברה האמריקאית.