התנודתיות החדה בערכם של המטבעות הדיגיטליות נמשכת. אתמול (שני) המטבע הווירטואלי הגדול והחשוב ביותר, הביטקון, עלה בכ-4% ובכך עקף את ה-50,000 דולר ליחידה. לראשונה, הוא מגיע לשיעור זה מזה שנתיים. אלעד נומברג, סמנכ"ל Proxibit בית השקעות שמתמחה בהשקעות במטבעות ווירטואליות, לא מופתע מהמצב.

בשיחה עם מעריב, הוא אמר: "הביטקוין מצוי בעליה מאז התחלת 2023 באופן טבעי, ככל שהבאזז סביב הביטקוין חוזר, וככל שהעליות מתגברות, משקיעים רבים נכנסים להשקעה בנכס הפיננסי. אבל הם חייבים להבין שלמרות שהוא הופך לממוסד, עדיין מדובר בנכס פיננסי תנודתי מאוד".

אלעד נומברג (צילום: לואיז גרין)
אלעד נומברג (צילום: לואיז גרין)

אכן נכס פיננסי תנודתי מאוד. בנובמבר 2021 הגיע לשיא של כ-69,000 דולר, אך כעבור שנע ירד ל 16,500. נשאלת השאלה מדוע יש משקיעים שמוכנים לקחת סיכונים כך גדולים?
"כי יש משקיעים שמוכנים לקחת סיכונים. מרביתם של אלו שמשקיעים במטבעות ווירטואליות יודעים את הסיכונים הם לא קונים חתול בשק.לא הייתי מציע להשקיע כסף המשמש למטרות בסיסיות כמו רכישת מזון או תשלום משכנתא, אך מי שמוכן לקחת סיכונים, שיודע את הסיכונים ומוכן להשקיע בנכס פיננסי עם פוטנציאל רווח, למה לא?

רבים מאמינים שהמטבעות הווירטואליים הם העתיד ולפיכך השקעה לטווח ארוך תהיה כדאית. גם היום מבוצעות עסקות מסחריות במטבעות ווירטואליים, שוק המטבעות הוורטואליים מגלגל כטריליון דולר, כמה מזה משמש למטרות מסחריות וכמה להשקעה
"נכון להיום, רוב רובו של הכסף השקעתי ורק חלק מזערי הוא למטרות מסחריות".