הכתבה נכתבה בשיתוף MAX

ככל שאנו מתקרבים לחצייה הבאה של ביטקוין בחודש אפריל, נבנית הציפייה בתוך קהילת הקריפטו. עולות שלל ספקולציות ותחזיות לגבי ההשפעות הפוטנציאליות של האירוע. כמובן שאי אפשר לדעת שום דבר בוודאות, האם למה ניתן לצפות?

מהיי חצייה של ביטקוין?
חציית ביטקוין היא אירוע המתרחש כל ארבע שנים, שבו התגמול על כריית בלוקים חדשים של המטבע מופחת בחצי, כלומר הכורים מקבלים 50% פחות ביטקוין עבור אימות עסקאות. מנגנון זה מוטבע בקוד של ביטקוין על ידי סאטושי נקמוטו, היוצר המסתורי שלו, כדי לאכוף עיקרון של מחסור. הרעיון היה לדמות כרייה של משאב טבע, כמו זהב, שהופכת קשה יותר ויותר ומניבה פחות עם הזמן. אירועי חצייה ימשיכו להתרחש עד להשגת ההיצע המקסימלי של 21 מיליון ביטקוין.

המשמעות של חציית ביטקוין
אירוע החצייה הוא קריטי מכמה סיבות:

שליטה באינפלציה - על ידי הפחתת הקצב שבו נוצרים ביטקוינים חדשים, אירוע החצייה שולט בקצב האינפלציה של הביטקוין, מה שהופך אותו לנכס דפלציוני לאורך זמן.

השפעה על המחיר - היסטורית, אירועי חצייה הובילו לעליות מחירים משמעותיות בחודשים שלאחר החצייה, שכן ההיצע המופחת של ביטקוינים חדשים המגיעים לשוק נוטה להעלות את המחירים, בהנחה שהביקוש נשאר קבוע או עולה.

הכנסות הכורים - עבור כורי ביטקוין, החצייה יכולה להשפיע על הרווחיות. ההשפעה המיידית של קבלת מחצית מהפרס על מאמציהם ,יכולה לגרום לכך שרק הכורים היעילים ביותר יוכלו להמשיך להרווויח.

ציפיות לחציית הביטקוין הקרובה
תנודתיות בשוק – בשבועות שנותרו עד לחצייה, תנודתיות השוק צפויה להתגבר בשל ספוקלציות של המשקיעים משערים לגבי השפעת ההיצע המופחת על מחיר הביטקוין. דפוסים היסטוריים מרמזים על תנועת מחירים משמעותית, למרות שההיקף והכיוון כפופים לתנאי שוק רחבים יותר.

עניין ציבורי מוגבר - אירועי חצייה מושכים לעתים קרובות תשומת לב ציבורית מוגברת לביטקוין, מה ששוי להביא משקיעים חדשים לשוק. ההתעניינות המוגברת, בשילוב עם הציפייה לעליות מחירים, יכולה לתרום להתנהגות שורית של השוק.

לחץ על הכורים - התגמול המופחת אומר שכורים חייבים להעריך את יעילותם. כורים פחות יעילים עלולים להיאלץ לצאת מהשוק, מה שיוביל לירידה זמנית בשיעור ה-hash ברשת. עם זאת, הכורים הנותרים יכולים להרוויח מהפחתת התחרות וממחירי BTC גבוהים יותר בטווח הארוך.

השלכות על המחיר לטווח ארוך - בעוד תנועות מחירים לטווח קצר אינן ניתנות לחיזוי, החצייה נתפסת בדרך כלל כשורית עבור הערך לטווח ארוך של ביטקוין.

לסיכום
חציית בביטקוין הקרובה היא אירוע משמעותי, שמדגיש את המודל הכלכלי הייחודי של ביטקוין כמטבע דיגיטלי מבוזר. כדאי לשקול את ההזדמנויות למול הסיכונים לקראת ולאחר החצייה.

הכתבה נכתבה בשיתוף MAX