האינפלציה בארה"ב עדיין לא נעלמת: מדד המחירים לצרכן עלה במפתיע ב-3.2 אחוזים בחודש שעבר, יותר מההערכות המוקדמות של הכלכלנים, כאשר מגזר האנרגיה רשם את התרומה הגדולה ביותר לעלייה.

לפי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה, מדד המחירים הגיע בפברואר לרמה של 3.2 אחוזים בחישוב שנתי. בחודש שעבר, הגיע המדד ל-3.1 אחוזים והכלכלנים העריכו כי האינפלציה תישאר ברמה זהה. עם זאת, עדיין מדובר ברמות נמוכות יותר לעומת 9.1 אחוזים ביוני 2022, הנתון הגבוה ביותר מזה יותר מארבעים שנה.

מגזר האנרגיה רשם את העלייה החדה ביותר עם זינוק של 3.6 אחוזים במחירי הדלק, במחירי הנפט ובמחירי הטיסות, בעוד שמחירי המזון עלו רק ב-0.1 אחוזים ומחירי הדיור ב-0.5 אחוזים. בניכוי של מחירי המזון והדלק, האינפלציה עלתה ב-0.4 אחוזים לעומת חודש ינואר והגיעה לקצב שנתי של 3.8 אחוזים, האטה לעומת רמה של 3.9 אחוזים בחודש שעבר.

לנוכח הנתונים החדשים, ההערכות הן כי הפדרל ריזרב לא יבצע הורדה של הריבית בקרוב, אולם הוא צפוי להוריד אותה בהמשך השנה, ככל הנראה ביוני.

למרות העלייה הבלתי צפויה, הנשיא ג'ו ביידן ציין את מגמת הירידה המתמשכת לעומת שיא האינפלציה. "העדיפות הכלכלית העליונה שלי היא להוריד את העלויות והדוח של היום מראה שאנחנו ממשיכים להתקדם בחזית הזו", נמסר מהבית הלבן. "האינפלציה ירדה בשני שלישים לעומת השיא והאינפלציה הבסיסית השנתית היא הנמוכה ביותר מאז מאי 2021. המשכורות עולות מהר יותר מאשר המחירים בשנה האחרונה ומאז מגפת הקורונה". עם זאת, הוא הבהיר כי "יש לנו עוד הרבה מה לעשות כדי להוריד מחירים ולהעניק למעמד הביניים סיכוי שווה".