זעזוע דרמטי בבואינג: נשיא ומנכ״ל החברה, דייב קלהון, היו״ר לארי קלנר וסטן דיל, הנשיא והמנכ״ל של חטיבת המטוסים המסחריים, הודיעו היום (שני) כי יעזבו את יצרנית המטוסים האמריקאית על רקע התקלות ובעיות הבטיחות במטוסי בואינג בתקופה האחרונה.

"חמאס מרדים אותנו שוב": מדד הלחץ של תושבי הדרום עולה בעקבות אירועי הבוקר

קלהון עדכן את עובדי החברה כי הוא הגיע למסקנה כי "הגיע הזמן להעברת תפקיד המנכ"ל" וכי השנה הנוכחית תהיה האחרונה שלו, אולם הוא קשר את ההחלטה ישירות לתקלות הבטיחות בתקופה האחרונה, ובמיוחד התאונה שבה דלת של מטוס בואינג 737 מקס 9 של חברת אלסקה איירליינס עפה במהלך טיסה בינואר, אירוע שהסתיים ללא קורבנות.

"כפי שאתם יודעים, התאונה של טיסה 1282 של אלסקה איירליינס הייתה קו פרשת מים עבור בואינג", מסר קלהון. "אנחנו חיביים להמשיך ולהגיב לתאונה הזו בצניעות ובשקיפות מוחלטת. אנחנו חייבים גם להטמיע מחויבות מוחלטת לבטיחות ולאיכות בכל דרג של החברה שלנו. עיני העולם עלינו ואני יודע שנצא מהרגע הזה כחברה טובה יותר, ניישם את כל הלקחים שלמדנו בעת שפעלנו יחד כדי לבנות מחדש את בואינג בשנים האחרונות".

קלהון כיהן בדירקטוריון בואינג מאז 2009 ומונה לעמוד בראשו באוקטובר 2019 עד שבינואר 2020 מונה למנכ"ל במטרה לסייע לחברה להתאושש מהמשבר הקשה בעקבות שתי התרסקויות קטלניות של מטוסי 737 מקס שגבו את חייהם של יותר מ-300 בני אדם בסוף 2018 ובתחילת 2019 והביאו לקרקוע ממושך של הדגם הפופולרי ברחבי העולם.

"זו הייתה הזכות הגדולה ביותר בחיים שלי לשרת בשני התפקידים ואני מרגיש שהמסע הושלם כראוי כאשר אנחנו מסיימים את המשימה שנדרשנו לעשות", אמר קלהון. "אנחנו נתקן את מה שלא עובד, ואנחנו נשיב את החברה למסלול לעבר שיקום ויציבות".

קלהון גם עדכן כי לארי קלנר, שעומד בראש דירקטוריון החברה מאז 2019, לא יתמודד לכהונה נוספת בפגישה השנתית הבאה של מחזיקי המניות ובמקומו ימונה לתפקיד סטיב מולנקופף. בנוסף, סטן דיל יפרוש מתפקיד נשיא ומנכ"ל החטיבה למטוסים מסחריים אחרי 38 שנה בבואינג, ובמקומו תמונה סטפני פופ שעובדת בבואינג קרוב לשלושים שנה ובין השאר הייתה אחראית על העסקים הבינלאומיים של החברה.

"אנחנו מתחילים תקופה של מעבר", סיכם קלהון. "אני רוצה להבטיח לכם שנישאר ממוקדים בהשלמת העבודה שעשינו יחד כדי להשיב את החברה ליציבות אחרי האתגרים היוצאים מן הכלל בחמש השנים האחרונות, עם בטיחות ואיכות בחזית של כל מה שאנחנו עושים".