בפאנל על עתיד ההייטק שנערך היום (שלישי) בוועידת מעריב וואלה שיתפו המשתתפים בנקודת מבטם על המשבר הנוכחי בשוק ההייטק, השינויים שצריכים להיעשות ועל התקווה למשקיעים בארץ שעדיין קיימת.

ד"ר אסתר לוצאטו, מנכ"לית קבוצת לוצאטו, אמרה בפאנל: "זו שנה משברית להייטק. גם בארה"ב ובלונדון יש ירידה בפעילות. רק 28% מהמועסקים בהייטק הן נשים. סיכויי ההצלחה של חברה עולים כשנשים נמצאות בהנהלה הבכירה".

ד"ר גל אביב, מנכ"ל וממייסדי בלנדר: "ההייטק הוא קטר של המדינה. יש צורך לייצר אימפקט חברתי לא פחות מהצד הכלכלי. פינטק נועד להקל ולייצר פתרונות ומוצרים שיאפשרו להרחיב את הכלכלה".

איל אפרת, ראש חטיבת טכנולוגיות בבנק לאומי: "למרות התקופה המורכבת, לבנק יש תפקיד משמעותי בתעשיית ההייטק. אנחנו עושים אדפטציות טכנולוגיות לעולם הפיננסי. הקרן שלנו, גראז', משקיעה בחברות שיש להן מוצרים עד בית הלקוח".

הדר סיטרמן נוריס, שותפה Team8: "בעשור האחרון, Team8 בנתה והשקיעה ב-20 חברות תחת המודל של Venture Creation, והשקיעה ב-21 חברות נוספות תחת מודל ההון סיכון (Venture Capital). מבין החברות הטכנולוגיות שבנתה והשקיעה בהן בעשור האחרון, Team8 חתומה על שמונה אקזיטים, ושני האקזיטים מהחודשים האחרונים,  Dig ו-Talon,  שנמכרו יחד בכמיליארד דולר".

ענבר כהן, מייסדת ומנכ"לית TECH19: "אנחנו קיימים כשנתיים. כל זה קורה מירוחם. הקמנו את החברה מתוך הבנה שתעסוקה היא חוסן כלכלי ורגשי. בנגב המזרחי חסר לנו חוסן כזה. רצינו לשנות שם את המציאות וליצור מקומות עבודה ייחודיים".