בשוק ההון חוששים כעת מהאפשרות לתקיפה ישראלית כנגד האיראנים. בעקבות כך נרשמו ירידות שערים בבורסה לניירות ערך והדולר שב והתחזק. העורך והפרשן הכלכלי של "מעריב", יהודה שרוני, שוחח היום (רביעי) עם גדי נס ברדיו 104.5FM על ההתכוננות הכלכלית של ישראל לקראת התגובה התוקפנית לאיראן, והמחיר שתשלם הכלכלה הישראלית.

לסלבס אין זמן לדבר עם המעריצים באינסטגרם? הצ'טבוט ידבר במקומם
החוקר האיראני בטוח: ישראל קיבלה מתנה, זה היעד שהם יתקפו בטהראן

"מקימים מנהלת בצפון, בדרום, בפועל לא קורה כלום", אמר בפתח השיחה. "לא הוציאו את התקציבים הדרושים לזה, כך שאם חלילה תיפתח מלחמה בצפון יהיו לזה הוצאות יותר גדולות בתקציב. יש לנו את החזית מול איראן, ההגנה על מתקפת הטילים כבר עלתה לנו 4.5 מיליארד שקלים. על פי הערכות שכבר נעשות במשרד האוצר, פתיחת חזית נוספת מול איראן תעלה לנו עוד 20 מיליארד שקלים".

שרוני הביע דאגה שהמצב הכלכלי ימשיך להתדרדר: "הריבית הגבוהה שכבר לא יורדת חודשיים, היא לא תרד ואת זה כולנו נרגיש. זה מעלה את האינפלציה, אנחנו ראינו את זה במדד האחרון שעלה בניגוד לציפיות ב-0.6 אחוזים. זה יוצר סימני שאלה".

בהמשך הסביר שרוני את ההשפעות הכלכליות של המלחמה על ישראל: "משפיע מאוד לשלילה, זה מחזק את היורו, מנציח את האינפלציה. התשואות של קופות הגמל, הפנסיה, הביטוח עדיין לא משתקפות כיוון שמרבית הכסף בחו"ל אבל לאורך זמן זה לא יעבוד. חוץ מהאמריקאים שמשפיעים עלינו בעירבון מוגבל אין מי שיבוא ויגיד שאנחנו מגזימים. אני מעריך שדירוג האשראי ירד. לענייני הכלכלה לצערי הרב לא משקיעים מספיק זמן או תשומת לב מצד מקבלי ההחלטות. נלחמים באיראנים, נלחמים בחמאס - ועדיין לא נלחמים באינפלציה".