דרמה בעולם הנפט הבינלאומי: קטאר הודיעה היום (שני) במפתיע כי היא פורשת מאופ"ק - ארגון המדינות המייצאות נפט - החל מה-1 בינואר 2019, אחרי 57 שנים של חברות. חברת הנפט של הנסיכות מהמפרץ הודיעה על המהלך בשורה של ציוצים. 

"ההחלטה לצאת מהארגון משקפת את השאיפה של קטאר למקד את מאמציה בתוכניות לפתח ולהגביר את תפוקת הגז הטבעי שלה", אמר סעד שרידה אל כאבי, שר האנרגיה. הוא הכחיש כי ההחלטה קשורה לסכסוך המתמשך בין קטאר לערב הסעודית, שמחרימה את דוחא מבחינה כלכלית ומדינית. 
לפני שנה וחצי החליטו מספר מדינות ערביות, בהן ערב הסעודית ומצרים, לנתק את יחסיהן עם קטאר מפני שהיא "מממנת גורמי טרור". בין היתר קטאר הואשמה בתמיכה באיראן, בין היתר על ידי סיוע למורדים החות'ים בתימן. בנוסף, דרשו בריאד שדוחא תפסיק לתמוך באחים המוסלמים ובחמאס. 

המדינות החברות באופ"ק מספקות לעולם 44% מהנפט הגולמי. הקרטל מבקש להשגיח על מחירי הנפט ולהחליט אם להעלות או להוריד אותם במטרה לשמור על יציבות המחירים והאספקה. 
קטאר היא אחת המדינות הקטנות שמייצאות נפט, בוודאי שמשווים אותה לערב הסעודית, אבל היא נחשבת לאחת היצרניות הגדולות בעולם של גז טבעי מונזל.