ישראל מצטרפת לארגון ה-FATF, כוח המשימה הבינלאומי המוביל את המאבק הגלובלי בהלבנת הון ומימון טרור, כך נחשף היום (שני) במסיבת עיתונאים בהובלת שרת המשפטים, איילת שקד. מדובר בכוח משימה בינלאומי, המונה 35 מדינות, מרביתן חברות ב-G20. הארגון החליט לצרף את ישראל לשורותיו לאחר שדוח ביקורת שפרסם מעלה כי ישראל היא אחת משלוש המדינות המובילות בעולם מבחינת אפקטיביות המאבק בהלבנת הון ובמימון טרור.



ארגון ה-FATF שהוקם בשנת 2000, הוא, כאמור, כוח משימה בינלאומי למאבק בהלבנת הון ובמימון טרור. הארגון הוא הקובע את הכללים והסטנדרטים המחייבים לכל מדינות העולם ופועל להטלת סנקציות כלכליות חמורות לכל מדינה שנכנסת ל"רשימה שחורה", דבר הפוגע בכלכלת אותה מדינה וביכולת הסקטור הפיננסי לפעול בזירה העולמית.



ההצטרפות של ישראל לרשימת המדינות החברות בארגון היא בעלת משמעויות רבות. ביניהן, יצירת עידוד השקעות לגיטימיות בישראל וחיזוק הכלכלה; שיפור היכולת של הסקטור הפיננסי לפעול בשוק הבינלאומי, לקיחת חלק פעיל בקביעת המדיניות העולמית בתחום המאבק הבינלאומי בהלבנת הון ומימון טרור, שיפור המעמד הבינלאומי של ישראל ועוד.



לא תמיד הייתה ישראל ממוקמת טוב מבחינת המאבק בתחומים אלה. רק לפני 16 ישראל הייתה ברשימה השחורה ובשנת 2002, עם חקיקת חוק איסור הלבנת הון והקמת הרשות לאיסור הלבנת הון יצאה ישראל מהרשימה המפוקפקת והיום, כאמור, היא ממוקמת במקום השלישי, אחרי ארצות הברית ואנגליה, כמדינה מובילה במאבק.



שרת המשפטים, איילת שקד, נשאלה על המימון שהועבר לאחרונה לארגון החמאס וציינה כי "הארגון בודק את המערכת הישראלית ולא את הרשות הפלסטינית, את קטאר או את החמאס". לדבריה, "ההצטרפות לארגון היא הישג אסטרטגי, השווה להצטרפות ישראל ל-OECD".