המשבר הסיני משפיע על אפל. ענקית הטכנולוגיה פרסמה היום (רביעי) את הדוחות הכספיים לרבעון האחרון של 2018, בוא היא רשמה ירדה בהכנסות וברווחיות. על פי הדוחות, ההכנסות של יצרנית האייפון קטנו בכ-5% ל-84 מיליארד דולר. ההכנסות ממכירת מוצרים בכלל ירדו ב-7% וממכירת אייפונים בפרט ב-15%. 



הרווח התפעולי בשלושת החודשים האחרונים של השנה שעברה ירד ב-11% ל-23 מיליארד דולר ואילו הרווח הנקי פחת בחצי אחוז ל-20 מיליארד דולר. 



אחד הסיבות העיקריות לירידה בהכנסות היא הקיטון בביקוש לטלפונים ניידים בסין ביחד עם הגידול בתחרות מהיצרניות המקומיות שוק הבית שלהן. האנליסטים מעריכים שהירידה במכירת טלפונים תימשך גם בעתיד ואפל תתמקד במכירת מינויים ושירותים כמו למשל שירותי מוזיקה ושירותים שמשולמים עבורם מראש. בכוונת אפל להגדיל את מספר המינויים שבשנת 2018 עמד על 360 מיליון ל-500 מיליון עד לשנת 2020.



טים קוק, מנכ"ל החברה, הביע אכזבה מהתוצאות ברבעון אך הביע אופטימיות לגבי העתיד. "אנחנו מאוכזבים מהתוצאות הרבעוניות אך אפל מנוהלת כחברה לטווח ארוך", אמר. "ניתוח לעומק של הביצועים מוכיח שהחברה איתנה ומוצקה. יש לי יסוד להניח שברבעונים הבאים נציג ביצועים טובים יותר".