מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין ריכזה השבוע את עיקר העניין בקרב המשקיעים בכל הבורסות בעולם - וגם בתל אביב.
נציגים של ארה"ב וסין נפגשו  נוסף של שיחות והמשקיעים שמחו לגלות שהנשיא האמריקאי דונלד טראמפ הביע נכונות לדחות ב-60 יום את המועד הסופי להטלת המיסוי על יבוא מסין. 

קודם לכן הכריז טראמפ שאם עד ה-1 במרץ ארה"ב וסין יגיעו להסכם, האיום של העלאת המכס יתבטל. אם שתי המעצמות לא יגיעו להסכם, שיעור המכס על יבוא סיני אמור לזנק מ-10% ל-25%, וארה"ב תטיל מס בסך של 250 מיליארד דולר על מוצרים נוספים המיובאים לסין.
הודעת טראמפ על נכונותו למתן אורכה נוספת, ממשיכה בינתיים את "הפסקת האש" במלחמת הסחר. השווקים  מאוד אהבו את הדחייה בדדליין ואת הסיכוי להסכם.
מובן שגם הבורסות בשנגחאי ובבייג'ינג עוקבות בדריכות אחר התקדמות שיחות הסחר, ובד בבד הגיעו חדשות טובות מסין, לאחר שחלה התאוששות מפתיעה ביצוא.

רבע חומה


בינתיים טראמפ נאלץ להתפשר גם על דגל נוסף שהניף – בניית החומה לאורך הגבול עם מקסיקו. השבוע נמנעה בארה"ב השבתה נוספת של משרדי הממשל הפדרלי, לאחר שהמחוקקים הדמוקרטים והרפובליקנים הגיעו להסכם פשרה.
טראמפ דרש תקציב של 5.7 מיליארד דולר למימון הקמת החומה לאורך 200 מייל, ובהסכם הפשרה נקבע כי יקבל מימון של 1.3 מיליארד דולר להקמת חומה באורך 55 מייל בלבד.

עונת הדוחות

בתוך כך נמשכת עונת הדו"חות הכספיים של החברות הגדולות הנסחרות בוול סטריט, ועד כה, פרסמו כשני שלישים מהחברות דוחותיהן. לפי שעה, מסתמנת התכווצות ברווחים של החברות הגדולות ברבעון הראשון. חברות גדולות שהצליחו להפתיע לטובה, תוגמלו, כצפוי, בשוק המניות בוול סטריט.

הפעילות נחלשת

השבוע הסתמנה אירופה שוב כעקב אכילס עולמי. על פי נתוני מקרו, הפעילות העסקית נחלשת בכל 19 מדינות גוש היורו, בעיקר על רקע האטת ביקושים בגוש ומחוצה לו. קצב הצמיחה בתוצר בגוש היורו עלול להתמתן מכ-2% ב-2018 לכ-1% בלבד השנה.

הספירה לאחור

ובינתיים בבריטניה ממשיכים לספור את הימים עד למועד היציאה המשוער מהאיחוד האירופאי, הברקזיט מעורר המחלקות, ב-29 במרץ.
ראש הממשלה תרזה מיי ממשיכה במאמציה להגיע להסכם פרישה בד בבד עם ניסיון לדחות את מועד ההיפרדות המעוררת תרעומת בממלכה.


הכותבת היא מנהלת מחלקת מחקר מדדים בקבוצת קסם, מבית אקסלנס. האמור לעיל הינו למטרות מידע בלבד ואין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה או מכירה של ניירות ערך המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול שינויי שוק