אתמול בלילה (שעון ניו יורק) "אלפא בית", חברת האם של גוגל, פרסמה את התוצאות העסקיות לרבעון הראשון של השנה, שהיו סבירות, אך פספסו את תחזית האנליסטים, כאשר העלייה בהכנסות של החברה הייתה נמוכה יותר מהצפי. מדובר בעלייה של 16.96% ל-59.7 מיליארד דולר, זאת לעומת הצפי הממוצע של השוק שחזה גידול של כ-20% בהכנסות.



בקרב האנליסטים יש חשש שהעלייה המתונה יחסית בהכנסות החברה משקפת שינוי מגמה, לפיה המפרסמים עוברים מפרסום בגוגל לפרסום באתרים אחרים. במידה וזה אכן יקרה, קצב הצמיחה של גוגל, שבשנים האחרונות הסתכם במעל 20% לשנה, עשוי לקטון בצורה משמעותית.


מלבד העלייה המאכזבת בהכנסות, החברה גם פרסמה את הרווח התפעולי שלה, שרשם עלייה של 129.37% ל-55.28 מיליארד דולר. הרווח הנקי, לעומת זאת, גדל ב-118.6% ל-3.6% מיליארד דולר. 

בעקבות פרסום התוצאות, שפורסמו הלילה המניה של גוגל ירדה במסחר בכ-7%, ובשעות אחר הצהריים היום המניה רשמה ירידה של ב-8.25% ל-1181.31 נקודות.
מנהלת הכספים הראשית של החברה, רות פורת, הסבירה: "לפי הערכה שלנו ההכנסות ברבעון הראשון הושפעו מהשינויים בשווי המטבע". יש לציין כי למרות שהרווח של החברה היה גבוה, הוא התמתן בעקבות השקעות מרובות יותר של החברה בפעילות ביוטיוב ובעסקי הענן שלה.