בדרך למיזוג ענק בעולם הרכב? יצרנית המכוניות האיטלקית- אמריקאית פיאט-קרייזלר הציעה ליצרנית הצרפתיה רנו להתמזג, מה שייצור יצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם. היתרון הגדול של המהלך הוא שהחיבור יחסוך לשתי החברות מילארדי דולרים בעוד תעשיית הרכב מתקדמת לכיוון מכוניות חשמליות ואוטונומיות.



בהצהרה של פיאט-קרייזלר, נאמר כי החברה משותפת תהיה בבעלות שווה של בעלי המניות של שתי היצרניות. על פי ההצעה, שיתוף הפעולה הקיים בין רנו לניסאן ומיצובישי היפניות יימשך, זאת למרות המעצר של היו"ר המשותף, קרלוס גוהן, בחשד לשחיתות.



מרנו נמסר כי הם לא יגיבו להצעה של פיאט עד לישיבה מועצת המנהלים לדיון בה. החברה הממוזגת תייצר 8.7 מיליון מכוניות בשנה ותחסוך כ-4.4 מיליארד דולר כל שנה לשתי החברות על ידי שיתוף המחקר, רכישת הפעילויות אחת של השנייה. העסקה לא אמורה להביא לסגירת מפעלים, אבל ההצהרה לא עסקה בקיצוצים אפשריים במשרות.



העסקה קיבלה רוח גבית מממשלת צרפת, שמחזיקה ב-15% מרנו, ותומכת בה עקרונית, אבל רוצה ללמוד את תנאי העסקה, כך אמר דוברת הממשלה. "הכרחי שהתנאים למיזוג יהיה טובים להתפתחות הכלכלית והתעשייתית של רנו, אך גם לעובדים", אמרה סיבת' נ'דיאה. עם זאת, גורם בממשלת צרפת אמר כי הממשלה מעדיפה שרנו תתמזג עם שותפותיה לברית הנוכחית - ניסאן ומיצובישי.



המשקיעים קיבלו בברכה את ההצעה האיטלקית-אמריקאית והמניות של שתי החברות רשמו עליות ב-12 אחוזים בבורסות של אירופה.