השקעות מעבר לים: השבוע ביקרה בישראל משלחת רמת דרג מהבורסה האוסטרלית, למה שקרוי שבוע הבורסה האוסטרלית. מטרת המשלחת הייתה, כמובן, לשכנע חברות ישראליות להנפיק את עצמן בבורסה האוסטרלית שסימנה ASX. אך השאלה הנשאלת היא - מה מושך חברות ישראליות להנפיק דווקא באוסטרליה, שנמצאת אלפי קילומטרים מחופי מדינת ישראל?
 
מתברר שיש לכך סיבות לא מעטות, ומקס קנינגהם מנהל ההנפקות של הבורסה האוסטרלית הסביר ל"מעריב אונליין" מדוע: "אנחנו מציעים לחברות ישראליות שוק הון עתיר הון נזיל, ויכולת להנפיק את עצמם בשלב מוקדם יחסי מחייהם. בבורסות הגדולות של ניו יורק ולונדון, למשל, רף ההנפקה מחייב שווי שוק של כמה מאות מיליוני דולר".

"אצלנו גם חברה קטנה יחסי עם שווי שוק של 50 מיליון דולר יכולה להנפיק את עצמה", הסביר קנינגהם . "זאת עובדה חשובה, במיוחד לחברות סטארטאפ  ישראליות שיכולות להגיע לשוק הון גדול כשהם עדיין בשלב צמיחה. בשוק זה יש להם יכולות רבות לגייס כסף להמשך הפיתוח והצמיחה שלהם". חברות טכנולוגיות ישראליות בהחלט מנצלות את מה שלאוסטרליה יש להציע. נכון להיום, יש 20 חברות ישראליות שנסחרות מעבר לים, כש-11 מהן בעלות אופי טכנולוגי.
 
אך מתברר שלענף חברות הטכנולוגיות של ישראל יש מה לחפש בשוק ההון של אוסטרליה מלבד הנפקה בבורסה. ענף הטכנולוגיה של ישראל בכלל והסטארטפים בפרט מצויים בחיפוש מתמיד להשקעות. את הכסף החברות השונות מוציאות בעיקר בניו יורק, ובמידה פחותה בלונדון. מתברר שגם מלבורן הבירה הכלכלית של אוסטרליה היא אופציה. כפי שקנינגהם הסביר: "לשוק ההון של אוסטרליה יש מאגרי כסף גדולים, כשני טריליון דולר שמחפשים משקיעים, וכסף זה יכול להגיע גם לחברות טכנולוגיות ישראליות ובכלל זה גם לחברות הזנק שהגיעו לשלב התפתחות מתקדם עם הטכנולוגיות שהם מפתחים. אני בהחלט סבור שזו רק ההתחלה".