נתוני מאקרו, דוחו"ת כספיים, נתוני אבטלה, הודעת ריבית – כל אלה פרמטרים כלכליים שכל מנהל השקעות יודע שחשוב להכיר ולהתייחס אליהם בזמן אמת. אבל המציאות משתנה וכשנוצר מפגש בין אדם קצת אמפולסיבי, שהוא במקרה מנהיג המעצמה הגדולה בעולם, לבין הטוויטר - שמאפשר לו לבטא תוך שניות את הגיגי מחשבותיו, אנחנו מקבלים פרמטר כלכלי חדש - אולי אחד החשובים ביותר בעת הזאת.
 
הציוצים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תופסים לאחרונה משקל חשוב בהערכות האנליסטים, המנסים לאמוד את ממדיי סוגיית מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, שמתפשטת לעוד מדינות וגושים ברחבי העולם. באחרונה התרחבה מלחמת הסחר גם להודו והודעה על כך באה גם היא לעולם, איך לא, באמצעות חשבון הטוויטר של טראמפ. הנשיא צייץ שהוא מבטל את הפטור ממכס על 2,000 מוצרים שהודו מייצאת לארה"ב. יום לפני כן צייץ טראמפ שהסחורות המגיעות מהמדינה השכנה מקסיקו ימוסו בהדרגה בחודשים הקרובים עד לעצירת ההגירה הבלתי חוקית .
 
ואיך זה השפיע על השווקים? אלה הגיבו בירידות שערים חדות ונראה היה שכל מנהל השקעות חושש מהציוץ הבא. מרגע שטראמפ נבחר ב-2016 לנשיא ה-48 של ארה"ב, הטוויטר הפך להיות כלי התקשורת האהוב עליו. זאת הרבה בגלל העובדה שהתקשורת האמריקאית לא קיבלה במחיאות כפיים, בלשון המעטה, את הנשיא הנבחר. הטוויטר, לעומת המדיה המסורתית מעניק לטראמפ את האפשרות לעקוף את התקשורת המסורתית ולתקשר ישירות עם העולם. 

טראמפ מצייץ כמעט בכל נושא -  מדיני ,כלכלי, חברתי או כל נושא אחר - כל הזמן, ולא נראה שהוא לא מתכנן להפסיק בקרוב. טראמפ משגר כ-4,000 ציוצים בשנה (!), וכיום מספר העוקבים שלו עומד על כ-60 מיליון בני אדם. לקודמו ברק אובמה נדרשו שתי קדנציות  כדי לעבור את  100 מיליון העוקבים. נראה שטראמפ ישבור בקלות את השיא. זאת בעיקר לאור העובדה שכולם מתחילים להבין שבטוויטר של טראמפ ניתן למצוא את העמדות הכי מזוקקות והכי אותנטיות של הנשיא.
 
כך שבין  אם אתה סוחר בשוק ההון בסכום קטן בשעות הפנאי ובין אם אתה מנהל השקעות בכיר - כדאי שתעקוב אחרי הציוצים של טראמפ. שם האקשן האמיתי, וכמו שנאמר – אם אתה לא שם, אתה לא קיים.
 
הכותב הוא מנהל השקעות אג"ח בקסם קרנות מבית אקסלנס. האמור לעיל הינו למטרות מידע בלבד ואין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה או מכירה של ניירות ערך המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול שינויי שוק.