ארצות הברית איבדה הלילה (רביעי) את אחד מאנשי העסקים האגדיים בתולדותיה. לי איאקוקה, שהיה מנכ"ל חברת הרכב קרייזלר ועוד לפני כן היה בכיר בפורד והמציא את הפורד מוסטנג, מת בגיל 94 בביתו בבל אייר מסיבוכים של מחלת הפרקינסון. בתו, ליה, מסרה על מותו לוושינגטון פוסט. 

חברת פיאט-קרייזלר מסרה עם היוודע מותו של אייקוקה, כי "החברה עצובה לאור החדשות על מותו של איאקוקה. היה לו תפקיד היסטורי בניווט החברה במשבר והפיכתה לכוח תחרותי אמיתי בענף הרכב". עוד נאמר בהצהרת החברה, כי איאקוקה "היה אחד המנהיגים הגדולים של החברה שלנו בפרט ושל תעשיית רכב בכלל". 
במהלך חמישה עשורים של קריירה בעיר הרכב דטרויט, שהחלה בחברת פורד, הופיע איאקוקה על שערי המגזינים הנחשבים בעולם בכתבות שהציגו אותו כהתגלמות עידן הרכב האמריקאי. הוא היה אחד המנכ"לים הסלבריטאים בארה"ב והאוטוביוגרפיה שלו הפכה לרב מכר.

איאקוקה היה איש מכירות. הוא עודד את צוותי העיצוב שלו להעיז והם עיצבו מכוניות ספורט בשנות ה-60, מכוניות חסכוניות בדלק בשנות ה-70, כשמחירי הנפט האמירו, והמיניוואן הראשון אי פעם בשנות ה-80, ושהוביל את הקטגוריה במשך 25 שנה. 
"מעולם לא פגשתי מנהל בתחום הרכב שהייתה לו תחושה לצרכן האמריקאי כמו שהייתה לאיאקוקה", אמר פעם נשיא איגוד עובדי הרכב דגלאס פרייזר. לאיאקוקה היו גם כישלונות, כמו הפורד פינטו, מכונית חסכונית שנודעה לשמצה בהתפוצצות מכל הדלק שלה. "אתה לא יכול לנצח בהכל", אמר על המכונית. 
בשנות ה-80 הוציא איאקוקה את קרייזלר ממשבר חמור והציל אותה מקריסה. הוא שכנע את הקונגרס להעניק לחברה הלוואות של יותר ממיליארד דולר ושכנע ספקים, סוחרים ועובדים להקריב למען הצלחת החברה. באותו זמן הוא הוריד את שכרו לדולר אחד בשנה. 
עם זאת, הוא היה ידוע כבוס דורש ועצבני, שלעתים קרובות התנגח עם מנהלים אחרים. "הוא היה יכול לכעוס עליך כמו מטורף, אבל ברגע שזה נפתר הוא היה עוזב את זה. הוא לא נשאר כועס", אמר באד ליבלר, סגן נשיא לתקשורת בקרייזלר במהלך שנות ה-80 וה-90.