נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שישי) בשיחה עם עיתונאים, לפני שהמריא מהבית הלבן לניו יורק, כי הדיונים בנושא הסכם סחר חדש עם סין נמשכים. עם זאת, הוא ציין כי אינו מוכן לחתום על הסכם מהסוג הזה עדיין. "אנחנו מצליחים עם סין. אנחנו מדברים עם סין. אנחנו עדיין לא מוכנים לחתום על עסקה כלשהי - אבל נראה מה יקרה".
לדבריו, הסינים מעוניינים בחתימת הסכם. "הם רוצים לעשות משהו אבל אני עדיין לא מוכן לזה. 25 שנות התעללות - אני לא מוכן כל כך מהר, אבל נראה איך זה מסתדר", ציין. עוד הוסיף הנשיא, כי ארצות הברית תמשיך להימנע מעשיית עסקים עם ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי, אך הדבר עשוי להשתנות במידה וייחתם הסכם סחר חדש. במידה וכזה לא ייחתם בימים הקרובים, וואווי צפויה לחטוף פגיעה קשה, שכן בעוד עשרה ימים צפוי לפוג האישור שהוענק לה להשתמש באנדרואיד, מערכת ההפעלה מבית גוגל שאינה מקיימת עימה עוד מסחר.
לפני יומיים טען טראמפ כי המדיניות הנוקשה שהוא מפגין מול סין תשפר את כלכלת ארצות הברית. לטענת הנשיא הוא צפה את תגובת השוק השלילית למלחמת הסחר עם סין, אך הוסיף כי בסופו של יום "הכלכלה האמריקאית תתחזק יותר מאי פעם, כי סין הייתה כמו עוגן, היא הרגה אותנו עם הסכמי סחר לא הוגנים".